بلاگ

اهمیت اندازه فرش برای نقاط مختلف خانه

اندازه مناسب فرش ماشینی
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
عدم پرزدهی فرش کودک

ممکن است برای شما هم قبل از این که بخواهید فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید این سؤال را از خود بپرسید که اندازه مناسب فرش برای هر اتاق چقدر است؟ یا این که به چه اندازه فرش در هر قسمت از خانه نیاز دارم؟

مهم‌ترین نکته قبل از خرید فرش اندازه آن است، اندازه فرش اولین قدم است که شما قصد دارید تا یک فرشی را برای پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و یا غیره تهیه کنید.

در انتخاب مناسب فرش، دیدگاه و انتخاب فرش توسط مشتریان متفاوت است یعنی این که بعضی از افراد می‌خواهند کف و سر تا سر اتاق خانه‌شان را فرش فرا بگیرد و افرادی هستند که علاقه دارند تا حاشیه‌ها و کناره‌های اتاق خود را خالی بگذارند و فرش را با ابعادی نسبتاً کوک تر خریداری کنند و در وسط اتاق خود پهن کنند.

مهم‌ترین عوامل در انتخاب سایز فرش شامل محیط کل فضای خانه، اندازه و نوع مبلمان و مسحت هر بخشی از خانه مانند اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و غیره است.

ما در این مقاله می‌خواهیم اصول اندازه مناسب فرش را برای تمام نقاط خانه مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید تا انتخاب مناسبی از دیدگاه اندازه فرش برای خانه خود داشته باشید.

اندازه مناسب فرش در خانه

فضای خانه شامل پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و راهرو است که ما ایرانی‌ها از فرش برای کامل کردن دکوراسیون این فضاها در خانه استفاده می‌کنیم.

در ادامه به صورت جامع می‌خواهیم نکات مهم را در اندازه گیری این فضاها برای انتخاب بهترین فرشبرای شما کاربران گرامی توضیح دهیم.

اندازه مناسب فرس در نشیمن

همان‌طور که می‌دانید فضای نشیمن در خانه یک محیط پر رفت و آمدی است و یکی از فضایی در خانه است که بیشت ره چشم می‌خورد در نتیجه اهمت اندازه مناسب فرش بسیار بالایی دارد.

برای انتخاب اندازه مشخص برای فرش نشیمنگاه می‌توانید توسط یک نمونه فرش که با رنگ مبلمان تنظیم شده باشد را انتخاب کنید، پس از پهن کردن فرش در نقاط مختلف نشیمن می‌توانید فرش‌های بزرگ‌تر به راحتی انتخاب کنید.

می‌توانید فضای نشیمن را تفکیک کنید در قسمت پذیرایی یک فرش و در زیر میز ناهار خوری فرش دیگری با اندازه مناسب انتخاب کنید.

برای انتخاب اندازه مناسب فرش برای نشیمن خود جایی که مبل‌ها قرار دارند طوری اندازه فرش انتخاب شود که پایه‌های جلوی مبل روی فرش قرار گیرند و پایه پشتی مبل روی زمین قرار بگیرند.

بخش پیشنهادی: فرش آشپزخانه

سایز فرش در زیر میز ناهار خوری

برای زیر میز ناهار خوری فرشی را انتخاب کنید که در هنگام نشست و برخاستن افراد، صندلی‌های میز ناهار خوری از محیط فرش خارج نشود.

توصیه کارشناسان مجرب قالیکده البرز این است که فرشی را با اندازه متناسب بخرید که میز ناهار خوری به صورت کامل روی فرش قرار بگیرد.

حداکثر اندازه فرش مناسب برای زیر میز ناهار خوری شامل موارد زیر است:

 

برای میز ناهار خوری ۶ نفره به یک فرش با اندازه 8*۱۰ نیاز است.

اندازه مناسب فرش زیر میز ناهار خوری 6 نفره

برای میز ناهار خوری ۸ نفره به یک فرش با اندازه 9*۱۲ نیاز است.

اندازه مناسب فرش زیر میز ناهار خوری 10 نفره

برای میز ناهار خوری ۱۰ نفره به یک فرش با اندازه 10*۱۴ نیاز است.

اندازه مناسب فرش در زیر میز ناهار خوری 10 نفره

برای میزهای صبحانه نیز که کمی ابعاد کوچک‌تری را دارند فرش‌های ۸ ضلعی در سایز کوچک مناسب هستند.

اندازه مناسب فرش در زیر میز صبحانه

اندازه مناسب‌ترین فرش اتاق خواب

فرش در اتاق خواب خانه یکی از جذاب‌ترین لوازم مهم در فضای اتاق خواب محسوب می‌شود. برای این منظور سعی کنید فرشی با اندازه مناسب برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

قطعاً شما هم دوست دارید زمانی که از خواب بیدار می‌شوید پاهای خود را بعد از بیدار شدن از رو تخت، بر روی فرش بگذارید. پس انتخاب سایز مناسب فرش برای اتاق خواب بسیار اهمیت دارد.

سایز فرش‌های اتاق خواب می‌تواند متفاوت باشد از جمله:

  • سایز فرش 10*۸
  • فرش 12*۹ برای اتاق خواب
  • برای اتاق‌های کوچک‌تر 6*4 و 8*۵

سایز مناسب فرش برای آشپزخانه

انتخاب یک فرش مخملی زیبا با اندازه مناسب برای آشپزخانه یک محیط جذابی را در آشپزخانه شما ایجاد خواهد کرد. بیشتر فرش‌هایی با اندازه کوچک‌تر در محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال برای جلوی سینک می‌توانید از فرشی با اندازه 4*2 استفاده کنید و همین‌طور در جلوی اجاق گاز فرشی با ابعاد 3*۲ را انتخاب کنید.

برای نقطه مرکزی آشپزخانه نیز می‌توانید از فرش‌های گرد با اندازه متناسب استفاده کنید.

البته در کنار این خصوصیت مهم در انتخاب فرش، اهمیت رنگ فرش نیز بسیار مهم است، برای این که در انتخاب رنگ فرش نیز بهترین عملکرد را داشته باشید می‌توانید مقاله انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی در سال ۱۴۰۰ را مطالعه فرمایید.

در آخر

همان‌طور که در این مقاله گفتیم اندازه فرش در دکوراسیون و همچنین جاگیری فرش در فضای مورد نظر بسیار اهمیت دارد. اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که فرشی را برای منزل خود تهیه کنید، برای راهنمایی بیشتر از جمله اندازه فرش می‌توانید با کارشناسان فروشگاه قالیکده البرز در ارتباط باشید.

مراجعه به فروشگاه آنلاین فرش