بلاگ

راهنمای انتخاب فرش مناسب اتاق خواب

انتخاب-فرش-مناسب-اتاق-خواب
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

 

در فرهنگ، آداب و رسوم ما ایرانی‌ها پهن کردن فرش در اتاق‌ جایگاه ویژه‌ای دارد. شما در خانواده‌های ایرانی و در اتاق‌های خواب ایرانی کمتر جایی را پیدا می‌کنید که دکور اتاق را بدون فرش چیده باشد. انداختن فرش‌های مناسب اتاق خواب، فضا را بسیار دلنشین و گرم و احساس لطافت بالایی را به شما می‌دهد. فضای اتاق خواب جز مهم ترین بخش‌های خانه هر فرد است، عموما هر انسانی یک سوم زندگی خودش را در فضای اتاق خواب‌شان می‌گذراند. پس انتخاب فرش برای اتاق خواب‌ها یکی از مهم ترین انتخاب‌ها و حساس ترین انتخاب‌ها است. فرش های که بیشتر برای اتاق خواب ها مورد استفاده قرار میگیرند، فرش های ماشینی هستند. فرش  های ماشینی انواع مختلفی دارند که یک نمونه از آن ها فرش های شگی هستند. اما به صورت کلی فرش ماشینی انواع مختلفی دارند. برای مشاهده این محصولات روی لینک فرش ماشینی کلیک کنید.

مهم‌ترین ویژگی که باید برای انتخاب فرش اتاق خواب در نظر بگیرید، سایز و ابعاد فرش است و در وهله بعدی باید رنگ و طرح را در نظر بگیرید تا هارمونی خوبی با اتاق خواب‌ها و رنگبندی اتاقتان داشته باشد.

انتخاب فرش اتاق خواب

اولین نکته و مهم ترین سوالی که باید در ابتدا برای انتخاب فرش اتاق خواب از خودتان بپرسید این است که این فرش را برای چه قسمتی از اتاق خواب‌تان می‌خواهید پهن کنید؟

بعضی از افراد فکر می‌کنند که بهترین گزینه برای پهن کردن فرش در اتاق خواب‌هایشان این است که فرش زیر تخت نیز برود و به صورت کامل کل فضای اتاق را بپوشاند.

برخی دیگر از افراد قصد دارند تا فرش کنار تخت قرار گیرد و فضای خالی کنار تخت را بپوشاند و یا حتی قسمت تخت خواب را از بقیه اتاق‌ها جدا کنند.

در این حالت است که شما باید اندازه دقیق این منظقه مورد نظرتان را داشته باشید.

بهترین فرش برای اتاق کدام است؟

به یاد داشته باشید شما طبق سلیقه خودتان هر نوع فرشی را می‌توانید برای اتاق خواب‌های خود انتخاب کنید، اما بهترین‌های آن فرش‌های مدرن، فرش‌های فانتزی هستند.

عموما برای اتاق خواب‌ها از فرش‌های کلاسیک استفاده نمی‌شود.

در صورتی که علاقه ای به فرش‌های تک رنگ و ساده دارید می‌توانید از فرش پرز بلند استفاده کنید.

فرش‌های پرز بلند علاوه بر ساده بودن و جذابیت، به علت داشتن پرزهای بلند و نرمی و لطیف بودن فوق العاده یکی از بهترین گزینه‌ها برای پهن کردن در اتاق خواب‌ها هستند.

فرش وینتیج؛ مناسب اتاق خواب

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده اید که اگر بخواهید از یک فرش استثنایی برای اتاق خواب خود استفاده کنید، چه فرشی بیشتر مناسب برای اتاق خواب شما است. ضمن این موضوع قطعا تمایل دارید تا هم خوانی دلچسبی بین دیزاین اتاق شما و فرش شما وجود داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است فرش های فانتزی و فرش های دیگر به نظر شما مناسب با دیزاین اتاق خواب شما نباشد. از همین رو پیشنهادی دیگری را ما به شما ارائه میکنیم، آن هم فرش های وینتیج هستند. فرش های وینتیج به صورت کلی، جز فرش های بسیار محبوب و البته بر خلاف نامشان(کهنه نما) فرش های جدیدی به شمار میروند. فرش وینتیج یکی از فرش های مناسب برای اتاق خواب شما به شمار میرود. شما میتوانید از مدل فرش وینتیج نیز برای اتاق خواب خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده این محصولات روی دکمه فرش وینتیج کلیک کنید تا فرش مناسب اتاق خواب خود را پیدا کنید.
زمینخور فرش وینتیج اوستا

ابعاد مناسب فرش اتاق

ما در این قسمت قصد داریم تا چند نکته و تکنیک اصولی را برای در نطر گرفتن ابعاد فرش اتاق خواب بیان کنیم. شما می‌توانید با توجه به این تکنیک‌ها بهترین ابعاد را برای فرش اتاق خوابتان در نظر بگیرید.

  1. به یاد داشته باشید نیاز نیست تا فرش حتما از همه اطراف به دیوار بچسبد وکل اتاق را پوشش دهد. بهترین فاصله فرش از دیوار در اتاق‌هایی که کوچک هستند، 12 سانتی متر است.
  2. در صورتی که اتاق خواب‌تان بزرگ است این اندازه را به 20 سانتی متر تغییر دهید و فرش فانتزی انتخاب کنید که 20 سانتی متر از دیوار اتاق شما فاصله داشته باشد.
  3. اگر در اتاق خواب‌تان از مبلمان استفاده می‌کنید بهترین انتخاب برای شما فرشی است که نه آنقدر کوچک باشد که به مبل نرسید و یا نه آنقدر بزرگ باشد که کامل زیر مبلمان و وسایل‌تان قرار گیرد. باز هم بهترین انتخاب فرش به صورتی است که حدود 7 الی 10 سانتی از مبلمان‌تان فاصله داشته باشید درواقع فرش کوچکتر باشد.
  4. یکی دیگر از مهم ترین نکات در انتخاب فرش مناسب اتاق خواب این است که فرش را به گونه‌ای انتخاب کنید که مانع از باز و بسته شدن درب اتاق و همچنین کمد‌ها نشود.
  5. به خاظر داشته باشید در صورتی که اتاق خواب‌تان کوچک است نیاز نیست فرشتان را نیز بیش از حد کوچک انتخاب کنید. می‌توانید فرش را بزرگ به اندازه اتاق خواب‌تان بگیرید فقط به فاصله ی فرش تا دیوار، درب ورودی و کمد‌ها دقت کنید.

رنگ فرش اتاق خواب

رنگ انتخابی برای فرش اتاق خواب جز مهم ترین فاکتور‌هایی است که باید در نظر بگیرید. رنگ فرش اتاق کاملا سلیقه‌ای است در صورتی که به رنگ‌های جیغ و انرژی بخش علاقه دارید، این رنگ‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب‌ها باشد.

بهترین رنگ و پر طرفداری ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب، رنگ‌های نود و روشن است. اتاق خواب عموما به دیل اینکه مکانی برای غذا خوردن نیست و مکانی سر راه نیز نیست و در نتیجه پاخور آن کمت است و همچنین احتمال کثیف شدنش کمتر است. پس فرش‌های رنگ روشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب باشد.

محصولات پیشنهادی: فرش اتاق کودک

پهن کردن فرش زیر تخت خواب

یکی ازپیشنهادهای افرادی که در راستای دکوراسیون منزل فعالیت می‌کنند، این است که فرش را به گونه‌ای پهن کنید که تنها زیر تخت خواب باشد و کمی از فرش از اطراف تخت خواب بیرون زده باشد.

همچنین می‌توانید برای داشتن دکوراسیونی زیبا تر، فرش را به گونه‌ای انتخاب و در اتاق خواب‌تان پهن کنید که تنها دو سوم قسمت پایینی تخت را در بر بگیرد.

بهترین دیزان این گونه است که از دو طرف تخت و از قسمت پایینی تخت، به اندازه 30 سانتی یا بیشتر فرش بیرون زده باشد.

کلام آخر

به یاد داشته باشید در صورتی که می‌خواهید بهترین فرش را برای اتاق‌تان بخرید، به نکات گفته شده از جمله اندازه فرش، رنگ فرش، طرح آن و غیره توجه کنید.

فاصله‌های گفته شده را در پهن کردن و خرید فرش مورد نظرتان رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از پهن کردن فرشتان بگیرید.

همچنین در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص فرش‌های اتاق خواب داشتید می‌توانید از طرق کادر زیر از کارشناسان ما در مجموعه قالیکده البرز بپرسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *