بلاگ

راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی

راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

با توجه به تنوع بسیار بالا و همچنین کارخانه های فرش بسیار، در زمینه فرش های ماشینی تشخیص فرش اصل از تقلبی کار بسی دشوار است. برای تشخیص شانه و تراکم واقعی فرش روش هایی وجود دارد؛ که با توجه به سخت بودن آن ها عملا نمی توان روی آن ها حساب باز کرد. برای تشخیص فرش ماشینی اصل و مرغوب باید در زمان خرید به نکات زیادی توجه نمود. به عنوان مهمترین نکته می توان این امر را بیان کرد؛ که از محل های معتبر برای خرید فرش ماشینی اقدام کنید. اولین قدم برای تشخیص فرش اصل از غیر اصل،‌ آشنایی با مفهوم شانه و تراکم است. داشتن اطلاعات بالا و مفید در زمینه خرید فرش به شما کمک می کند؛ که بهتر باشید و در زمینه خرید، خرید با کیفیت داشته باشید. برای تشخیص فرش ماشینی اصل و مرغوب باید در هنگام خرید به نکات زیادی توجه کرد. که ادامه به آن ها می پردازیم.ما امروز در این بخش به صورت تخصصی در مورد راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی صحبت میکینم.

چگونه ریشه فرش را سفید کنیم

شما میتوانید فرش را از قالیکده البرز به صورت اقساط خریداری کنید. خرید اقساطی فرش به صورت آنلاین برای اولین بار است که توسط قالیکده البرز راه اندازی شده است. شما میتوانید با کلیک روی لینک زیر شرایط خرید اقساطی فرش را مطالعه کنید.

ویژگی های فرش اصلی و تقلبی

اگر می‌ خواهید اصل بودن یا نبودن فرش ماشینی را تشخیص دهید. می ‌توانید موارد مختلفی از جمله تعداد و تراکم فرش، نوع نخ استفاده شده؛ و تعداد رنگ‌ های استفاده شده را ارزیابی کنید. شانه در فرش ماشینی اصل به معنای تعداد ریشه در یک متر عرض فرش می باشد؛ و تراکم فرش ماشینی اصل بیانگر گره هایی است که در یک متر از طول فرش بافته می شود. امروزه در بازار فرش ماشینی، محصولات فروانی با نام هایی مشابه برند های برتر و شناخته شده؛ تولید و روانه بازار می ‌شوند که تقلبی محسوب می شوند. بررسی جنس الیاف مورد استفاده در فرش است. معمولا در انواع فرش ماشینی در نخ های خاب، تار و پود از الیاف مصنوعی استفاده می شود. از این رو باید بگوییم افزایش قیمت زیادی در آنها وجود ندارد . در این صورت می توانید با خیالی آسوده فرش ماشینی را تهیه کنید.

راه تشخیص فرش تقلبی

فرشی که 700 شانه واقعی باشد، تراکم عرضی یا همان شانه فرش باید 700 و تراکم طولی از 2100 تا 3000 می باشد. تراکم های ذکر شده مربوط به محصولات فرش اصیل می باشد. اگر فرشی که خریداری کرده اید این تراکم های استاندارد را ندارد، فرش اصل خریداری نکرده اید. قالی ماشینی هزار و دویست شانه اصل با تراکم 3600 و تعداد هشت رنگ طبیعی دارای بالاترین درجه کیفیت است. باید بگوییم حتما در این بخش به تشابه اسمی تولید کنندگان در هنگام خرید فرش ماشینی به آن اشاره کردیم؛ توجه ویژه ای داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید.

تقلبی بودن برند فرش تولید کننده

امروزه در بازار فرش ماشینی، محصولات فروانی با نام هایی مشابه برند های برتر و شناخته شده؛ تولید و روانه بازار می ‌شوند که تقلبی محسوب می شوند. مورد دیگر برای تشخیص فرش اصل از تقلبی، برند یا مارک تولید کننده فرش است. تقاضا برای خرید این نوع فرش ماشینی افزایش می یابد. شامل مشخصات فنی می شود، بر روی برچسب پشت فرش درج می شود. مهم ترین موارد برای بررسی یک فرش با کیفیت جنس نخ خاب به کار رفته شده؛ دستگاه تولیدی آن ، شانه و تراکم می باشد. برای تشخیص فرش ماشینی اصل و مرغوب باید در هنگام خرید به نکات زیادی توجه کرد. یکی از مهمترین مواردی که ممکن است برای شما مشکل ساز شود، نخ غیر اصل فرش ماشینی است. کارخانه های برند به هیچ عنوان از نخ های تقلبی اصل استفاده نمی کنند. چون شرافت خود را برای سود بیشتر به باد نمی دهند.

تقلبی بودن فرش

تعداد گره های فرش هنگام تشخیص فرش اصلی می توانید؛ تعداد گره ها را در عرض 1 سانتی متر بشمارید. در 100 ضرب کنید تا به تعداد شانه های فرش پی ببرید. محصولات فرش 1000 شانه در 8 و 10 رنگ موجود است و در صورت موجود بودن 7 رنگ اصل نیستند. راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی این مورد بسیار مهم است. الیاف مصنوعی معمولاً در نخ های خاب، تار و پود از الیاف مصنوعی استفاده می شود. برند درجه یک فرش اصل یکی دیگر از مواردی می توان فرش اصل از تقلبی تشخیص داد. برند سازنده فرش است.

تشخیص فرش اکریلیک اصلی از تقلبی

بهترین نوع الیاف مورد استفاده در فرش ماشینی کاشان که در برابر نور و گرما مقاومت بالایی دارد. گرد و غبار را به خود جذب نمی کند، نخ آلکرولیک می باشد. اولین عاملی که می توانید آن را به بهترین شکل برای نحوه تشخیص فرش مرغوب در محصول بررسی کنید. توجه داشته باشید که برخی از محصولاتی که قیمت بسیار پایینی دارند. هشداری برای بررسی بیشتر هستند، زیرا ارزان بودن بیش از حد ممکن است به معنای تقلبی بودن فرش باشد. راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی به این موارد محدود نمی شود. توجه داشته باشید که فرش اصیل توسط برندهای معتبر منتشر می شود. و اگر به دنبال برند معتبری برای خرید فرش خود هستید. بهترین نوع الیاف مورد استفاده در فرش که مقاومت بالایی در برابر نور و حرارت دارد؛ گرد و غبار را جذب نمی کند، نخ اکریلیک است. راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی می باشد.

مطلب پیشنهادی: فرش اکریلیک چیست؟

تشخیص فرش اکرولیک اصلی از تقلبی

به طور کلی باید گفت که هنگام خرید فرش دستباف در کاشان باید به این نکته توجه داشت؛ که محصولات این شهر به صورت کرک، ابریشم، ابریشم رنگی، پشمی و هر نوع ابریشم موجود است. برای بافت تمامی فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود. که الیاف اکریلیک دارای بالاترین درجه کیفیت است و فرش ماشینی بافته شده با الیاف اکریلیک را فرش اصل می نامند. چرا که فرش های اکریلیک در برابر پا خوردگی و ماندن پایه روی مبل، تلویزیون و … مقاوم هستند. که البته الیاف بعد از پا خوردگی به حالت اولیه باز می گردند.

فرش پلاستیکی تقلبی

معمولاً فرش های پلاستیکی دارای الیاف ضخیم تری هستند. بنابراین خیلی نرم لطیف نیستن و هنگام پا خوردگی کوبیده و سفت می شود. برای بافت فرش دستباف از دو نوع رنگ شیمیایی و طبیعی استفاده می شود؛ که هر دو اصل هستند و فرش دستباف را در دسته تقلبی قرار نمی دهند. اگر می خواهید بدانید فرش دستبافت با توجه به نقشه آن اصالت دارد. یا خیر، باید بدانید که نقشه فرش دستباف به روش شهری و عشایری طراحی و بافته می شود. با گره های فرش دستبافت متوجه می شوید که از کدام کشور ساخته شده است. با این راه حل به سرعت متوجه می شوید. بدون هیچ گونه بوی مواد نفتی و پلاستیکی است؛ و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت ،‌ نور خورشید و .. دارد. که باید بگوییم راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی است. که این گره بیشتر در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

برای شناسایی فرش پلاستیکی می توان به مواردی؛ مانند زبری فرش، سفتی فرش و رنگ های غبار آلود آن توجه کرد. فرش ماشینی پلاستیکی بافته شده با الیاف مصنوعی درجه دو و بی کیفیت، طول عمر کمتری دارد. و باعث ایجاد حساسیت می شود. فرش های پلاستیکی الیاف مرغوبی ندارند و به همین دلیل پرزهای زیادی دارند. و همچنین بوی روغن از آن احساس می شود. هیچ اطلاعات محصولی در پشت فرش های تقلبی وجود ندارد. به این علت تولیدات بسیار زیادی در بازار هستند. باید بتوانید از روی ظاهر فرش، نوع الیاف فرش را تشخیص داده و تشخیص دهید.

تشخیص تراکم فرش اصلی از تقلبی

راه تشخیص تراکم فرش اصلی از تقلبی

معمولا فرش های اصل اکریلیک نسبت به الیاف پلی استر نرم تر و زیبا تر هستند. و بر اثر پا خور شدن کوبیده و سفت نمی شوند. امروزه در بازار فرش ماشینی، محصولات فروانی با نام هایی مشابه برند های برتر و شناخته شده. تولید و روانه بازار می ‌شوند که تقلبی محسوب می شوند؛ و باید هنگام خرید فرش به این نکته توجه فراوانی داشت. یکی از انواع الیاف مورد استفاده در بافت فرش های ماشینی، پلی استر است. راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی الیاف پلی استر جرو نخ های پلاستیکی می باشند که ویژگی های مخصوصی دارند.

مرغوب ترین نوع از الیاف اکریلیک،‌ اکریلیک هیت ست شده است. که طی یک فرایندی، نخ آکریلیک توسط گرما و بخار ریسیده شده و باعث می شود. میزان شانه و تراکم است . شانه به معنی تراکم عرضی و تراکم به معنی تراکم طولی است. شما برای خرید این محصول باید تاثیر انواع تراکم را بر کیفیت محصول بررسی کنید. در صورتی که فرش خریداری شده توسط شما به صورت 700 شانه باید و تعداد گره های آن 700 شانه نشان ندهد، شما فرش با مشخصات اصلی خریداری نکرده اید. معمولا فرش های پلاستیکی الیاف ضخیم تری  دارند، بنابراین خیلی لطیف نیستند. اثر پا خور شدن کوبیده و سفت می شوند. رنگ فرش پلاستیک نامرغوب و نازیبا است. فرش های پلاستیکی دارای الیاف مرغوب نیستند و به همین دلیل بسیار پرزدهی دارند. و همچنین بوی نفت از آن استشمام می شود. در پشت فرش های تقلبی اطلاعاتی محصول وجود ندارد.

بخش پیشنهادی: خرید فرش 700 شانه

برچسب پشت فرش ماشینی

برای تشخیص فرش ماشینی اصل از تقلبی می توان به مواردی مانند زبری فرش، سفتی فرش و رنگ های غبار گرفته فرش توجه نمایید. و در صورتی مشاهده این موارد، شک نکنید؛ فرش ماشینی با الیاف پلی استر بوده و الیاف اکریلیک در ان به کارنرفته است. انتخاب مناسب شانه و تراکم در فرش بسیار مهم می باشد. همان طور که حتما می دانید هر چقدر تعداد شانه و تراکم در فرش بالاتر باشد؛ فرش ظریف تر و ریز نقش تر خواهد بود و از ضخامت آن کاسته می شود. برای ساده تر شدن کار هم چنین می توانید؛ تعداد گره های موجود در 1 سانتی متر از عرض آن را شمارش کنید. راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی همین موضوع است. برخی سود جویان با استفاده از نام برند های معتبر،‌ فرش های بی کیفیت را با برند های معروف به فروش می رسانند. لذا برچشب پشت فرش مانند شناسنامه فرش است.

شامل مشخصات فنی فرش است. بنابراین نام تولید کننده و شرکت فرش نیز در آن ذکر شده است. برای تشخیص فرش ماشینی اصل از تقلبی می توان به مواردی مانند؛ زبری فرش، سفتی فرش و رنگ های غبار گرفته فرش توجه نمایید و در صورتی مشاهده این موارد، شک نکنید. فرش ماشینی با الیاف پلی استر بوده و الیاف اکریلیک در ان به کارنرفته است. امروزه در بازار فرش ماشینی، محصولات فروانی با نام هایی مشابه برندهای برتر و شناخته شده، تولید و روانه بازار می‌شوند. که تقلبی محسوب می شوند. هنگام خرید فرش به این نکته توجه فراوانی داشت.

نحوه تشخیص فرش تقلبی از اصلی

نحوه تشخیص فرش اصلی از تقلبی

اولین عاملی که می توانید آن را به بهترین شکل برای نحوه تشخیص فرش مرغوب در محصول بررسی کنید. میزان شانه و تراکم است. شما برای خرید این محصول باید تاثیر انواع تراکم را بر کیفیت محصول بررسی کنید. این روز ها در بیشتر کارخانه های بافندگی فرش ماشینی از نخ آکریلیک و اکریلیک هیت ست شده استفاده می کنند. زیرا ویژگی های برتری نسبت به دیگر الیاف فرش ماشینی دارد. که همین موضوع یکی از ده ها راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی است. باید بگوییم راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی بسیار زیاد است. الیاف پلی استر در فرش ماشینی مانند ابریشم در فرش دستباف است. برای داشتن درخشندگی و لطافت در فرش های ماشینی از الیاف پلی استر استفاده می کنند. به طور معمول که نخ غیر اصل فرش ماشینی است. کارخانه های برند به هیچ عنوان از نخ های تقلبی و غیر اصل استفاده نمی کنند.

در دنیای امروز تنوع هر محصولی تقریبا بالا می باشد. و با برندهای مختلف، انواع و اقسام محصولات وارد بازار می شوند. فرش اصل را می توان از روی ظاهر آن شناسایی کرد. یک فرش ماشینی اصل باید بی عیب و ایراد باشد. چه روی فرش و چه پشت آن نباید اثری از پارگی یا تکرار نقشه روی فرش دیده شود. یکی دیگر از مواردی که می توان فرش اصل را از تقلبی تشخیص داد، برند سازنده فرش است. معمولا مشخصات و اطلاعات مربوط به فرش که شامل مشخصات فنی می باشد بر روی برچسب پشت فرش درج می شود.

جمع بندی

در این مقاله به راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی پرداخیتم. یکی از بهترین راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی خرید فرش، از فروشگاه های معتبر است. قالیده البرز یکی از همین فروشگاه ها است. در قالیکده البرز را می توانید فرش های اصل را به قیمت کارخانه، و به صورت اقساطی خریداری کنید. می توانیم بگوییم وقتی از قالیکده البرز خرید می کنید؛ نیازی به دانستن راه تشخیص فرش تقلبی از اصلی ندارید. چرا که ما فقط فرش های اصل عرضه می کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *