بلاگ

بهترین روش جلوگیری از سر خوردن فرش!

جلوگیری-از-سر-خوردن-فرش
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.3]

همه ی ما تجربه این را داشته ایم که فرش های تازه وزیبایی را که خریداری کردیم، با دقت و ظرافت کنار هم روی زمین بچینیم اما بعد از چندبار راه رفتن روی آن، فرش ها جمع شوند و یا جابه جا بشود. به اصطلاح عامیانه، فرش روی زمین سر می خورد. شاید یکی از علت آن ها عدم خرید فرش مناسب برای خانه است. فروشگاه قالیکده البرز فروشنده بهترین و زیباترین محصولات فرش ماشینی است. برای خرید فرش میتوانید روی لینک خرید فرش کلیک کنید.

این موضوع با سرامیک شدن و پارکت شدن زمین های خانه امروزی، تشدید شده است و فرش ها بیشتر روی این زمین ها سر میخورند تا زمین خانه ای که کف آن با موکت پر شده باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های بسیار کارسازی که از لیز خوردن فرش هایتان جلوگیری می کند آشنا کنیم پس اگر شما هم از این مشکل رنج می برید، تا انتهای این متن همراه ما باشید:

علت سر خوردن فرش چیست؟

همانطور که می دانیم، سر خوردن فرش می تواند بسیار خطرناک باشد برای افراد مختلف از سالمند ها گرفته تا کودکان ممکن است خطرات جدی را به همراه داشته باشد و آسیب جبران ناپذیری را به افراد بزند.

عموما دلایلی که منجر به لیز خوردن فرش رو سرامیک و یا پارکت می شود عبارت اند از:

 

1-اولی ترین علت لیز شدن فرش، جنس نخ فرش است. به یاد داشته باشید بهترین جنس نخ فرش، نخ اکرلیک است. عموما فرشهایی که با این نخ بافته شده اند، کمتر لیز می خورند اما اگر نخ فرش شما از این جنس نیست باز هم نگران نباشید با راهکار های دیگر می توانید از سر خوردن فرش هایتان جلوگیری کنید.

2-دلیل دیگری که می تواند منجر به لیز یا سر خوردن فرش زیر پا شود، دوردوزی نشدن فرش هاست. در کارخانه های فرش بافی، اصولا هنگام آهار زدن فرش، دور لبه های فرش ها ا نواز چرمی میدوزند که از سر خوردن فرش ها جلوگیری کند. نبود این نوار چرمی می تواند دلیلی برای سر خوردن فرش شما شود.

3-در ذهنیت عموم افراد جامعه، این مسئله جا افتاده است که هرچقدر فرش ضخامت بیشتری داشته باشد، از لیز خوردن آن جلوگیری می کند. اما باید بگوییم که این ذهنیت بسیار اشتباه است. فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند، نه تنها روی سرامیک یا پارکت بلکه روی موکت نیز سر میخورند.

حالا که با علت های لیز خوردن فرش ها اشنا شدیم، به روش های جلوگیری از لیز خوردن فرش بپردازیم:

روش های جلوگیری از سر خوردن فرش

راهکار بسیار مختلفی برای جلوگیری از لیز خوردن فرش روی سرامیک و یا موکت وجود دارد که می تواندی از هرکدام که متناسب با شرایط شماست استفاده کندی و مشکلتان را برطرف سازید.

بهترین راه های جلوگیری از لیز خوردن فرش عباتند از:

  • استفاده از ترمز فرش و یا چسب ترمز
  • استفاده از پد لغزش
  • گذاشتن وسایل سنگین منزل روی فرش 
  • استفاده از لایه های مخصوص
  • استفاده از چسب های حرارتی

استفاده از ترمز فرش یا چسب ترمز

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از لیز خوردن فرش ها استفاده از ترمز فرش هایی است که جنس پلاستیکی دارند این جنس با وجود جلوگیری از لیز خوردن فرش، آسیبی به بافت فرش شما نیز وارد نمی کنند.

همچنین یکی دیگر از مزیت هایی که ترمزهای فرش دارند، قابلیت شستشو آنهاست که طول عمرشان را زیاد می کند و به دفعات زیاد می توانید آنها را شستشو دهید و مجدد استفاده کنید.

مزیت دوم ترمز فرش، قیمت مقرون به صرفه آنهاست. همچنین شما می توانید از این ترمز ها برای فرش روی پله نیز استفاده کنید.

شما می توانید ترمز فرش های نانو با جنس درجه یک را از بهترین فروشگاه آنلاین فرش در کرج خریداری کنید.

 

چسب ترمز، کارایی و مزیت هایی مشابه به ترمز فرش دارد. اما کارشناسان فرش ما در فروشگاه قالیکده البرز چسب ترمز را به شما پیشنهاد نمی دهند،

به دلیل آنکه چسب های ترمز به مرور به بافت فرش آسیب وارد می کنند و بافت فرش را از پشت از بین میبرند همچنین چسب های ترمز قابلیت شستشو نیز ندارند.

استفاده از پد لغزش

یکی دیگر از بهترین روش ها برای جلوگیری از سر خوردن استفاده از پد لغزش است. البته به یاد داشته باشید پد های لغزش موجود در بازار ایران، تنوع و جنس های بسیار  زیادی دارند که باید با توجه به جسن کف منزلتان، مناسب ترین پد لغزش را انتخاب کنید. به عنوان مثال پد هایی که برای زمنی های سرامیک، سنگ، مناسب هستند پد هایی با جنس پلاستیک و یا فومی می باشند.

به خاطر داشته باشید پد لغزشی زیر فرش باید کاملا اندازه فرش باشد.

همچنین در صورتی که می خواهید پد را به فرش نیز بچسبانید، می توانید از چسب های دو طرفه مخصوص فرش استفاده کنید.

پد های لغزشی می توانند از فرسودگی، پارگی، و یا اثرات مخرب دیگری که از راه رفتن زیاد روش فرش به وجود می آیند جلوگیری کنند.

قراردادن وسایل سنگین روی فرش

این روش یکی از روش هایی که همه افراد می توانند از آن برای جلوگیری از تکون خوردن فرش استفاده کنند. شما می توانید وسایلی که در آن محیط از آنها استفاده می کنید را مانند مبلمان، کمد، میز و…. را روی فرش قرار دهید.

به خاطر داشته باشید در صورتی که نمیخواهید خانه تان کوچک تر دیده شود، از این روش استفاده نکنید. همچنین این روش برای فرش های کوچیک مناسب نیستند.

استفاده از لایه های مخصوص

این روش نیز می تواند بسیار کارامد باشد برای جلوگیری از لیز خوردن فرش ها، اما به یاد داشته باشید این لایه ها و آستر ها باید از اندازه فرشتان کوچک تر باشد.

لایه های مخصوص فرش، ضخامت بسیار کمی دارند و برآمدگی زیر فرش شما ایجاد نمی کنند.

استفاده از چسب حرارتی

در این روش می توانید برای جلوگیری از سر خوردن فرش، از چسب های حرارتی استفاده کنید. در این روش تنها کافی است دور تا دور فرش را چسب حرارتی بریزید و صبر کنید تا چسب خشک شود. سپس فرش را پهن کنید.

به خاطر داشته باشید این روش را برای فرش هایی که بافت آنها پلی استر و یا ابریشم مصنوعی است به هیچ عنوان استفاده نکنید تا آسیبی به بافت فرشتان نرسد.

کلام آخر

روش های بسیار مختلفی برای جلوگیری از لیز خوردن فرش ارائه دادیم. طبق نظر کارشناسان ما در مجموعه قالیکده البرز استفاده از ترمز فرش های نانو که هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کنند اما برای جلوگیری از لیز خوردن بسیار کارآمد هستند بهترین گزینه برای استفاده می باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *