بلاگ

فرش ماشینی خوب چی بخرم

فرش ماشینی خوب چی بخرم
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرش ماشینی خوب چی بخرم

شاید این سوال، سوال بسیاری از افراد باشد که فرش ماشینی خوب چی بخرم؟ فرش های ماشینی قالبا فرش های هستند که در بازار استفاده های بسیاری از آنها میشود. فرش های ماشینی قالبا در ایران در حال حاضر از 700 شانه تا 1600 شانه تولید و عرضه میشوند. این فرش ها در کیفیت ها با درجه 1، درجه 2 و درجه 3 هستند. بسیاری از فروشگاه های به نام در ایران هم توانایی ارائه محصولات فرش ماشینی با درجه یک را به دلیل سود کمتر ندارند. فرش های ماشینی از جنس های متفاوتی ساخته شده اند. جنس نخ برخی از آنها پلی استر و برخی پلاستیک است. اما ما امروز در این بخش با دیدگاه تخصصی تری به این موضوع نگاه میکنیم. ما امروز قصد داریم تا از محصولات فرش ماشینی خوب قالیکده البرز به شما عزیزان معرفی کنیم. برای مشاهده این محصولات به صفحه فرش ماشینی مراجعه کنید.

فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟

وقتی افراد تصمیم می گیرن که تغییراتی در دکوراسیون خانه هایشان ایجاد کنند. معمولا خرید فرش جزو اولین ایده ها است. و وقتی این تصمیم گرفته می شود این سوال پیش می آید که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ از طرفی این سوال برای همه زوج های جوان قبل از ورود به منزل خودشان وجود دارد. فرش با طرح های زیبایی که دارد می تواند خانه شما را از آن چه بوده زیبا تر کند. البته به شرط آن که بدانیم فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟. و البته فرش خوب را بخریم. باید در نظر داشته باشید که برای خرید فرش خوب نباید در انتخاب و خریداری عجله کرد. خرید فرش اقدامی است که مانا می باشد. از این رو باید در هنگام خرید فرش، دقت بیشتری را مبذول نمایید. بدین منظور حتما لازم است که از مشاوران نیز راهنمایی بگیرید که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟

فرش ماشینی خوب

فرش ماشینی خوب مناسب کاربردهای مختلف

خرید فرش خوب و خرید فرش مناسب دو مبحث مجزا هستند. چرا که می شود فرش خوبی خرید که برای منزل شما مناسب نباشد. از این رو لازم است که برای این که به این سوال پاسخ دهیم که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ اندکی در مورد هارمونی در دکوراسیون داخلی اطلاعات کسب کنید. اولین گام این است که به نحوه استفاده از اتاق‌های خانه و نوع کاربرد آن‌ها توجه کافی داشته باشیم. کاربرد فضایی که از فرش می خواهیم در آن استفاده کنیم بسیار مهم است. چرا که پیش از این که به این سوال پاسخ دهیم که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ لازم است به این سوال پاسخ دهیم که فرش را برای چه کاربردی لازم داریم. به‌ طور مثال فرشی که قرار است در یک اتاق پذیرایی استفاده شود را در نظر بگیرید. فرش حتما می ‌بایست قابلیت زیادی در پا خور ‌بودن داشته باشد.

 این اصطلاح به این معنا است که فرش در اثر استفاده زیاد کیفیت ابتدایی خود را از دست ندهد. این ویژگی باعث می شود که بتوان از فرش جهت استفاده ‌های بلندمدت در خانه استفاده کرد. همچنین فرش مناسب این فضا باید مقاومت خوبی در برابر گرد ‌و‌غبار داشته باشد. نکاتی که ذکر شد به عنوان نمونه بیان شده است. البته که در ادامه به مباحث مشابه خواهیم پرداخت. اما مهم است که در خرید فرش از راهنمایی مشاور استفاده کنید. با قرار ‌دادن فرشی مناسب در فضای پذیرایی می توان از زیست خود در این فضا لذت وافی ببرید.

اندازه مناسب فرش:

یکی از نکاتی که در هنگام پیش آمدن این سوال که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ . باید به آن توجه شود ابعاد اتاق یا فضایی است که از فرش در آن استفاده می شود. در دکوراسیون تناسب فرش با رنگ و فضای وسایل موجود در منزل  بسیار اهمیت دارد. چرا که فرش تاثیر بصری زیادی دارد. از این رو اگر فرش با سایر اجزا متناسب نباشد نه تنها زیبایی خود را نشان نمی دهد. بلکه بر روی سایر اجزا نیز تاثیر منفی می گذارد و محیط را آشفته نشان می دهد. این نکته را در نظر داشت که برای دکوراسیون فرش و مبلمان و دیگر موارد باید با هم هارمونی داشته باشد. البته که انتخاب‌ ها بسیار به سلیقه خودتان بستگی دارد اما تمام اجزا باید در هماهنگی با هم انتخاب شود. همین طور باید توجه داشته باشید که چه سبکی را برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده اید.

چرا فرشی که انتخاب خواهید کرد با توجه به این نکات بسیار متفاوت خواهد بود. این سوال که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ برای منازل مختلف جوابی متفاوت دارد. چرا که به طور مثال بسیاری از دکوراسیون ها میتوان انتخاب ابعاد فرش را باتوجه به مبلمان در نظر گرفت. اما در مورد فضایی دیگر چنین امکانی وجود دارد. لازم به توضیح است که فرشی که برای کاربرد در دکوراسیون سبک مدرن انتخاب می‌ شود. مناسب فضایی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی نخواهد بود. توجه به این نکات برای پاسخ به این پرسش که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟

اندازه فرش ماشینی

رنگ فرش:

رنگ فرش نیز مبحث بسیار مهمی است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم مهم تری مبحث در خرید فرش خوب رنگ آن است. لذا برای اینکه بدانیم فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟. باید در مورد انتخاب رنگ فرش اطلاعاتی را کسب کنیم. انتخاب رنگ فرش از آن دسته عواملی است که به طور غیر مستقیم در خوب بودن فرش موثر است. یعنی لزوما فرشی بال رنگ گردویی بهتر از فرشی با رنگ کرم نیست. اما این رنگ ها در محیط های مختلف می تواند خوب یا بد باشند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا رنگ فرش در خوب بودن فرش موثر است؟  در پاسخ باید گفت که لزوما هر رنگ‌ ها برای خانه شما مناسب نیستند. این موضوع به متغیر های مختلفی بستگی دارد. به طور مثال نورگیر بودن خانه و تاثیر نور طبیعی بر روشنایی خانه. و یا نور پردازی خانه شما در این انتخاب موثر است.

در این مورد این این مثال باید بگوییم اگر خانه شما نور گیر کافی ندارد. بهتر است فرش ماشینی با رنگ روشن خریداری کنید. از طرف دیگر اگر خانه شما دارای متراژ پایین است. رنگ‌ های روشن می‌ توانند خانه را بزرگ تر نشان دهند. اما اگر خانه ای با نور کافی دارید و متراژ آن هم مناسب است. با خرید فرش تیره می توانید هویتی لوکس به خانه خود ببخشید. علاوه بر آن از شستشو های مکرر هم بی نیاز خواهید بود. چرا که می توان گفت این نوع فرش لکه و کثیفی ها را چندان نشان نمی دهد.

فرش ماشینی خوب چی هست

شانه و تراکم فرش :

وقتی به این موضوع فکر می کنیم که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ شانه و تراکم فرش جزو اصلی ترین موضوعاتی است که ذهن شما را درگیر خود می کند. البته شانه و تراکم فرش یکی از ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید فرش به آن دقت کنید. چرا که یکی از المان های مهم فرش همین شانه و تراکم فرش است. البته لازم به توضیح است که شانه و تراکم زیاد نقشی در با کیفیت یا بی کیفیت بودن فرش ندارند. چرا که لزوما فرشی با تراکم بالا فرش خوبی نیست. همان طور که در بخش کابرد فرش گفتیم پا خور بودن فرش بسیار مهم است. در این خصوص تراکم و شانه فرش تاثیر مهمی در آن دارد. حتما براتون سوال پیش اومده که چرا باید برای فرش به شانه و تراکم هم دقت کنیم. در ادامه پاسخ خواهیم گفت و آن را بررسی می کنیم.

با به روز تر شدن تکنولوژی و دستگاه های بافت فرش ماشینی در کشور شانه و تراکم جدید عرضه می شوند. لذا می شود گفت هر چه شانه و تراکم بیشتر باشد. فرش با تکنولوژی و دستگاه جدید تری بافته شده است. اما لزوما این به معنای خوب بودن آن فرش نیست. چرا که به طور مثال یک فرش 700 شانه به مراتب پا خور تر از یک فرش 1200 شانه است. هر چند در مقابل جزئیات و زیبایی فرش 1200 شانه از فرش 700 به مراتب بیشتر است. هر چه شانه و تراکم بیشتر وزن فرش بیشتر می شود.

محصولات پیشنهادی: فرش 1600 شانه

شانه و تراکم فرش ماشینی خوب

بررسی طرح های مختلف فرش ماشینی خوب:

در این بخش از مقاله به چند نمونه از طرح های شناخته شده در بازار فرش ایران اشاره خواهیم کرد. برای این که متوجه شویم فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ بررسی طرح های مختلف فرش در بازار می تواند بسیار کمک کننده باشد. اولین طرحی که بررسی می کنیم طرح افشان است. فرش های افشان به نقش فرش های گفته می شود که بدون لچک و ترنج هستند. در فرش با طرح افشان گل و بوته ها یا شاخ و برگ ها صورت قرینه نیست. در طرح شکارگاه طرح و نقشه فرش های که روایت کننده یک داستان در نقش شکار و شکارگاه است. طرح بعدی  طرح خشتی یا به عبارت دیگر قابی می باشد. در طراحی این نقشه فرش ها، بوم آن از مربع و مستطیل های تشکیل می دهند. همین طور درون هر کدام از آن قاب ها با نقش و نگار های متنوع تزئین شده است.

 طرح دیگر گل برجسته می باشد که در سال های گذشته مورد اقبال قرار گرفته بود. اما امروزه کمتر به آن توجه می شود. برای نشان دادن گل های برجسته در این نوع فرش ها از نخ هایبالک استفاده می کنند. اما دیگر نخ ها به یک اندازه و یک دست هستند. این باعث می شود قسمت های برجسته فرش نمایان شوند. فرش های  طرح سه بعدی با پیشرفت تکنولوژی نیز به مجموع طرح ها اضافه شده است. که البته آن چندان فراگیر نشده است. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟

فرش ‌های آکریلیک:

یکی از انواع فرش های ماشینی فرش اکرلیک است. این نوع فرش می تواند انتخاب خوبی باشد اگر با معیار های شما هماهنگ باشد. در مورد این نوع فرش باید بگوییم که الیاف اکریلیک الیاف مصنوعی هستند که با مواد نفتی تهیه می شوند. این نوع از الیاف با پلی اکریلو نیتریل که میانگین مولکولی حدود 1900 مونومر دارد ساخته می شود. اما فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ را می توان این گونه پاسخ داد که. فرش اکریلیک می تواند فرش خوبی باشد. چرا که این نوع الیاف سبک است و حالتی شبیه به نخ پشمی که  طبیعی است دارد. ویژگی مهم و خوب دیگر این نوع فرش این است که الیاف اکریلیک گرم می باشد. این ویژگی باعث می شود که برای بافت این فرش بسیار مناسب باشد. لازم است به این نکته را بدانید که فرش‌های آکریلیک غالبا در هفته‌ های اول استفاده پرز دهی زیادی دارند.

 اما چنان چه بعد از گذشت مدتی پرز دهی فرش همچنان ادامه داشته باشد. به این معنا است که فرش خوبی را نخریده اید. لذا توصیه می شود در زمان خرید فرش پلی‌ استری. از فروشنده بخواهید فرش را روی زمین پهن کند تا بتوانید نخ ها را بررسی نمایید. البته می توانید از فروشنده گارانتی مرجوعی بگیرید. فرش‌ های پلی ‌استری نخ هایی دارای درخشندگی دارند. از این رو از زوایای دید گوناگون رنگی متفاوت را نمایش می دهد. لذا با پهن کردن فرش روی زمین می توانید مطمئن شوید که رنگ مورد علاقه خود را خریداری کرده اید.

فرش های اکریلیک

هماهنگی کف پوش و فرش ماشینی خوب:

 چه به دنبال فرشی پرزدار برای اتاق نشیمن باشید، چه برای آشپزخانه سوال این است فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ باید بگوییم که همان طور که انتظار دارید انتخاب صحیح بسیار دشوار خواهد بود. یکی از اصلی ترین نکات برای منزل، انتخاب یک کف پوش مناسب برای کف خانه می باشد. منظور از کف پوش فرش نیست. بلکه المانی است که زیر فرش استفاده می شود. مانند سرامیک و یا پارکت. اما هماهنگی فرش و کفپوش خانه نیز بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد. پس بهتر است در تهیه و خرید فرش به کف پوش منزلتان نیز دقت کنید. دقت به این موارد ضروری است تا از خرید خود پشیمان نشوید. نکته مهم هماهنگی کف پوش با فرش از لحاظ رنگ است. چرا که این نکته علاوه بر اینکه بر زیبایی خانه تاثیر می گذارد. علاوه بر این هماهنگی می تواند آرامش خانه را افزایش دهد.

باید توجه داشته باشید رنگی که برای فرش انتخاب می کنید نباید تفاوت زیادی با پارکت داشته باشد. رد نتیجه باید از رنگی متناسب با رنگ کفپوش بهره بگیرید تا هماهنگی حفظ شود. مطمئناً یکی از رویکرد های اصلی در هنگام خرید فرش انتخاب رنگ ‌‌هایی همچون سفید، سیاه یا خاکستری است. این رنگ های خنثی به راحتی به هر رنگی ست می شود. افزون بر این دیر تر احساس کهنگی را به شما منقل می کند. از طرف دیگر فرش‌‌ های پرز دار سفید نیز بسیار زیبا به نظر می رسد. چرا که حس گرما به اتاق شما می‌‌بخشند.

محصول پیشنهادی: فرش 1500 شانه

نکات ضروری برای خرید فرش ماشینی خوب:

 وقتی می پرسید که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ ذکر نکاتی می تواند پاسخ شما را بدهد. از این رو در این بخش از مقاله به چند نکته در مورد خرید فرش اشار می کنیم. در قدم اول برای خرید فرش، باید انتخاب کنید که فرش را برای چه قستی از فضای خانه درنظر دارید. به عنوان نمونه باد تصمیم بگیرید که فرش را اتاق نشیمن می خواهید یا اتاق خواب. مورد دیگر این است که  در قدم دوم برای خرید فرش، حتما سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. این به این معنا است که ببینید از فرش به عنوان دکور استفاده می کنید. یا فرش برای شما مورد استفاده کاربردی است. همین طور بچه کوچک دارید یا خیر. بررسی این موارد و البته موارد دیگر می تواند به شما در خرید فرش خوب کمک کند. در این مثال بهتر است فرشی با طرح‌های شلوغ انتخاب کنید.

 بدین گونه کثیفی ‌های فرش شما به راحتی قابل مشاهده نخواهد بود. و لذا بیشتر از کودکی کردن فرزند خود لذت می برید. در قدم سوم باید بگوییم جهت خرید فرش، حتما فضای خانه را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر فضای منزل شما کوچک است. توصیه ما این است که فرش‌ هایی با رنگ روشن را انتخاب کنید تا فضای خانه را بزرگ تر نشان دهد. البته این رنگ در خانه های کوچک یک نکته منفی هم دارد. و آن این است که فرش زود به زود کثیف می شود و نیاز به شستوشو پیدا می کند.

نکات فرش ماشینی خوب

قابل شستشو بودن فرش:

شاید از دیدن این تیتر متعجب شوید و با خود بگویید که مگر فرشی است که نتوان آن را شست. سوال شما این است که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ برای پاسخ داد به این سوال لازم است که به متغیر های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. از این رو باید بگوییم که یک فرش خوب حتما باید قابلیت شستشو داشته باشد. قابل شستشو بودن فرش به این معناست که بعد از شستشو کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. البته که همه ی فرش ها را می توان شست اما فقط یک فرش خوب است که. بعد از شستشو همچنان با کیفیت اولیه قابل استفاده است. فرش های ماشینی همان طور که می دانید انواع مختلف دارد که به چند مورد آن در این مقاله اشاره کردیم. لازم به توضیح است که نحوه ی شستشوی فرش ها در حفظ کیفیت و البته سلامت آن ها بسیار مهم است.

 روش شستشو جوری تعیین می گردد که به تار و پود آن ها تاثیری نگذارد. باید بگوییم در مراکز قالیشویی قیمت شستشوی فرش ماشینی بر اساس مواد شوینده ای که استفاده می شود تعیین می شود. لازم به توضیح است که اگر یک فرش از لحاظ کیفیت الیاف در سطح قابل قبولی باشد. پس از شستشو آسیبی نمی بینند و کیفیت خود را حفظ می کند. البته که دیهیی است اگر فرشی کیفیت لازم را نداشته باشند بعد از شستشو دچار مشکلاتی می شود. این آسیب ها شامل شل شدگی و جدا شدن نخ ها از سطح فرش می شود.

مشاهده محصولات فرش 1200 شانه

شست و شوی فرش ماشینی خوب

فرش تیره بهتر است یا فرش روشن:

این سوال در کنار این که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ بسیار پر تکرار است. و باید بگوییم دغدغه بسیاری است. در پاسخ باید بگوییم برای انتخاب رنگ فرش باید به رنگ دکوراسیون منزلمان بسیار توجه کنید. چرا که انتخاب رنگ فرش در کنار دیگر المان های دکوراسیون معنا پیدا می کند. به عنوان نمونه باید گفت نمی توانید فرش سرمه ای رنگ را در یک دکوراسیون سفید و صورتی پهن کنیم. در این مثال بهتر است از فرش سرمه ای در دکوراسیونی با تم رنگی طوسی در تنالیته های مختلف استفاده شود. یا در مثالی دیگر بهتر است زمینه کرم را در دکوراسیون کلاسیک به کار ببریم. این مثال هم در انتخاب رنگ تیره یا رنگ روشن نیز مصداق دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به این موارد و بررسی آن ها است که تعیین می کند. کدام رنگ از فرش را انتخاب کنیم بهتر است.

فرش با زمینه روشن می تواند خانه را بزرگ تر نشان دهد. در مقابل نقاط ضعف انتخاب فرش روشن این است که. فرش با زمینه روشن زود چرک می شود. در نتیجه هزینه بیشتری برای شستشوی آن ها باید صرف کنید. اما اگر بخواهیم نقاط قوت انتخاب فرش تیره را بررسی کنیم باید بگوییم این فرش ها زود چرک نمی شود. فرش های با زمینه تیره برای ست کردن فرش  با زمینه رنگ دلخواه می تواند کمی چالش برانگیز باشد. البته که با کمی سلیقه می توان از فرش های تیره در کنار سایر اجزا بهترین زیبایی را استخراج کنید.

فرش تیره یا روشن

بهترین زمان خرید فرش ماشینی خوب:

 در کنار این که فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ فرش ماشینی خوب کی بخرم ؟ هم مهم است. از این رو در این بخش از مقاله به این موضوع مهم خواهی پرداخت. معمولا وقتی تصمیم به خرید فرش ماشینی می ‌گیربد. بعد از مراجعه به فروشگاه‌ ها دچار سر در گمی در انتخاب فرش مناسب می ‌شود. در این شرایط چند راهکار پیش رو دارید. اول اینکه از مقالات مثل همین مقاله که در حال مطالعه آن هستید کسب اطلاعات کنید. راهکار دیگر این است که از تجربیات دوستان وآشنایانتان استفاده کنید. و یا می توانید از تجربه و تخصص فروشنده ها استفاده کنید. استفاده از هر کدام از این راهکار ها می تواند به شما در انتخاب فرش خوب کمک کند. شاید این پرسش برای شما پیش بیاید بعد از دریافت این اطلاعات چگونه تصمیم گیری کنیم. چرا که این حجم از اطلاعات خود باعث سردرگمی می شود.

شاید فکر کنید که بهتر است صحبت‌های فروشنده فرش را ملاک قرار دهید. چرا که تصور می کنید تجربه بالایی دارد. و یا از مشورت های دوسستان برای انتخاب استفاده می کند. در پاسخ باید بگوییم بهتر است که میانگین این دو را در برای خرید فرش ماشینی خوب در نظر داشته باشیم. رعایت این موضوع باعث می شود تا به انتخاب درستی در این رابطه دست بزنیم. ئر مجموع باید گفت که در ابتدا سلیقه خود را در نظر بگیرید. با اطلاعتی که کسب کرده اید و مشورت فروشنده ترکیب کنید. تا در نتیجه انتخاب خوبی را داشته باشید.

در مجموع باید بگوییم در پاسخ به این سوال که فرش ماشینی خوب چی بخریم؟ نمی توان پاسخی مطلق داد. چرا که این موضوع به کاربردی که از فرش انتظار دارید. هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید و موارد دیگر بستگی دراد.

بهترین زمان خرید فرش ماشینی خوب

فرش ایرانی، نماد اصالت!

فرش ایرانی نماد اصالت و قدرت تولید ایران در این صنعت است. فرش ایرانی به تنهایی توانسته است جز برترین و خاص ترین محصولات دنیا قرار بگیرد. محصولات فرش به خودی خود کل دنبا را فراگفته اند. در این زمینه ایران در کل دنیا حرف اول را میزند. حتی در این بخش وب سایت های هم هستند که با نام فرش ایرانی در دنیا فعالیت میکنند. اگر بخواهید حتی میتوانید با یک جستجو ساده ابهت فرش ایرانی را در دنیا متوجه شوید. صرفا کافی است تا عبارت Covoare Persane را در گوگل سرچ کنید. لغت Covoare Persane از دو بخش Covoare به معنای فرش و Persane به معنای ایرانی تشکیل شده است. حتی در همین زمینه نیز وبسایتی با نام Covoare Persane وجود دارد که به صورت تخصصی در زمینه محصولات فرش ایرانی فعالیت دارد.

بخش پیشنهادی: فرش وینتیج

پس از اشاره کامل به فرش ماشینی، امروز قصد داریم در انتهای مقاله “فرش ماشینی خوب چی بخرم” به یکی از محصولات بسیار پر فروش در بازار ایران اشاره کنیم. نام این محصول فرش وینتیج است. فرش وینتیج به معنی فرش کهنه نما است. این محصول برخلاف نام آن جز محصولات بسیار پر فروش و تازه در بازار ایران شناخته میشود. فرش وینتیج به تازگی توانسته است تا بازار خود را به خوبی در ایران جای بی اندازد. فرش وینتیج به خوبی با رنگ خانه های ایرانی خو گرفته است. این محصول یک محصول استثنایی در قالیکده البرز است. شما عزیزان میتوانید برای خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام کنید.

لینک محصول: فرش وینتیج

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *