بلاگ

دوام فرش وینتیج چگونه است؟

دوام فرش وینتیج
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

کلمه وینتیج به معنای قدیمی است و در هنر تحت عنوان عقب گرد مدرن شناخته می شود. فرش وینتیج یا همان کهنه نما یکی از نمونه فرش هایی می باشد؛ که در دنیای مدرن امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. فرش کهنه‌نما یا وینتیج با وجود نو بودن، ظاهری کهنه و قدیمی دارد؛ و برای کسانی که به طراحی سنتی و اصیل علاقه دارند، گزینه بسیار مناسبی است. فرش کهنه نما ترکیبی از نقش و نگاره های فرش سنتی بوده؛ که رگه هایی از سبک مدرن در آن تنیده می شود. فرش‌های وینتیج دارای طراحی سبک کهنه و یا پتینه مانند هستند؛ بیشتر موردپسند مشتریانی است که به فرش‌ های دست بافت قدیمی علاقه‌ مند هستند. پبش از معرفی فرش وینتیج باید گفت که؛ یکی از مواردی که دل مشغولی خریداران این نوع فرش است؛ دوام فرش وینتیج است. که در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

خرید قسطی فرش وینتیج

مزایای فرش وینتیج

اولین موضوع و شاید مهم ترین مورد صرفه اقتصادی این نوع قالی ها می باشد؛ شما با هزینه بسیار کمتر به یک فرش با خصوصیات و ظاهری شبیه به فرش دستبافت دست پیدا می کنید. فرش وینتیج با نخ پلی استر یا همان ابریشم مصنوعی بافته می شود؛ که وزن کمی دارد، به همین دلیل به راحتی قابل جابجایی است. این فرش نسبت به سایر فرش ها از تنوع بالایی برخوردار است؛ و شما می توانید با توجه به ابعاد هر قسمت از خانه خود، آن را خریداری نمایید. فرش وینتیج به خاطر وجود یک تناقض خاص در طراحی باعث شده؛ که شما با یک فرش شیک و خاص رو به رو باشید که با هر سبک دکوراسیون هماهنگی پیدا کرده. یکی دیگر مزایای دوام فرش وینتیج است. فرش وینتیج مختص به ایران نیست و در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد. که البته این را نمی توان مزیت بر شمرد.

مزایای فرش وینتیج

قالی های کهنه نما از لحاظ زیست محیطی با برگرداندن قالی ها بدون استفاده می تواند؛ گزینه بسیار مفیدی باشد که می تواند از دست رفتن مواد اولیه جلوگیری کند. نسبت به فرش های دستبافت قدیمی قیمت کمتری دارد؛ برای کسانی که به سنتی بودن فرش و اصالت آن اهمیت می دهند انتخاب مناسبی است. این نوع فرش ها بر خلاف آنچه که تصور می شود؛ به خاطر عبور از فرآیندهای مختلف برای تولید دارای ماندگاری و دوام بالایی می باشند. و فرش وینتیج با توجه به نقشه و طراحی که دارد توانسته جای خالی هنرهای قدیمی را پر کند.

مطلب پیشنهادی: فرش وینتیج چیست؟

دوام فرش وینتیج چگونه است

دوام فرش های وینتیج

با وجود اینکه این نوع از فرش ها برای تبدیل شدن به فرش کهنه نما، مراحل سختی را طی می کنند اما دوام و طول عمر بالایی دارند. از این رو می توان یکی از ویژگی های آن را دوام فرش وینتیج است. این فرش اصالت را به دکوراسیون خانه شما می ‌بخشد؛ در حالی‌ که قیمت مناسب‌ تری را به نسبت فرش سنتی برای شما به همراه دارد. الیاف‌ های مختلفی در بافت آن وجود دارد؛ از جمله الیاف اکریلیک و یا پلی‌استر که باعث تنوع قیمت این فرش فانتزی نیز می‌ شود. این فرش به علت سادگی در عین جذابیت، اصالت و سنت مورد توجه بازارهای خارجی است؛ و برای صادرات مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرد. نکته مهم دیگر اینکه طرح ‌های استفاده شده برای بافت فرش بسیار ساده و بی‌ آلایش هستند؛به‌ گونه‌ ای که به آن فرش بدون نقش‌ و نگار نیز می ‌گویند.

دوام فرش های وینتیج

فرش های کهنه طرح های ساده و شکل های هندسی داشتند، اما در این نوع فرش ها در ایران از طرح هایی مانند لچک، ترنج و افشان استفاده می شود. این فرش نسبت به سایر فرش ها از تنوع بالایی برخوردار است؛ شما می توانید با توجه به ابعاد هر قسمت از خانه خود، آن را خریداری نمایید. فرش وینتیج به خاطر کمتر بودن میزان پرز نسبت به فرش های دستباف دارای وزن کمتری می باشد؛ که این موضوع از لحاظ شستشو و این کار را بسیار آسان تر می کند. همچنین دوام فرش وینتیج در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

ماندگاری فرش وینتیج

کیفیت و دوام فرش وینتیج

در هنگام خرید فرش دوام آن بسیار مورد توجه خریداران است. از آنجایی که فرش محصولی است در دراز مدت مورد استفاده قرار می گیرد. دوام آن بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. به جرئت می توان گفت که فرش وینتیج انتخاب مناسبی است؛ برای کسانی که در عین اینکه به دنبال مدرنیته و دکوراسیون کلاسیک در منزل خود هستند. این فرش ها نیز مانند انواع دیگر فرش اندازه های مختلفی دارند. بنابراین براساس مکان مورد نظر می توان اندازه فرش را مشخص کرد. این فرش ها بادوام ، سبک هستند و به راحتی شسته می شوند. نوع بافت و وزن کم این فرش شاید باعث شود تصور کنید دوام آن چندان بالا نیست. اما باید بگوییم بر خلاف تصور دوام فرش وینتیج بسیار بالا است. لازم به گفتن است که دوام فرش وینتیج به اندازه سایر فرش های ماشینی است؛ و می توانید چنیدن سال از آن استفاده کنید.

دوام فرش با ضخامت آن ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. به همین جهت، فرش ماشینی کهنه نما از دوام بالایی بهره می‌برد و دوام فرش وینتیج بالا است. مزایایی نظیر قیمت بسیار کمتر نسبت به فرش دستباف، دوام بالا، شستشویی آسان دارد. همچنین عدم نیاز به تعویض پس از چندین سال و مهمتر از همه اصالت بخشی به فضا را دارد. با این تفاسیر می توان از کیفیت و دوام فرش وینتیج مطمئن بود. اگر فرشی می خواهید که مدرن باشد و زیبایی خاصی داشته باشد. و به فرش های سنتی نزدیک باشد؛ پیشنهاد ما به شما فرش وینتیج است.

برای خرید محصولات فرش ماشینی روی لینک خرید فرش ماشینی کلیک کنید

فرش وینتیج در دنیا

جمع بندی:

باید بگوییم فرش های متفرقه در بازار وجود دارد. که در این باره کیفیت و دوام فرش وینتیج چندان بالا نخواهد بود. اگر می خواهید از کیفیت و دوام فرش وینتیج که خریداری می کنید اطمینان داشته باشید. پیشنهاد می کنیم از سایت قالیکده البرز خرید خود را انجام دهید. چرا که قالیکده البرز با معتبر ترین تولیدگنندگان فرش همکاری دارد. که باعث می شود همه محصولاتی که عرضه می کند بهترین کیفیت را داشته باشند. همچنین فروش محصولات قلیکده البرز به قیمت کارخانه است.

بخش پیشنهادی: فرش وینتیج یا Covor vintage!

محصولات فرش وینتیج ایرانی امروز در سراسر اروپا رونق بسیاری را پیدا کرده. امروزه در بسیاری از نقاط جهان به خصوص قاره سبز یا اروپا فرش ایرانی نام و اوازه بینظیری دارد. این فرش ها را با نام covor vintage و به معنی فرش کهنه نما میشناسند. اما نکته جالب اینجاست که فرش وینتیج یا همان کهنه نمای که ما از ایران میشناسیم، با covor vintage که در خارج از کشور است متفاوت میباشد. این محصولات با نام برند covoare persane عرضه میشوند و در معنای فرش ایرانی هستند. برای مشاهده این محصولات میتوانید روی لینک covor vintage کلیک کنید. اطلاعات این بخش از یک وبسایت معتبر لاتین گرفته شده است و منبع ما وبسایت covoare persane است.

لینک منبع: covor persan

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *