بلاگ

فرش ماشینی جدید

فرش ماشینی جدید
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

فرش در زندگی ما ایرانی ها نقش به سزایی را ایفا می کند. به طوری که چیزی فراتر از یک کفپوش برای ما محصوب می شود. از این رو خرید فرش ماشینی جدید بسیار برای ما مهم است.  و برای خرید بسیار تحقیق می کنیم تا فرش خوبی را خریداری کنیم. فرش های ماشینی انواع زیادی دارند که هر کدام برای کاربردی خاص طراحی شده اند. از این رو می توان نتیجه گرفت که خرید فرش بسیار حائض اهمیت است. و به طبع قیمت فرش ماشینی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا اگر به طرح هایی خاص علاقه دارید باید حواستان باشد که باید مبلغ بیشتری را هزینه نمایید. توجه نمایید جایی که از آن فرش می خرید هم اهمیت دارد. یکی از انواع فرش ماشینی، فرش ماشینی عروسکی است که برای اتاق کودک مناسب است. این فرش و انواع فرش را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

نقش فرش در دکوراسیون داخلی

فرش ماشینی و فرش کلاسیک نقش مهمی در دکوراسیون خانه های ایرانی دارند. فرش یکی از کاربردی ترین و با سابقه ترین لوازم منزل در خانه ایرانی ها است. از این رو در سراسر دنیا ، ایران به عنوان کانون بهترین و زیباترین فرش ها شناخته می شود. کارخانه های تولید فرش در ایران از آخرین تکنولوژی بافت فرش ماشینی استفاده می کنند. سرعت تولید آن نسبت به نوع دستباف آن ها بسیار بالاتر است. هر چقدر شانه و تراکم این نوع فرش بالا باشد جذابیت بیشتری دارد. در میان فرش‌های ماشینی اکریلیک از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار است. انتخاب اشتباه فرش، ممکن است تناسب و زیبایی کل فضای مورد نظرتان از بین برود. فرش در فنگ شویی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محیط خانه نباید فرش های بزرگ که فضای کامل خانه را پوشش می دهد باشند. از این مزایا و محاسن بهره مند شوید.

در دستگاه های بافندگی به طور معمول بخشی به نام شانه فرش وجود دارد. بدین ترتیب با محاسبه گره های یک پنجم و یا یک دهم در یک متر شانه فرش محاصبه می شود. مثلاً وقتی از فرش 1200 شانه صحبت می‌شود به این منظور است که. در یک مترمربع از فرش 1200 شانه، تعداد 1200 گره بافته شده است. تراکم فرش، همان تراکم طولی گره ها یا نخ های خاب فرش ماشینی است. به عبارت روشن تر به تعداد گره ها در یک متر طول فرش ماشینی، تراکم گفته می شود. تراکم اصطلاح رایج در حوزه فرش ماشینی است.

فرش ماشینی

فرش ماشینی جدید 700 شانه:

فرش های 700 شانه بیسار مورد اقبال در بازار قرار گرفته اند. در مورد ویژگی فرش700 باید بگوییم همان طور که از نام آن مشخص است از نظر تعداد شانه ۷۰۰ گره دارد. از نظر تراکم نیز در حدود ۲۱۰۰ الی ۳۰۰۰ گره که متداول ترین آن ها تراکم ۲۵۵۰ است. به طور معمول فرش های ماشینی  که ۷۰۰ شانه هستند دارای تعداد رنگ محدودی هستند. از فرش های 700 شانه بیشتر در اتاق های پذیرایی استفاده می شود. فرش در مقایسه با فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه زیبایی کمتری دارد. چرا که تراکم کمتر این فرش بر زیبایی فرش تاثیر گذار است. طرح فرش از جمله ویژگی هایی است که می تواند سلیقه های افراد را مجذوب خود کند. یکی از انواع فرش ماشینی جدید فرش آبی فیروزه ای طرح یاشار است. این فرش یکی فرش‌های ماشینی 700 شانه با طرح جدید در فروشگاه قالیکده البرز است.

یکی دیگر از فرش ها فرش‌های 700 شانه ماشینی طرح کاشان است. از مهم ترین ویژگی این فرش مقاومت آن است. به طوری که به فرش دارای مقاومت بالا معروف هستند. اگر به دنبال خرید فرش با زمینه رنگ لاکی هستید فرش طرح کاشان می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. فرش 700 شانه طرح کرمان یکی دیگر از انواع فرش ماشینی جدید است. قالی کرمان از گذشته تا به حال به گوش تمام ما ایرانی‌ها آشنا بوده است. ریز ماهی یک طرح جدید برای فرش ماشینی محصوب می شود. این طرح فرش نیز در قالیکده البرز قابل خریداری است.

فرش ماشینی جدید 700 شانه

فرش ماشینی جدید 1000 شانه:

به طور معمول در تولید فرش 1000 شانه جنس نخ را در آن از پنبه و آکریلیک هیت ست می گیرند. رنگ پذیری بالا ، قابلیت شست و شو و ضد آلرژن بودن ازویژگی های مهم این نوع نخ است. فرش ماشینی 1000 شانه در دو دسته هشت رنگ و ده رنگ بافته می شود. فرش 1000 شانه در مقایسه با فرش 1200 شانه و همین طور فرش 1500 شانه وزن بیشتری دارد. فرش ۱۰۰۰ شانه ارتفاع خاب بیشتری دارد. این موضوع به به دلیل شانه و تراکم کمتر نسبت به فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه است. مزیت و حسن دیگر فرش 1000 شانه شباهت آن به فرش های دستباف است. فرش 1000 شانه این است که نخ تار و پود آن 100 درصد از پنبه است. عموما فرش 1000شانه با تراکم 3000 بافته می شود. این فرش در مقایسه با فرش 700 شانه ریز بافت تر می باشد.

فرش1000 شانه طرح های متنوعی دارد. وجود طرح ها متنوع می تواند باعث شود سلیقه هر فردی جلب شود. رنگ های به کار رفته در فرش های 1000 شانه بسیار زیبا هستند. که می شود آن ها را با بیشتر چیدمان ها هماهنگ شود. مزیت و حسن دیگر فرش 1000 شانه شباهت آن به فرش های دستباف است. از این رو به فرش 1000 شانه، دستبافت گونه نیز گفته می شود. فرش 100 شانه گل برجسته یکی دیگر از انواع فرش ماشینی جدید است. برای فرش ۱۰۰۰ شانه کف برجسته از نخ هایبالک در بافت گل ها استفاده می گردد.

فرش ماشینی جدید 1000 شانه

فرش 1200 شانه

فرش 1200 شانه خصوصیات مختص به خود را دارد. باید بگوییم یکی از پر فروش ترین فرش های در سال های اخیر فرش ۱۲۰۰ شانه است. از ویژگی های مهم فرش 1200 شانه می توان به لطافت، ظرافت و زیبایی آن اشاره کرد. به طور معمول فرش ۱۲۰۰ شانه تراکمی در حدود ۳۶۰۰ دارد. لازم به توضیح ات که فرش 1200 شانه برای پهن کردن جلوی درب ورودی خانه نیز مناسب نیست. بهترین مکان برای استفاده از فرش 1200 شانه پذیرایی است. خاب فرش و ضخامت فرش به صورت الیاف اکریلیک به کار رفته در فرش 1200 شانه می باشد. خاب فرش از میان تار و پود فرش عبور می کند. لازم به توضیح است که جنس تار و پود فرش 1200 شانه تراکم 3600 کاشان از پنبه می باشد. فرش ماشینی جدید انواع زیادی دارد که یکی از آن ها فرش 1200 شانه است. که فرش ۱۲۰۰ شانه است.

فرش 1200 شانه الماس با ترکام 3600 یکی از محصولات قالیکده البرز است. از ویژگی های این فرش ماشینی جدید نخ آن است. نخ این فرش اکریلیک سوپر برایت است. این نخ بسیار براق بر زیبایی آن افزوده است. نمونه دیگر فرش ماشینی جدید در قالیکده البرز طرح مدیترانه ای است. این فرش مناسب پهن کردن در قسمت پذیرایی و اتاق خواب‌های بزرگ است. طرح مارال نیز دیگر محصول ما است. این فرش ترنج دار است. فرش های ترنج دار توجه چشم را به مرکز جلب می کند. این فرش ریز بافت است. رنگ بندی این فرش نیز خاص است.

فرش 1200 شانه

فرش ماشینی جدید 1500 شانه:

یکی دیگر از فرش ماشینی جدید که در قالیکده البرز عرضه می شود فرش 1500 شانه است. یکی از ویژگی های بارز در فرش 1500 شانه ظرافت در این فرش است. این ظرافت زیبایی فرش 1500 شانه را یک سر و گردن از سایر فرش های ماشینی بهتر کرده است. تراکم و شانه فرش 1500 شانه بیشتر از فرش 1200 شانه است. در فرش 1500 شانه طرح بافته شده بر روی فرش به یک تصویر و عکس بسیار شبیه است. فرش ماشینی 1500 شانه حداقل هر 6 ماه یک بار سر و ته شود. توصیه دیگر این است که برای جلوگیری از کثیف شدن فرش لازم است که به صورت منظم جارو شود. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در جارو کشیدن فرش باعث از بین رفتن تار و پود آن می شود. لازم است بگوییم محاسن فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه در مقایسه با معایب آن بسیار زیاد است.

یکی از انواع فرش ماشینی جدید 1500 شانه فرش خاطره کویر کاشان طرح تبریز است. این فرش با زمینه رنگ آبی یکی از بهترین کلکسیون فرش‌های ماشینی در قالیکده البرز می باشد. فرش 1500 شانه پرستیژ طرح سپنتا نیز یکی دیگر از محصولات فرش ماشینی جدید است. این فرش با با سه زمینه رنگ سورمه ای، بژ، نقره ای موجود است. طرح دیگر فرش ماشینی جدید فرش 1500 شانه ماندگار رنگ سیلور با ترنج وسط و سبک وینتیج است. این فرش 1500 شانه 4500 تراکم است. لازم به توضیح است که فرش 1500 شانه از محصولات مدرن محصوب می شود.

فرش ماشینی جدید 1500 شانه

فرش وینتیج

از جمله انواع فرش ماشینی جدید فرش وینتیج  است. معمولا از فرش وینتیج برای چیدمان های سنتی استفاده می شود. البته لازم به توضیح است که استفاده از فرش وینتیج به چیدمان سنتی محدود نمی شود. لازم نیست برای استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون دغدغه شوید. باید بگوییم اگر اهل عتیقه بازی هستید استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون شما بسیار مناسب خواهد بود. همان طور که می دانید پس از کهنه نما کردن فرش‌ بخشی از تار و پود آن ‌ها ساییده به چشم می آید. ساییدگی یا رنگ و رو  باید یک دست باشد البته باورهایی اشتباه در مورد چیدمان فرش وینتیج وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. از جمله آن می توان به این نکته اشاره کرد که. کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون و چیدمان به مکان های خاصی محدود می شود. حتما می دانید فرش از اهمیت خاصی در دکوراسیون برخوردار است.

فرش وینتیج

فرش شگی

یکی از فرش های ماشینی جدید که بسیار زیبا است شگی است. این فرش در طرح های بسیار متنوع در قالیکده البرز موجود هستند. فرش پرز بلند یا شگی یکی از طراحی های نوین فرش ماشینی به حساب می آید. فرش شگی یک فرش ماشینی با ارتفاع زیاد است. الیاف قالی پرزدار در فرش های شگی متفاوت هستند. پلی استر اصلی ترین و پرکاربردترین گزینه تولید فرش شگی است. فرش های ماشینی با ابعاد مختلف برای فضا های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. فرش های شگی بر خلاف تصور بسیار سبک هستند. این ویژگی و وزن کم این فرش یکی از مزیت های آن محسوب می شود. به خاطر تنوع بافت و ابعادی می توان از این نوع فرش ها در محل ها و فضاهای مختلف استفاده کرد. هرچقدر این نوع فرش های پرزدار برای محیط های مدرن و امروزی مناسب تر می باشد. دوام فرش پرز بلند است.

فرش شگی فلوکاتی طلایی یک از انواع فرش شگی است که در قالیکده البرز عرضه می شود. استفاده از این‌فرش‌ها در جلوی میز تلوزیون، اتاق خواب و راهروها بسیار مناسب است. این فرش در رنگ های بسیار متنوعی عرضه می شود. از این این می توانیم اطمینان دهیم که سلیقه همه را در بر می گیرد. البته باید بگوییم که الیاف‌های ضخیم و بافت درشت در تولید این فرش، نبود تراکم زیاد را پر می‌کند. اما به یاد داشته باشید این فرش‌ها عموماً جنبه زینتی دارند. فرش ابعاد گوناگونی دارد که در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

فرش شگی

اشتباهات رایج هنگام خرید فرش

معمولا در هنگام انتخاب فرش کلاسیک چند اشتباه را مرتکب می شویم. چند نوع فرش از نظر جنس الیاف داریم که. از آن ها می‌توان به پشمی، آکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و نایلونی اشاره کرد. فرش‌های پلی‌استر به دلیل ظاهر براق و درخشنده ‌ای که دارند، یکی از محبوب‌ ترین نخ‌ها برای بافت فرش‌ هستند. نسبت به فرش ‌های دارای الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر، گران‌ تر است. خرید فرش ماشینی جدید می تواند حال خوب را وارد خانه شما کند. مواد اولیه ای که در این نوع فرش استفاده می شود، نسبت به مواد اولیه فرش های دستباف ارزان تر است. فرش مهم ترین بخش در بخش در تغییر دکوراسیون منزل محصوب می شود. با انتخاب یک قالیشویی مناسب می توانید به دوام فرش ماشینی کمک کنید. باید دقت کافی را در تهیه و خرید فرش ماشینی جدید به عمل آورد. چرا که مهم است و در چیدمان خیلی موثر است.

برای خرید فرش ماشینی جدید بهتر است که از راهنمایی کارشناسان استفاده کنید. تا دچار اشتباه در خرید فرش نشوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *