بلاگ

فرش چند شانه بخریم؟

فرش چند شانه بخریم
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

فرش یکی از اصلی ترین لوازم خانه برای ما ایرانی ها است. در واقع فرش با فرهنگ ما گره خورده است. از این رو فرش جایگاه خاصی در نزد ما دارد. خرید فرش نیز یکی از تصمیمات مهمی است که در راستای ایجاد تغییرات می گیریم. در این هنگام اصلی ترین سوالی که پرسیده می شود این است که فرش چند شانه بخریم؟ همان طور که می دانید فرش های ماشینی بسیار متنوع هستند. در کنار تنوع بسیار زیاد فرش های ماشینی این فرش ها در شانه ها و تراکم های مختلف به بازار عرضه شده اند. هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی انواع فرش ماشینی خواهیم پرداخت. تا با آشنا شدن با ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت آن ها. بتوانیم راحت تر برای خرید فرش تصمیم بگیریم.

فرش چند شانه

فرش 350 شانه

یکی از قدیمی ترین فرش های ماشینی فرش 350 شانه است. این فرش ها در بیشتر خانه ها وجود داشتند هرچند امروزه دیگر کمتر مورد توجه هستند. البته باید بگوییم یافتن فرش350 شانه نو کار سختی است چرا که کمتر تولید می شود. فرش های 350 شانه طرح های ساده ای دارند چرا که فاصله نخ ها در این نوع فرش بیشتر است. از این رو نمی شود طرح های با جزئیات زیاد را روی این فرش اجرا کرد. با بررسی فرش 350 شانه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که فرش چند شانه بخریم؟ پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید. در قدیم طرحی با عنوان شکارگاه بیشتر بر روی فرش های 350 شانه نقش می بست. که این فرش ها زیبایی بخش خانه بسیاری بود. باید بگوییم فرش 350 شانه با توجه به قطر زیادی که دارد برای استفاده در مناطق سر کشور مناسب تر است.

از طرفی این فرش ها به واسطه قیمت مناسب تری که دارند برای استفاده در خانه باغ ها هم بسیار مناسب است. از طرفی نگهداری از این فرش ها کار سختی نیست و نیاز به دقت چندانی ندارد. شستشوی راحت و مقاومت خوب آن ها در مقابل شوینده باعث شده است که. فرش 350 شانه برای مصارفی که گفته شد مناسب باشد. در ادامه بیشتر به معرفی انواع فرش خواهیم پرداخت که فرش چند شانه بخریم؟ خرید فرش تصمیمی است که ماندگار است لذا باید دقت کافی به خرج داد. در بخش بعدی مقاله به فرش 700 شانه می پردازیم.

محصولات پیشنهادی: فرش 1500 شانه

فرش 350 شانه

فرش 700 شانه

نوع دیگری از فرش ماشینی فرش 700 است که در این بخش به معرفی آن می پردازیم. با معرفی فرش های مختلف خود به خود به این نتیجه خواهید رسید که فرش چند شانه بخریم؟ فرش 700 شانه در مقایسه با فرش 350 شانه متراکم تر بافته شده است. از این رو طرح هایی که در این فرش اجرا می شود جزئیات بیشتری دارد و زیبا تر به نظر می رسد. فرش های 700 شانه برای استفاده در پذیرایی خانه مناسب است. البته فرش های 350 شانه نیز همین طور است و برای سالن پذیرایی مناسب هستند. طرح های افشان و گل و خشت در فرش های 700 شانه مورد استفاده قرار می گیرد. با بررسی فرش های مختلف به این نتیجه خواهید رسید که فرش چند شانه بخریم؟ فرش های 700 شانه در سال های اخیر به واسطه قیمت مناسب و ویژگی های مناسب مورد اقبال قرار گرفته است.

در ادامه مقاله راهنمای جامعی برای خرید فرش ارائه خواهیم داد. اما به طور خلاصه بگوییم فرش 700 شانه برای سالن پذیرایی بسیار مناسب است. چرا که مقاوت خوبی در برابر پا خوردن های طولانی مدت دارد و اصطلاحا پا خور است. فرش 700 شانه برای جهیزیه هم بسیار مناسب است. چرا که قیمت مناسبی دارد و در کنار آن کیفیت خوبی نیز در اختیار خریدار قرار می دهد. این سوال که فرش چند شانه بخریم سوال پر تکراری است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. در ادامه مقاله به نکات دیگری در این خصوص می پردازیم.

مشاهده محصولات فرش 700 شانه

فرش 700 شانه بخریم

برای اتاق خواب فرش چند شانه بخریم؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم به سوال پاسخ دهیم که برای اتاق خواب فرش چند شانه بخریم؟ اتاق خواب ها بر خلاف نامشان استفاده های گوناگونی دارند. اتاق خواب برای یک نفر دفتر کار است و برای یک نفر دیگر محلی دنج برای تفکر. با این مقدمه قصد داریم این نکته را یاد آور شویم که هر کس بسته به استفاده ای از اتاق دارد. باید فرش مناسب خود را خریداری کند. اگر کف اتاق شما پارکت است و یا با موکت پوشانده شده است نیازی به پهن کردن فرش های بزرگ ندارید. در این اتاق ها بهتر است ازقالیچه های بیضی و یا دایره استفاده کنید. اما اگر فرش تنها کف پوشی است که در اتاق مورد استفاده قرار می دهید. باید به نکاتی در خرید فرش دقت کنید. اگر صرفه جویی در هزینه های برایتان در اولویت است بهترین گزینه برای شما فرش 350 شانه است.

یکی از سوال هایی که زیاد پرسیده می شود این است که برای اتاق کودک فرش چند شانه بخریم؟ در پاسخ باید بگوییم برای اتاق کودک موکت های پرز دار بهترین گزینه هستند. سعی کنید موکت را جوری پهن کنید که لبه های دیوار را نیز بپوشاند. سپس برای زیبایی می توانید فرش های 350 یا 700 شانه با طرح مناسب اتاق کوک روی آن پهن کنید. در مجموع باید گفت پوشاندن تمام اتاق خواب با فرش چندان توصیه نمی شود. بهترین راه استفاده از پارکت و یا موکت می باشد. سپس روی آن کف پوش ها قالیچه پهن کنید.

فرش چند شانه بخریم برای اتاق

برای جهیزیه فرش چند شانه بخریم؟

در هنگام خرید جهیزیه یکی از پرسش هایی که ذهن عروس خانم و خانواده او را درگیر خود می کند. این است که برای جهیزیه فرش چند شانه بخریم؟ برای پاسخ دادن به این سوال بودجه ای که برای خرید فرش در نظر گرفته اید بسیار تعیین کننده است. با توجه به مبلغی که برای خرید فرش در نظر گرفته اید. می توانید فرش هایی در شانه ها و تراکم های دل خواه خریداری کنید. به طور معمول برای فرش جهزیه فرش هایی با رنگ شاد را انتخاب می کنند. به خصوص رنگ آبی بسیار مورد توجه نو عروسان است. هر چند ما خرید فرش با این رنگ ها را توصیه نمی کنیم که دلیل آن را در ادامه خواهیم گفت. اما اگر تمایل دارید فرشتان رنگ شاد داشته باشد پیشنهاد می کنیم فرشی با تراکم بالا خریداری کنید. تا زیبایی و جزئیات طرح های خود را کاملا نمایان کند.

اما در خصوص این که گفتیم خرید فرش های رنگ شاد را توصیه نمی کنیم لازم توضیحاتی را ارائه دهیم. اولین دلیلی که برای این موضوع داریم این است که. ست کردن این فرش ها با سایر بخش های دکوراسیون بسیار سخت است. مگر آن که طرح های خاصی در ذهن داشته باشید. نکته دیگر این است که این فرش ها خیلی زود شما را خسته می کنند و اصطلاحا دلتان را می زند. اما از این ها بگذریم به این سوال می رسیم که برای جهیزیه فرش چند شانه بخریم؟ با توجه به بودجه خود می توانید فرش بخرید.

فرش چند شانه بخریم برای جهیزیه

برای آشپزخانه فرش چند شانه بخریم؟

یکی دیگر از قسمت های خانه که فرش در آن پهن می شود آشپزخانه است. و البته سوال همچنان پا بر جا است که برای آشپزخانه فرش چند شانه بخریم؟ آشپزخانه ها در خانه های جدید معمولا آن قدر بزرگ نیستند که بتوان در آن فرش ها 6 و 9 متری در آن پهن کرد. با توجه به ابعاد معمول آشپزخانه ها تنها قالیچه ها را می توان در آن مورد استفاده قرار داد. برای خرید قالیچه نیاز نیست چندان به شانه و تراکم آن ها دقت کنید. تنها کافی است که طرح مورد خواسته خود را بیابید و سپس برای خرید اقدام کنید. البته بهتر است برای آشپزخانه از فرش هایی با رنگ تیره استفاده کنید تا کثیفی ها را نشان ندهد. نکته دیگر این است که فرش های زیاد گران را نیز برای آشپزخانه توصیه نمی کنیم. چرا که احتمال سوختن  و آسیب دیدن فرش آشپزخانه وجود دارد.

از این رو بهتر است فرش هایی با قیمت مناسب خریداری کنید تا در صورت آسیب دیدن چندان متضرر نشوید. گلیم فرش می تواند پیشنهاد خوبی برای فرش آشپزخانه باشد. چرا که قیمت مناسبی دارد و برای خرید آن نیاز به هزینه های زیاد ندارید. از طرف دیگر به سادگی قابل شستشو حتی در حمام است. و نکته مثبت دیگر این فرش ها این است که لک ها به سادگی از رویشان پاک می شود.در مجموع در پاسخ به این سوال که برای آشپزخانه فرش چند شانه بخریم؟ باید بگوییم بهترین گزینه برای آشپزخانه همان گلیم فرش است که گفتیم.

مطلب پیشنهادی: فرش ماشینی خوب چی بخرم

فرش آشپزخانه

فرش 700 شانه بخریم یا 1000 شانه؟

سوالی که بسیار پرسیده می شود همین است که فرش 700 شانه بخریم یا 1000 شانه؟ البته اینکه فرش 350 شانه بخریم یا 700 شانه نیز سوال می شود. در این بخش از مقاله به هر دوی این سوالات پاسخ می دهیم. اولین نکته شناخت نیاز است چرا که بدون این که ندانیم از فرشی که می خریم چه انتظاری دارییم. قطعا نمی توانیم خرید خوبی داشته باشیم و حتما از خرید خود پشیمان خواهیم شد. پس نکته اول بررسی این موضوع است که از فرشی که می خریم چه استفاده ای خواهیم کرد. به طور مثال فرشی که برای اتاق می خرید قطعا از فرشی که برای آشپزخانه می خرید متفاوت است. نکته دیگر بودجه که برای خرید فرش در نظر گرفته اید. در واقع تعیین کننده این موضوع که فرش چند شانه بخریم بوجه ای است که در نظر گرفته ایم و هزینه ای که می کنیم است.

در شرایط برابر بهتر است فرش 1000 شانه بخرید. چرا که به شکل واضحی زیبا تر از فرش 700 شانه و 350 شانه است. از طرف دیگر از فرش های 350 و 700 شانه نرم تر نیز است. اما نقطه ضعفی که دارد این است که در مقابل تردد های بسیار زیاد مقاومت کمتری دارد. از طرف دیگر نیاز به نگهداری دقیق تری نسبت به فرش های 700 شانه و 350 شانه دارد. در مجموع باید گفت فرش 1000 شانه زیبا تر از فرش 350 شانه و 700 شانه دارد. اما فرش 350 شانه و 700 شانه مقاوم تر هستند.

فرش چند شانه بخرم

آیا این مهم است که فرش چند شانه بخریم؟

شاید هیچ وقت این سوال که آیا این مهم است که فرش چند شانه بخریم؟ ذهن شما را درگیر خود نکرده باشد. اما در این بخش از مقاله قصد داریم این موضوع را بررسی که آیا مهم است که فرش چند شانه بخریم؟ یکی از تفاوت فرش ها با یک دیگر در میزان تراکم و شانه آن ها می باشد. هر کدام از این فرش ها ویژگی های منحصر به فرد و مختص به خود را دارند. این ویژگی ها باعث ایجاد نقاط ضعف و نقاط قوت در انواع فرش شده است. از این می توان گفت که هر فرش با شانه و تراکم مشخص برای کاربردی خاص مناسب است. به این که برای کجا فرش چند شانه بخریم در طول مقاله پرداخته شد. اما در بخش پایانی نیز مروری برآن چه گفته شده خواهیم داشت. فرش 700 شانه برای استفاده در مکان های پر رفت و آمد مناسب است.

فرش 350 شانه نیز همین ویژگی را دارد اما در مقایسه با فرش 700 شانه زیبایی کمتری دارد. فرش 1000 نیز بسیار زیبا تر از فرش 700 شانه و فرش 350 است. اما به خاطر ریز بافت بودن نیاز به مراقبت است و دقت بیشتری را در هنگام استفاده می طلبد. از فرش های 1000 شانه می توانید در سالن پذیرایی استفاده کنید و از زیبایی چشم نواز آن لذت ببرید. در مقابل اگر دوام فرش برایتان در اولویت است و نمی خواهید هزینه زیادی هم بکنید. بهترین گزینه خرید فرش 350 شانه و یا فرش 700 شانه می باشد.

در مجموع باید گفت این که فرش چند شانه بخریم به خواسته شما از فرش بستگی دارد. در هنگام خرید فرش حتما جویای گارانتی که تولید کننده ارائه می دهد شوید. چرا که این موضوع از اینکه فرش چند شانه بخریم بسیار مهم تر است. در پایان امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

مطب پیشنهادی: بهترین فرش ماشینی

فرش 1000 شانه

بخش پیشنهادی: فرش شگی

در انتها قصد داریم در بخش ویژه برای شما مشتریان عزیز یکی از محصولات بسیار پر فروش قالیکده را معرفی کنیم. فرش شگی یکی از محصولات پر فروش در قالیکده البرز است. این محصول یکی از پر مخاطب ترین محصولات در قالیکده البرز به شمار میرود. این محصول یک نوع محصول برگرفته از محصولات ترک است. شما میتوانید محصول فرش شگی را در قالیکده البرز با بالاترین کیفیت درجه یک و در برند های مرغوب خریداری کنید.

لینک این محصول: فرش شگی

فرش ماشینی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *