بلاگ

در خرید فرش ماشینی اشتباه نکنید !

هنگام-خرید-فرش-ماشینی-دقت-کنید
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نکات مهم در انتخاب فرش، یکی از مسائل مهم در دیزاین و دکوراسیون خانه است. فرش مقوله‌ای جدی در داشتن خانه‌ای زیبا و متاسب با رنگبندی خانه شماست. انتخاب بهترین فرش ماشینی تنها در انتخاب با کیفیت ترین آن نیست بلکه باید به نکات اصولی و ساده دیگری از جمله نوع بافت، رنگ بندی فرش، قیمت مناسب و غیره انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید بهترین فرش ماشینی را برای خانه خود انتخاب کنید نیاز است تا یکسری اصول ساده را در رابطه با ویژگی‌های فرش ماشینی بدانید. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید و با اصول ساده ی خرید فرش ماشینی آشنا شوید.

نکات مهم در انتخاب فرش ماشینی

همانطور که گفته شد انتخاب بهترین فرش ماشینی یا کلاسیک برای شما، نیازمند دانستن نکات مهم، اصولی و ساده است.

کاربرد فرش ماشینی

اولین و مهم ترین نکته مهم در انتخاب فرش، دقت به کاربرد فرش برای محلی که مد نظر شماست. قبل از رفتن به فروشگاه فرش، مکان مورد نظرتان را ارزیابی کنید.

فرش را برای چه جایی از منزل می‌خواهید ؟ پذیرایی؟ اتاق خواب؟ آشپزخانه؟ یا راهرو؟ قطعا هر کدام از این مکان‌ها نیازمند فرش خاص خود هستند.

نمی‌شود که فرش پذیرایی را در آشپزخانه که محل پخت و پز است و احتمالا خیس شدن یا ریختن مواد غذایی روی فرش بیشتر است استفاده کنید

اولین و مهم ترین نکته در انتخاب فرش، دقت به کاربرد فرش برای محلی که مد نظر شماست. قبل از رفتن به فروشگاه فرش، مکان مورد نظرتان را ارزیابی کنید. فرش را برای چه جایی از منزل می‌خواهید ؟ پذیرایی؟ اتاق خواب؟ آشپزخانه؟ یا راهرو؟ قطعا هر کدام از این مکان‌ها نیازمند فرش خاص خود هستند. نمی‌شود که فرش پذیرایی را در آشپزخانه که محل پخت و پز است و احتمالا خیس شدن یا ریختن مواد غذایی روی فرش بیشتر است استفاده کنید.

عموما فرش‌هایی که برای پذیرایی یا هال استفاده می‌شوند دارای کیفیت بالاتری هستند که جنبه ی تزئینی نیز دارند.

این فرش‌ها دارای گل های برجسته، رنگ‌های خاص تر و ظرافت بیشتری هستند و به نسبت فرش‌هایی که برای راهرو یا آشپزخانه استفاده می‌کنید باید از ضخامت بیشتری برخوردار باشند و به نسبت مقاومت بیشتری نیز داشته باشند.

بعد از ارزیابی محل قرار گیری فرش نیاز است تا با توجه به کاربرد فرش، به قابلیت شستشو فرش و رنگ آن نیز دقت کنید.

بهتر است در محل‌های پر رفت و آمد از فرش‌هایی با طرح شلوغ و رنگ‌های تیره تر استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید برای فرش‌های راهرو و آشپزخانه قابلیت شستشو فرش نیز بهتر باشد.

بخش پیشنهادی: فرش 1500 شانه

فرش اشتباه نخرید!

ابعاد فرش ماشینی

بعد از بررسی محل مورد نظر، نیاز است تا ابعاد دقیقی نیز بدست آورید. در نظر داشته باشید بهتر از دور فرش مقدار کمی فضای خالی وجود داشته باشد تا زیر وسایل سنگین نرود.

در این حالت می‌توانی طول عمر فرشتان را بیشتر کنید و از تخریب و یا سوراخ شدن فرش جلوگیری کنید.

اگر این اصل را در انتخاب و خرید فرش رعایت کنید، می‌توانید به خوبی طرح فرش خود را به نمایش بگذارید و زیبایی دوچندانی به خانه و دکورتان بدهید.


الیاف به کار رفته در فرش

همانطور که گفته شد، فرش ماشینی مناسب خانه در بهترین کارخانه‌های ایران بافته می‌شوند که نخ و الیاف به کار رفته در هر فرش ماشینی بسیار متفاوت است. با توجه به نیازتان و محل استفاده می‌توانید با توجه به نخ و الیاف به کار رفته فرش مورد نظرتان را انتخاب کنید.

الیاف‌های به کار رفته در فرش‌های ماشینی از ممکن است از نوع طبیعی یا مصنوعی باشد.

در بین فرش‌های ماشینی که با الیاف مصنوعی بافته شده باشد، الیاف و نخ‌های آکریلیک از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و همچنین دوام بیشتری نیز دارند.

باقی فرش‌های ماشینی با الیاف مصنوعی با نخ‌های پلی پروپلین، ابریشم مصنوعی، نخ بامبو یا پلی استر بافته می‌شوند که تاثیر مستقیمی روی قیمت و کیفیت فرش دارد.

به یاد داشته باشید، موقع خرید فرش حتما به برچسب پشت فرش دقت کنید و نوع الیاف به کار رفته در فرش را بررسی کنید، زیرا یکی از نکات مهم در انتخاب فرش است.


فرش فانتزی اشتباه نخرید!

فرش های فانتزی همیشه یکی از مهم ترین و به روز ترین فرش های ماشینی بودند. خرید فرش فانتزی، برای افرادی که به دنبال مدرن کردن خانه های خود میگردند، یکی از واجبات است. برای خرید فرش فانتزی روی لینک زیر کلیک کنید!

فرش فانتزی نخرید

خرید فرش ماشینی اشتباه!

در اصول فرش بافی، هر چقدر تعداد گره‌های زده شده در یک متر فرش بیشتر باشد، تراکم فرش بالاتر رفته و فرش ریزنقش تر، ظریف تر دیده می‌شود که ارزش و اعتبار فرش نیز بالاتر می‌رود.

 یکی از مهم ترین ویژگی‌های فرش‌های ماشینی و نکات مهم در انتخاب فرش شانه و تراکم هستند که در حین خرید تأثیر بسیار زیادی روی قیمت و کیفیت فرش دارند و باید توجه بسیار زیادی به این موراد داشته باشید.

فرش‌های ماشینی تولیدی در ایران عموما در شانه‌های 700، 1000، 1200، 1500 و تراکم‌های 3000 تا 3200 هستند که در فرش فروشی‌های بزرگ به عرضه می‌رسند.

ما افتخار این را داریم تا بگوییم در فروشگاه قالیکده البرز، فرش 1600 شانه که کیفیتی فوق العاده و ظرافتی بی نظیر دارند به صورت مستقیم عرضه می‌شوند.

شما با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از این فرش‌ها را با تراکم و شانه مد نظرتان تهیه کنید.


رنگ زمینه فرش یکی از نکات مهم در انتخاب آن

رنگ زمینه در فرش بسیار حائذ اهمیت است. همانطور که در بالا گفتیم رنگ‌های روشن را نباید در مکان‌های پر رفت و آمد استفاده کنید. هرچه رنگ فرش روشن تر باشد، در صورت کثیف شدن به شدت خودنمایی می‌کند و شما مجبور هستید تا فرش را بشورید. تعداد دفعات شستشو فرش که بالا رود، فرشتان از کیفیت اولیه می‌افتد و در نهایت عمر فرشتان بسیار کم می‌شود.

رنگ زمینه یکی نکات مهم در انتخاب فرش
اهمیت رنگ پس زمینه یکی از نکات مهم در انتخاب فرش

پس توجه به رنگ پس زمینه در انتخاب فرش بسیار مهم است و یکی از نکات مهم در انتخاب فرش محسوب می‌شود.

به یاد داشته باشید فرش‌ها با رنگ روشن، فضای خانه را بزرگتر نشان می‌دهند، پس اگر خانه‌ای کوچک دارید و یا فضای کمی برای انداخن فرش دارید، بهترین گزینه انتخاب فرشی است که زمینه‌ای روشن دارد.


سخن نهایی

زمانی که برای منزلتان یا هرجای دیگر تصمیم به خرید فرش کلاسیک گرفتید، نیازاست تا موارد گفته شده از قبیل؛ رنگ پس زمینه، تراکم و شانه، کاربرد فرش، ابعاد و سایز فرش و غیره توجه لازم را داشته باشید نکات مهم در انتخاب فرش که در این مقاله گفته شد را در نظر بگیرید تا از خرید خود بیشترین لذت و سود را ببرید.

در صورتی که هر سوالی در خصوص نحوه خرید فرش ماشینی داشتید و یا برای دکوراسیون منزل و انتخاب بهترین فرش برای مکان مورد نظرتان داشتید می‌توانید از طریق کادر زیر از متخصصین فنی مجموعه قالیکده البرز بپرسید تا در اسرع وقت، پاسخ خود را دریافت کنید و بهترین فرش را انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *