بلاگ

فرش شگی فلوکاتی چیست؟

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

فرش های انواع مختلفی دارند. اما معمولا ما با فرش به شکل مرسوم و پرز های کوتاه آشنا هستیم و سر و کار داریم. فرش هایی با طرح‌ های سنتی و در هم پیچیده که واقعا هم زیبا هستند. اما فرش به این یک مورد خلاصه نمی شود. در اختیار داشتن فرشی ساده با رنگ‌ های روشن چیزی است که بسیاری خواهان آن هستند. فرش هایی که پرز های بلند دارند. این نوع فرش های جذابیت ‌های خاص خود را دارند؛ و پاسخ جدیدی به سلیقه های مختلف است. این که روی فرشی استراحت کنید که الیافی نرم شبیه به پر قو داشته باشد؛ بدون شک دلنشین است. این تجربه را می توانید با فرش شگی داشته باشید. اما فرش شگی فلوکاتی چیست؟ این موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. اگر می خواهید با فرش شگی فلوکاتی بیشتر آشنا شوید، در ادامه این نوشتار همراه بمانید.

انواع فرش شگی

مثل فرش های دیگر فرش های شگی نیز انواع مختلفی دارند. باید بگوییم یکی از مزیت های مهم فرش شگی، همین تنوع کم نظیرآن است. باید بگوییم فرش شگی، یکی از انواع فرش فانتزی می باشد. اما فرش شگی فلوکاتی چیست؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد. فرش شگی نام دیگر فرش پرز بلند است. شاید تا چند سال پیش تنها فرش پرز بلندی که می ‌شناختیم؛ فرش‌ های قرمز رنگ بودند. اما حالا تنوع بسیاری زیادی در این دسته از فرش ها ایجاد شده است. در حال حاضر انواع فرش شگی در بازار وجود دارد. این فرش ها در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند. هر کدام از آن ‌ها ویژگی‌ های متفاوتی از دیگری دارند؛ و برای کاربردی خاص مناسب تر هستند. این تفاوت ها برای تامین نیاز های مختلف به وجود آمده است. فرش تری دی، ریش ریشی تنها دو نمونه شگی هستند.

از دیگر انواع فرش شگی می توان به فرش میکرو شگی و فرش شگی فلوکاتی؛ که در این مقاله به آن می پردازیم، اشاره کرد. البته نوع دیگر فرش شگی، کاموایی است که در نوع خود جالب و زیبا است. در مجموع می توان گفت انواع مختلفی از این نوع فرش در بازار وجود دارند. همین موضوع باعث می شود تا دست شما برای تغییر دکوراسیون مدرن در خانه باز باشد. و بتوانید خانه خود را دقیقا مطابق با سلیقه خود و آن طور که دوست دارید؛ چیدمان کنید. این فرش مدرن گزینه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود که تغییر دکوراسیون را راحت‌تر کند.

کاربرد فرش شگی فلوکاتی چیست؟

فرش شگی فلوکاتی خود انواع مختلفی دارد. باید بگوییم فرش ماشینی در حال حاضر دو نوع فرش فلوکاتی؛ با طرح ‌های مدرن و سنتی در بازار موجود است. که هر دوی آن ها به واقع زیبا هستند. و برای خانه هایی که طرح مدرن و سنتی دارند؛ می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در نمونه مدرن از این فرش، یعنی شگی فلوکاتی ضخامت و وزن فرش کاهش پیدا کرده است؛ این موضوع باعث می شود جابجایی فرش آسان تر باشد. اما مزیت دیگر فرش شگی فلوکاتی چیست؟ همان طور که گفتیم یکی از مزیت های مهم آن وزن کمتری است؛ که نسبت به نمونه سنتی دارد. به طوری که در مجموع متوسط یکم فرش فلوکاتی مدرن وزنی حدود ۴ کیلوگرم دارد. همین موضوع باعث شده است که این نوع از فرش فانتزی، کاربری آسان ‌تری در دکوراسیون مدرن و فانتزی داشته باشد. همچنین مقاومت فرش شگی فلوکاتی مدرن بسیار زیاد است.

مقامت بالای این فرش باعث می شود که بتوانید؛ با خیال راحت  فرش را زیر کمد و یا مبلمان قرار دهید. بدون اینکه لازم باشد نگران باقی ماندن جای مبل روی آن باشید. با توجه به این ویژگی ها پیشنهاد می‌ شود؛ فرش شگی را برای اتاق خواب استفاده کنید. چرا که به خاطر نرمی آن بهترین گزینه برای اتاق خواب است. همچنین این فرش گزینه خوبی برای راهروی ورودی خانه نیز هستند. همین طور می توانید از این فرش در قسمت‌ های منحصر به فرد؛ مانند زیر پله و یا جلوی کتابخانه استفاده کنید. و هر جایی که دوست دارید.

مزایای فرش شگی فلوکاتی چیست؟

تا اینجای مقاله به معرفی ویژگی های فرش شگی فلوکاتی پرداختیم. اما در این بخش قصد دایم بررسی کنیم با توجه به این ویژگی ها؛ مزایای فرش شگی فلوکاتی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم انواع فرش شگی به دلیل چند ویژگی جالب مورد توجه هستند. و در بین سایر فرش ها تمایز آن ها به دلیل همین مزیت ها است. از این رو می توان گفت گزینه خوبی برای دکوراسیون مدرن و فانتزی محسوب می ‌شوند. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم داشتن نرمی بی نظیر است. همین موضوع باعث ایجاد لطافت مناسب آن شده است. الیاف با پرز های بلند باعث نرمی این فرش شده است. که این ویژگی آن را برای اتاق کودک بسیار مناسب می کند. همین طور مزیت های دیگری نیز در این فرش وجو دارد که؛ درخشندگی و براق بودن از جمله این موارد است. مزیت دیگر تنوع در مدل فرش می باشد.

همان طور که احتمال در بازار مشاهده کرده اید بافت فرش شگی در شکل‌ های مختلف صورت می گیرد. که از جمله آن ها می توان به بیضی، دایره، مستطیل و یا انواع فرش فانتزی اشاره کرد. به طور مثال فرش در طرح گل بافته می شود. که این مورد باعث می ‌شود که بتوانید برای قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار بگیرند. و بتوانید با توجه به نیاز و سلیقه خود از گزینه مناسب استفاده کنید. همچنین باید بگوییم در بافت این فرش از نخ‌ های مختلفی؛ مانند نخ ساده، زری و یا نخ فانتزی استفاده می‌ شود.

نکات مهم در خرید فرش شگی فلوکاتی چیست؟

اگر تصمیم به خرید فرش شگی گرفته اید بهتر است به نکاتی توجه کنید. نکات مهم در خرید فرش شگی فلوکاتی چیست؟ باید بگوییمما مسلما فرش های شگی و پرز بلند در بازار بسیار محبوب هستند. اما این فرش ها نیز مانند هر فرش دیگری در کنار ویژگی های خوب نواقص و عیبی های نیز دارند. در این بخش به این موارد اشاره می کنیم. تا در هنگام خرید فرش این نکات را مد نظر قرار دهید. در صورتی که قصد خرید این گونه فرش ها را دارید؛ پیش از خرید نسبت به این عیب ها و نواقص آگاهی داشته باشید. به نظر شما مهم ترین نقطه ضعف فرش شگی فلوکاتی چیست؟ فرش شگی به دلیل پرزه ای بلندی که دارد؛ محل مناسبی برای پناهندگی گرد و خاک و سایر ذرات ریز است! به جرئت می توان گفت بسیار بیشتر از فرش های دیگر گرد و خاک در لابه لای این پرز ها قرار می گیرد.

 حتی اجسام بزرگ نیز مانند خودکار و کلید نیز می توانند؛ در لا به لای پرز های بلند فرش شگی پنهان شوند. پس در نتیجه این نکته را در نظر بگیرد که نظافت و جارو زدن آن نیز سخت تر خواهد بود. اما روش های ساده ای مثل تکاند می تواند این فرش را عاری از هرگونه گرد و خاک کند. با توجه به این نکته می توان گفت یکی از راه هایی که فرش نیاز به نظافت مداوم نداشته باشد این است؛ که فرش در مناطق کم رفت و آمد پهن شود. تا کم تر گرد و خاک به خود ببیند. برای خرید فرش شگی به صورت اقساطی می توانید از طریق فروشگاه سایت قالیکده البرز اقدام کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *