بلاگ

اصول استفاده از فرش زیر میز ناهارخوری

فرش-مناسب-زیر-میز-ناهارخوری
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

یکی از مهم ترین و اصیل ترین هنرهای ایرانی، تولید فرش با طرح‌های ایرانی اصیل است. انداختن انواع فرش‌ها در خانه‌ها از جمله فرش زیر میز ناهارخوری جز مرسومات تمام ایرانی‌ها است. فرش ها انواع و اقسام گوناگونی دارنند که میتوانند به عنوان فرش زیر میز ناهارخوری مورد استفاده قرار بگیرند. این فرش ها قالبا جز دسته محصولات فرش ماشینی قرار میگیرند. فرش های ماشینی در واقع فرش های هستند که به وسیله دستگاه تولید و مورد استفاده قرار میگیرند. البته دسته بندی فرش های ماشینی در قالیکده البرز بیشتر به محصولات فرش کلاسیک میپردازد. شما عزیزان نیز میتواتید با کلیک روی لینک فرش ماشینی از این محصولات دیدن کنید.

استفاده از فرش‌های مناسب برای زیر میز ناهارخوری نیز بسیار سلیقه‌ای است. بعصی از افراد مخالف انداختن فرشی در زیر میز نهارخوری هستند به دلیل آنکه می‌گویند پایه‌های میز و صندلی‌ها منجر به آسیب به فرش می‌شوند. همچنین این افراد عقیده دارند که فرشی در مکانی که محل غذا خوردن است مناسب نیست چون این فرش به سرعت و به شدت کثیف می‌شود و نیاز به شستن دارد. شستشو زیاد فرش نیز منجر به آسیب و پوسیدگی آن می‌شود.

برخی از افراد نیز که با انداختن فرش زیر میز نهارخوری موافق هستند می‌گویند که وجود فرش زیر میز نهارخوری موقع صرف غذا به اتاق، گرما و بافت بیشتری می‌دهد. همچنین با انداختن فرش زیر میز ناهارخوری می‌توانید از آسیب رسیدن به پارکت‌ها یا کفپوش‌های خانه خود جلوگیری کنید. شما می‌توانید اتاق سرد را با انداختن فرشی زیبا در زیر میز نهارخوری گرما ببخشید. اگر شما جز این دسته هستید با ما همراه باشید.


چه فرشی برای زیرپایه‌های میز ناهارخوری مناسب است؟

در صورتی که شما نیز موافق انداختن فرش زیر میز نهارخوری هستید، پییشنهاد ما به شما این است که تا انتهای این متن همراه ما باشید تا بتوانید بهترین فرش‌ها یا قالیچه‌ها را برای پهن کردن زیر میز ناهارخوری خانه خود انتخاب کنید.

حال اگر می‌خواهید فرشی زیبا داشته باشید و فضای اتاقتان را دلچسب و گرما بخش کنید، به یاد داشته باشید بهترین سایز برای فرش زیر میز ناهارخوری‌ها، سایزی است که از عرض میز و صندلی‌ها بیشتر باشد. بهترین حالت این است که فرش از هر طرف، حدود 60 سانت بزرگتر باشد و بیرون زده باشد.

در این حالت زمانی که صندلی‌ها را به عقب می‌کشید تا بنشینید، پایه‌های صندلی همچنان روی فرش قرار دارند. به خاطر داشته باشید سایز فرش‌ها یا قالیچه‌های انتخابی شما برای زیر میز ناهارخوری جز فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب قالیچه مورد نظر است. ایده آل ترین دکور برای داشتن اتاق ناهارخوری بسیار شیک و زیبا، این است که فرش به قدری بزرگ باشد که تمامی میز و صندلی‌ها را روی آن قرار دهید.

ست کردن فرش با میز ناهارخوری

برای داشتن بهترین ست‌های فرش با میز ناهارخوری به موارد زیر توجه کنید:

  • در صورتی که صندلی‌های تک رنگ ساده دارید، از فرشی طرحدار و شلوغ استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید کثیفی زیر میز کمتر دیده شود بهترین روش این است که از فرش‌هایی با طرح شلوغ استفاده کنید و یا فرشی با زمینه تیره انتخاب کنید.
  • در حالی که صندلی‌های میز شما پارچه ای شلوغ و طرحدار دارد، از فرش ساده و تک رنگ استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید پاهایتان را حین صرف غذا روی فرشی نرم و لطیف بگذارید، بهترین کار استفاده از فرش شگی است.
  • برای انتخاب فرش به رنگبندی دکور و صندلی‌هایتان دقت کنید، فرشی انتخاب کنید که در آن از رنگ صندلی‌ها نیز استفاده کرده باشد.

نکات مهم در انتخاب فرش‌های زیر میز ناهارخوری

در ادامه قصد داریم تا به صورت کلی نکات مهم را در انتخاب بهترین فرش برای فضای اتاق شما بگوییم:

  1. اگر فضای اتاق ناهارخوری شما کوچیک است، بهترین کار استفاده از فرش با رنگ‌های روشن است. در صورتی که از رنگ‌های روشن استفاده کنید فضای شما به واسطه انعکاس نور، بزرگ تر دیده می‌شود.

2. در صورتی که میز ناهارخوری را در آشپزخانه پهن می‌کنید و فضای کوچکی دارید، از فرش‌های ساده استفاده کنید. فرش‌های بدون طرح، فضای شما را بزگ تر و وسیع تر نشان می‌دهند. همچنین از رنگ‌های روشن قافل نشوید.

3. یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده فرش در زیر میز ناهارخوری، فرش‌هایی هستن که در فضای بیرونی و یا برای راهروها و پاسیو ها استفاده می‌شوند چون این فرش ها استحکام بیشتری به نسبت فرش‌های دیگر دارند.

4. به یاد داشته باشید استفاده از فرش‌هایی که قطر کمی دارند و نازک هستند برای زیر میز ناهارخوری مناسب نیستند، حرکت صندلی‌ها روی فرش و وجود میز روی فرش، به فرش شما فشار می‌آورند و ممکن است آسیب جدی مانند پارگی داشته باشد.

5. به خاطر داشته باشید حتی بزرگسالان نیز ممکن است در حین غذا خوردن، کمی از آن را روی زمین بریزند در نتیجه بهترین انتخاب برای فرش زیر میز ناهارخوری، فرش‌های طرح دار و شلوغ است.

فرش وینتیج، فرش مناسب برای زیر میز ناهارخوری

فرش های وینتیج یکی از جذاب ترین و جدید ترین محصولات فرش ماشینی هستند. فرش های وینتیج یکی از مجموعه فرش های هستند که به علت خاص بودن طراحی و سبک ان ها جلوه ای زیبا و نو را در بین محصولات فرش ماشینی دارند. در تصویر زیر به یکی از این محصولات اشاره کرده ایم. شاید اولین چیزی که در این فرش نظر شما را جلب کند، طراحی خاص و زیبای ان است. نام دیگر فرش وینتیج به معنی کهنه نما است که در واقع یکی از موضوعات مرتبط با همین بخش است. برای مشاهده تمامی محصولات فرش وینتیج روی دکمه زیر کلک کنید.

فرش وینتیج طرح افشان مدرن سرمه ای
فرش وینتیج طرح افشان مدرن سرمه ای

کلام آخر

به یاد داشته باشید در صورتی که برای خرید فرش برای استفاده در زیر میز ناهارخوری به بهترین فرش فروشی مراجعه کردید، حتما مورد مصرفتان را برای کارشناسان آن مجموعه بگویید تا آن‌ها بتوانند شما را به صورت کامل راهنمایی کنند و بهترین فرش ماشینی را برای خودتان تهیه کنید.

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره ای در خصوص اینگونه از فرش‌ها داشتید می‌توانید از کارشناسان ما در مجموعه قالیکده البرز بپرسید تا آن‌ها در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *