بلاگ

فرش چاپی چیست ؟

فرش چاپی
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

در صنعت تولید و خرید فرش ماشینی، مدل های مختلفی وجود دارد؛ که می توان به موکت های تافتینگ، فرش های دست بافت و ماشینی و فرش های چاپی اشاره کرد. بافتن فرش با طرح‌های مختلف چندان هم کار راحتی نیست و باید با دقت و حساسیت بالایی این کار انجام گیرد. همان طور که شاهد هستید علم و تکنولوژی به صورت پیوسته در حال پیشرفت و به روز شدن است؛ این امر را در تمامی محصولات چه فرش و چه سایر تولیدات داخلی و خارجی شاهد هستیم. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، شاهد تغییرات چشم گیری در صنایع مختلف هستیم؛ که صنعت فرش ماشینی هم از این امر مستثنی نیست. فرش ماشینی چاپی یکی از انواع جدید فرش ماشینی به شمار می رود که اتفاقاً طرفدارانی نیز پیدا کرده است. باید بگوییم هر یک از آن ها با توجه به سلیقه و انتخاب خریدار، زینت بخش فضای مورد نظر می شود.

خرید قسطی فرش

فرش های وینتیج یکی از محصولاتی هستند که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارند. ما نیز در قالیکده انواع این محصول را با بهترین کیفیت به فروش میرسانیم. شما عزیزان میتوانید این فرش ها را از طریق مراجعه به لینک فرش وینتیج خریداری کنید.

خرید فرش ماشینی

ابعاد فرش چاپی چیست؟

بستگی دارد که فرش یا تابلو فرش را در چه اندازه‌ای بخواهید. تولید تابلو فرش چاپی هم در جهت رفع نواقص موجود در تابلو فرش های ماشینی بافتی بوده است. فرش چاپی یکی از انواع فرش ماشینی است که اخیراً وارد بازار شده و با استقبال خوبی هم روبرو بوده است. در این نوع فرش ها، یا یک طرح خاص به طور مستقیم روی رول بافته شده؛ کرم یا سفید رنگ چاپ می شود. موکت های تافتیگ نوعی کفپوش هستند؛ که نخ های خاب به کمک سوزن های مخصوص و به صورت حلقه از بین ساختار منسوج زمینه عبور می کنند. شما می‌ توانید هر نوع طرح را بر روی ابعاد مختلف چاپ کنید. همان طور که می دانید تابلو فرش های بافتی توسط دستگاه های بافندگی فرش به صورت جفت بافت می شود. این فرش پیدا است از تکنولوژی پیشرفته چاپ در تولید این نوع فرش استفاده می ‌شود.

دنیای فرش، امروزه به دنیایی بسیار پیچیده و شگفت انگیز تبدیل شده است؛ که هر روز اتفاقی نو و تازه از آستین خود بیرون می کشد. در نهایت برای تثبیت نخ های خاب، به پشت این موکت ها چسب و مواد تثبیت کننده می زنند. البته بهتر است بدانید؛ که معمولاً فرش‌های چاپی در ابعاد کوچک ‌تر نسبت به فرش‌ های معمولی طراحی می‌ شوند. لازم به توضیح است که ناچار باید هزینه بافت هر دو تابلو فرش را پرداخت نماید. رول های خام کاملاً سفید از قبل با شانه و تراکم و سایز مشخصی بافته شده و آماده می‌گردند.

ابعاد فرش چاپی

مزایای فرش چاپی چیست؟

در نوع بافت باید دقیقا مطابق با شانه و تراکم و سایز فرش، نقشه پیکسل به پیکسل طراحی شود. سال های قدیم، فرش یک صنایع دستی ارزشمند بود. در این نوع کف پوش، رنگ رزی نخ های خاب به روش رنگ رزی دوک یا بوبین صورت می گیرد. برای سفارش فرش چاپی در ابعاد بزرگ به دستگاه‌ های تولیدی بزرگ نیاز است. علاوه براین تولید تابلو فرش بافتی نیازمند طراحی است. این پیکسل ها همان گره های فرش در بافت هستند. اما روز به روز، روش های نوین در طراحی و تولید فرش ابداع شد؛ به طوری که این روزها انواع بسیار متنوعی از فرش های ماشینی در بازار به چشم می خورند. فرش های دست بافت نوع دیگری از کف پوش های بافته شده هستند. معمولا تابلو فرش چاپی و انواع فرش چاپی در ابعاد کم تر از ۱٫۵ متر طراحی می ‌شوند؛ به راحتی دستگاه چاپ قرار بگیرند.

نخ های خاب رنگی به کمک تکنیک ها و گره های متفاوتی روی ساختار زمینه فرش بافته می شوند. علاوه کیفیت طرح ارسالی از طرف مشتری با بزرگ شدن بیش از حد، خیلی پایین نیاید. یعنی یک عکس ابتدا باید توسط طراح حرفه ای به صورت پیکسلی و متناسب با پالت رنگی دستگاه بافندگی طراحی شده. ولی در نوع چاپی چون به نقشه ی پیکسلی شده است؛ مطابق با شانه و تراکم ِ فرش نیازی نیست و همان تصویر موردنظر روی فرش سفید چاپ می ‌شود. لازم به توضیح است فرش ماشینی چاپی می­تواند یکی از عجیب ترین تغییراتی باشد.

مزایای فرش چاپی چیست؟

انواع چاپ چیست؟

چاپ مستقیم؛ در این روش تمام طرح ها و الگو ها از طریق چاپ بر روی فرش نقش می بندد. در چاپ مستقیم به روش اسکرین، رنگ ها توسط صفحات رنگی بر روی فرش چاپ می شود. مشکلی که در این روش وجود دارد آن است. چاپ برداشت؛ در این روش با توجه به طرح، رنگ تیره ی زمینه از روی سطح برداشته شده است. ابتدا با کمک صفحات رنگی، رنگ پایه روی سطح فرش قرار گرفته است. رنگی روشن تر و درخشان تر بر روی زمینه، جایگزین می شود و به دو طریق انجام می شود. نقاط رنگی ابتدا روی فرش چاپ شده و بعد از آن رنگ رزی روی آن صورت می گیرد. سپس رنگ های دیگر به کمک چاپ گر ها بر روی زمینه چاپ می شود. چاپ برداشت، سیستم چاپ اسکرین به دلیل نفوذ بهتر رنگ در ساختار فرش، نسبت به سایر سیستم ها بهتر است.

چاپ مقاوم؛ در این روش با توجه به طرح و الگو؛ با سیستم های دیجیتال یا اسکرین، چاپ در نواحی و نقاط مورد نظر صورت می گیرد. در هنگام رنگ رزیِ کلِ سطحِ منسوج (فرش)، به نقاطی که از قبل روی آن چاپ صورت گرفته، رنگ نفوذ نکند. بسیاری تصور می کنند که فرش چاپی پس از گذشت زمان، رنگ خود را ازدست می دهند؛ و برای مکان های پر تردد مناسب نیستند. همان طور که گفته شد طرح‌های فرش چاپی ماشینی بسیار گسترده است. دمای آبی که برای شستشو استفاده می شود به 100 درجه سانتی گراد نمی رسد.

مطلب پیشنهادی: جدیدترین مدل فرش پذیرایی 2022

انواع چاپ چیست؟

طرح‌ های فرش چاپی

نکته جالب توجه دیگر درباره این فرش فانتزی و مدرن، این است. یکی از ویژگی‌ های مهم در هر فرش، میزان تراکم و شانه فرش است. شما می‌توانید طرح‌های مختلفی از آن را انتخاب کنید. تولید این فرش جذاب و مدرن عمر چندان طولانی و بلندی ندارد. اولین بار در شهر آنتپ ترکیه و در سال ۱۳۹۷، فرش چاپی رونمایی شد. طرح ‌هایی مانند کهنه ‌نما، چهل ‌تکه، کلکسیونی، سه ‌بعدی؛ تنها بخش کوچکی از دنیای گسترده طرح‌ ها و رنگ‌ های فرش کلاریس هستند. در کنار این دو فاکتور مهم، رنگ به کار رفته در بافت فرش کلاریس نیز اهمیت زیادی دارد. شاید تصور کنید که فرش کلاریس به دلیل نوع رنگ رزی تزریقی و چاپی، کیفیت پایین‌ تری دارد. نکته مهم در کیفیت الیاف فرش کلاریس، با توجه به میزان شانه و تراکم فرش تعیین می‌شود. فرش چاپی این امکان که طرح، رنگ و ابعاد دلخواه سفارش دهید.

مطلب پیشنهادی: فرش آشپزخانه

طرح‌ های فرش چاپی

خرید فرش چاپی

فرش چاپی آخرین تکنولوژی تولید فرش است. باید بپذیریم اصالت فرش های دستبافت و حتی ماشینی معمولی ندارد. اما می تواند نظر بخشی از مخاطبان را جلب کند. برای خرید فرش چاپی به صورت اقساطی می توانید از طریق سایت قالیکده البرز اقدام کنید. فرش چاپی در قالیکده البرز با قیمت کارخانه عرضه می شود. این مورد در کنار امکان خرید اقساطی آسان می توانید صاحب فرش دلخواه خود شوید. تنوع بسیار زیاد و سرعت بالا در بافت و تولید فرش چاپی از جمله مزیت های آن است. بافت این فرش کاملا نرم و لطیف است و همین مسئله نیز جذابیت دیگری به آن اضافه می‌ کند. در حالت کلی این فرش عیب چندان زیادی ندارد. لذا خرید آن را توصیه می کنیم. به این منظور می توانید از طریق سایت اقدام کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *