بلاگ

فرش گل برجسته بخریم یا نه؟

فرش گل برجسته بخریم
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

فرش ماشینی انواع مختلفی دارند. یکی از خاص ترین های آن فرش گل برجسته است. یکی از سوالات متداول خریداران فرش این است که فرش گل برجسته بخریم یا نه؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم. در توضیح مختصر درباره فرش ماشینی گل برجسته باید بگوییم که؛ این فرش بر خلاف فرش‌ های متداول که پرز های یکسانی در تمام سطح فرش دارند. در فرش گل برجسته، طرح های روی فرش ارتفاع متفاوتی نسبت به سایر قسمت ‌های فرش ماشینی دارد. تفاوت در ارتفاع خاب فرش زیبایی منحصر به فردی به این فرش بخشیده است. که این اختلاف سطح ها باعث ایجاد نور و سایه می شود. و همین مورد زیبایی فرش ماشینی گل برجسته را دو چندان می کند. در طرح این فرش ها بخش های گل برجسته می تواند در نقشه فرش تکرار شود. در ادامه به معرفی این نوع از فرش ماشینی می پردازیم.

ویژگی های فرش گل برجسته

اگر قصد دارید بدانید با توجه به نیاز های خود فرش گل برجسته بخریم یا نه؟ بهتر است این بخش از مقاله مطالعه کنید. چرا که در آن به بیان ویژگی های فرش مدرن گل برجسته می پردازیم. با آشنایی با ویژگی های آن می توانید خودتان به این نتیجه برسید که فرش گل برجسته بخریم یا نه؟ از جمله ویژگی های این فرش این است که نازک است. این نوع از فرش مدرن به علت شانه و تراکم بالا به نسبت اکثر فرش های ماشینی، بسیار نازک است. باید بگوییم در این فرش در قسمت‌های برجسته ضخامتی حدود ۷ تا ۹ میلی ‌متر دارند. ضخامت کم این فرش باعث شده است چندان نرم نباشد. همچنین گرم نیز نیست. البته باید بگوییم از آن جایی که بیشتر مشتریان فرش های گل برجسته؛ این فرش را برای زیبایی می خرند به این موارد و نقاط ضعف که ذکر شد چندان توجه نمی کنند.

 طرح هایی که در فرش گل برجسته تنوع قابل توجهی دارند. از این از این فرش برای چیدمان های مختلف استفاده می شود. طرح های سنتی این فرش برای منازلی با چیدمان کلاستیک بسیار مناسب است. همچنین طرح فرش مدرن نیز برای خانه های به روز انتخاب خوبی خواهد بود. مهم‌ ترین مزیت فرش گل برجسته، زیبایی بی مثال و کم نظیر آن است. هم فرش‌های دستباف و هم فرش‌های ماشینی گل برجسته، تراکم زیادی دارند. از این فرش ها می توانید در اکثر نوع چیدمان ها استفاد نمایید. اگر به فرش مدرن علاقه دارید این فرش کاملا برای شما مناسب است. برای مشاهده سایر فرش های هم رده وارد صفحه فرش مدرن شوید.

فرش گل برجسته چطور تولید می شود؟

شاید یکی از سوالات مهم شما در مورد فرش گل برجسته در کنار این که فرش گل برجسته بخریم یا نه؟ این است که این فرش چگونه تولید می شود. در این باره باید بگوییم که به طور کلی روند تولید فرش گل برجسته تفاوت چندانی؛ با سایر فرش های ماشینی ندارد. در تولید فرش گل برجسته از دو نوع الیاف استفاده می شود. می توانیم بگوییم این مورد تنها تفاوت آن با سایر انواع فرش ماشینی است. جالب است بدانید که بعد از تولید فرش ماشینی گل برجسته، هیچ برجستگی در آن وجود ندارد. همچنین هیچ فرو رفتگی نیز روی فرش وجود ندارد. این برجستگی بعد از آهار زنی نمایان می شود. در هنگام آهار زنی فرش در مجاورت حرارت قرار می گیرد. هدف از این کار این است که بافت فرش مستحکم و قوی شود. در این مرحله الیاف های الیاف هایبالک که در فرش استفاده شده است آب می شود.

الیاف های اکریلیک هیت ست نیز بدون تغییر باقی می مانند. و به این ترتیب فرش های گل برجسته تولید می شوند. فرایندی که گفته شد شاید بسیار ساده به نظر برسد. اما به این سادگی ها نیست. این فرش فانتزی بسیار زیبا است. برای زیبایی بخشیدن هر چه بیشتر به چیدمان خانه خود می توانید از آن استفاده کنید. این نوع فرش که می تواند آن را در دسته فرش فانتزی قرار دارد برای نوع عروسان بسیار جذاب است. اگر به فرش فانتزی علاقه دارید می توانید همه آن هارا در سایت قالیکده البرز مشاهده کنید. برای این منظور وارد صفحه فرش فانتزی شوید.

برای اتاق کودک فرش گل برجسته بخریم یا نه؟

موضوعی که به آن می پردازیم این است که آیا به عنوان فرش کودک؛ فرش گل برجسته بخریم یا نه؟ همان طور که می دانید برای اتاق کودکان فرش های متنوعی وجود دارد. این فرش کودک با رنگ های شاد و متنوعی عرضه می شوند. طرح های مختلفی هم برای این فرش های موجود است. که برای فرش کودک می توانید یک از آن ها را انتخاب نمایید. در دواقع هر کدام به سلیقه شما نزدیک تر است را خریداری نمایید. انتخاب فرش کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که کودک شما ساعات زیادی در اتاق خود و به طبع بر روی فرش می گذراند. از این رو باید هم از نظر طرح و رنگ بسیار با وسواس انتخاب شده باشد. و هم به ضد حساسیت بودن آن توجه شود. چرا که اگر فرشی با پرزدهی زیاد انتخاب کنید؛ ممکن است فرزندتان دچار بیماری های تنفسی شود.

همچنین باید این نکته را متذکر شویم اگر از فرش کودک حساسیت زا استفاده کنید؛ ممکن است زمینه ایجاد حساسیت های پوستی در کودک خود را ایجاد کند. با تمام این تعاریف می توانیم بگوییم فرش گل برجسته برای اتاق کودک مناسب است. چرا که با وجود طرح های بسیار زیبا و همین طور؛ ضد حساسیت  بودن آن می توانید گزینه مناسبی باشد. فرش های گل برجسته ماشینی انتخاب مناسبی برای فرش کودک می باشد. چرا که این فرش ها از لطافت و نرمی مناسبی برخوردار هستند. شما برای خرید فرش کودک انتخاب های زیادی پیش رو دارید؛ که می توانید برای مشاهده آن ها وارد صفحه فرش کودک شوید.

مزایا و معایب خرید فرش گل برجسته

در این بخش به مزایای فرش گل برجسته خواهیم پرداخت؛ تا با دانستن آن ها تصمیم بگیرید که فرش گل برجسته بخریم یا نه؟  قطعا به عنوان مهم ترین مزیت این فرش باید به زیبایی آن اشاره کرد. با استفاده از این فرش می توانید جلوه ای متفاوت را به خانه خود ببخشید. مزیت دیگر در این فرش  تنوع بی مثال در طرح و همچنین در رنگ فرش ها است. این فرش بسیار ظریف است. همین موضوع باعث می شود بسیار چشم نواز باشد. مورد دیگز وزن کم آن است.که باعث می شود به سادگی جابجا شود. همچنین به دلیل برجسته بودن طرح های آن بسیار دیر تر قدیمی می شود. برای همین می توانید در بلند مدت از آن استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. یکی از مواردی که بسیار اهمیت هم دارد حفظ کیفیت فرش است. به این معنا که با شستوشو افت کیفیت پیدا نمی کند.

اما در مورد معایب فرش گل برجسته هم چند خطی بنویسیم. بزرگ ترین نقطه ضعف این فرش تمیز کردن مشکل آن است. چرا که گرد و خاک و آشغال های کوچک به راحتی در آن گیر می کند. و به شدت جارو کردن آن سخت و مشکل است. این آشغال ها می تواند باعث کپک زدن فرش نیز شود. البته با رسیدگی های منظم نیاز نیز نگران این موضوع باشید. این فرش را می توانید به صورت اقساطی از قالیکده البرز خریداری کنید. برای خرید اقساطی فرش نیاز به مراجعه حضوری نیست.  و با مراجعه به بخش فروشگاه سایت می توانید به سادگی نسبت به خرید فرش گل برجسته اقدام کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *