بلاگ

فرش وینتیج (کهنه نما) چیست

فرش وینتیج چیست
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

امروزه تمام ما ایرانی‌ها به دنبال این هستیم که دکوراسیون خانه جدید خود را با فرش‌های وینتیج که به فرش کهنه نما نیز معروف هستند دیزاین کنیم، اما فرش وینتیج چیست؟ ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با فرش وینتیج (کهنه نما)، مزایای این فرش در دکوراسیون خانه و همچنین انواع رنگ بندی فرش وینتیج آشنا کنیم. در مورد فرش‌های قدیمی شرقی و ایرانی که حداقل 20 تا 50 سال مورد استفاده قرار می‌گرفتند و سپس با هدف ایجاد سبک وینتیج مدرن به طور کامل بازسازی شدند، تحول عظیمی را در منازل ایرانی ایجاد کردند. برخلاف فرش‌های آنتیک یا نیمه آنتیک ایرانی، آن‌ها سعی در بازگرداندن فرش به حالت اولیه ندارند، بلکه سعی در طراحی سبکی جدید دارند. اما پیشنهاد میشود اگر شما قصد خرید فرش دارید، از محصولات فرش ماشینی نیز دیدن کنید. برای مشاهده محصولات فرش ماشینی به لینک فرش ماشینی مراجعه کنید.

به عنوان مثال، فرش‌های قدیمی مدرن از شرق، تعمیرات اساسی شده و تقریباً به طور کامل تغییر رنگ داده‌اند. سپس فرش‌ها با رنگ‌ها و نقش‌های جدید مدرن رنگرزی می‌شوند. بنابراین یک فرش کاملاً جدید به سبک وینتیج مدرن از یک فرش دستباف شرقی قدیمی با سابقه طولانی ایجاد شده است.

فرش وینتیج چیست

فرش‌های وینتیج یا کهنه نما با طرح و زمینه نقش قدیمی شبیه به فرش‌های قدیمی هستند. این فرش‌های مدرن امروزه در بسیاری از خانه‌های ما ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

ممکن است شما هم در خانه خود فرش قدیمی داشته باشید اما کیفیت خود را از دست داده باشد اما استفاده از فرش وینتیج می‌تواند به شما کمک کند تا تصویر بهتری را از دکوراسیون خانه خود داشته باشید.

زمینخور فرش وینتیج طرح اطلس

فرش‌های وینتیج در رنگ و ابعاد مختلفی هستند فرش‌ ماشینی وینتیج از نخ پلی استر بافته می‌شوند. برای کسانی که سبک دکوراسیون فرش‌های قدیمی را دوست دارند، فرش وینتیج بهترین گزینه خواهد بود.

مشاهده محصولات فرش وینتیج

روش کهنه نما کردن فرش:

در ادامه معرفی فرش وینتیج چیست شما را با نحوه کهنه نما کردن فرش آشنا می کنیم. این روند با جمع آوری فرش‌های دستباف ترکی قدیمی و فرش‌های شرقی در شرایط عالی شروع می‌شود. بسته به ظاهر مورد نظر، برخی از فرش‌ها بیشتر زیر نور خورشید قرار می‌گیرند تا به تدریج رنگ‌های ملایم‌تری را بدون فرایند شیمیایی به دست آورند.

کهنه نما کردن فرش در گذشته به شکل زیر بوده است:

  • برای این که یک فرش به کهنه بودن و یا همان قدیمی بودن تبدیل شود در کوچه‌های پر رفت و آمد آن را پهن می‌کردند تا رهگذرها از روی آن عبور کنند تا فرش بیشتر پا بخورد.
  • فرش را در پشت بام و زیر نور آفتاب قرار می‌دادند تا بر اثر تابش نور خورشید و گرما باعث رنگ پریدگی فرش شود تا به یک فرش کهنه نما تبدیل شود.

این‌ها چند نمونه از کارهای انجام شده برای کهنه کردن فرش در حال و گذشته نیز بوده است. در ویدئو زیر نحوه انجام کهنه نما کردن فرش را مشاهده می‌کنید.

محصول پیشنهادی: تخت سنتی

قیمت فرش وینتیج در قالیکده البرز شهر کرج

در ادامه مقاله با موضوع فرش وینتیج چیست، می‌خواهیم شما با چند نمونه از فرش‌های وینتیج موجود در بهترین فرش فروشی در کرج یعنی فروشگاه قالیکده البرز آشنا کنیم.

فرش وینتیج طوسی

فرش‌های وینتیج با زمینه رنگ طوسی جلوه‌ای خاص و زیبایی را در دکوراسیون خانه شما ایجاد می‌کند.

فرش وینتیج طرح سپند طوسی یکی از بهترین فرش‌های مدرن و با کیفیت بالا در کلکسیون فرش‌ها کهنه نما است.

زمین خور فرش وینتیج سیزان رنگ طوسی

فرش وینتیج لاکی (قرمز)

یکی دیگر از فرش‌های وینتیج با زمینه رنگ لاکی هستند، این فرش‌ها نیز جلوه‌ای خاص و زیبایی را در دکوراسیون خانه شما ایجاد می‌کند.

فرش وینتیج طرح رویال لاکی یکی از بهترین فرش‌های مدرن و با کیفیت بالا در کلکسیون فرش‌ها کهنه نما است.

زمین خور فرش وینتیج طرح رویال قرمز

فرش وینتیج طرح افشان مدرن

فرش‌های وینتیج مدرن در طرح افشان به زمینه رنگ سرمه ای یکی از محبوب‌ترین و شیک‌ترین فرش‌های موجود در فروشگاه قالیکده البرز است.

برای مشاهده این محصول و خرید اینترنتی آن و همچنین اطلاع از قیمت و ویژگی‌های آن رو دکمه زیر کلیک کنید.

زمینخور فرش وینتیج افشان مدرن

در آخر

امیدوارم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید و اگر هر شخصی از شما پرسید فرش وینتیج چیست به راحتی فرد مورد نظر را راهنمایی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروشگاه قالیکده البرز در ارتباط باشید.

بخش پیشنهادی: فرش شگی

در انتها قصد داریم در بخش ویژه برای شما مشتریان عزیز یکی از محصولات بسیار پر فروش قالیکده را معرفی کنیم. فرش شگی یکی از محصولات پر فروش در قالیکده البرز است. این محصول یکی از پر مخاطب ترین محصولات در قالیکده البرز به شمار میرود. این محصول یک نوع محصول برگرفته از محصولات ترک است. شما میتوانید محصول فرش شگی را در قالیکده البرز با بالاترین کیفیت درجه یک و در برند های مرغوب خریداری کنید.

لینک این محصول: فرش شگی

سؤالات کاربران

انتخاب فرش وینتیج یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. فروشگاه قالیکده البرز به عنوان یکی از بهترین فروشگاه فرش فروشی در کشور که دارای تنوع بالا در زمینه فروش انواع فرش‌های وینتیج است. می‌توانید به صورت اینترنتی فرش وینتیج مورد نظر خود را از این فروشگاه انتخاب و خرید کنید.

شما کاربر گرامی می‌توانید به راحتی از وب سایت فروشگاه قالیکده البرز فرش وینتیج مورد نظر خود را در زمینه رنگ طوسی و یا حتی رنگ‌های دیگر پیدا کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *