فرش

فرش اکریلیک چیست؟

فرش اکریلیک چیست
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یکی از انواع فرش های ماشینی موجود در بازار فرش اکریلیک می باشد. که در حقیقت بهترین نوع فرش ماشینی در بازار می باشد. این نخ ها به سه صورت رنگی یا رنگدانه ای و اکرود، زرد آهویی یا کتان شسته نشده؛ و یا به صورت سفید خام و رنگ نشده که همان حالت طبیعی است تولید می گردند. نخ الکریلیک الیاف ساخته شده از مواد نفتی پلیمری به نام پلی اکریلو نیتریل می باشد. الیاف این فرش از نخ اکریلیک می باشد. الیاف اکریلیک بافتی شبیه نخ پشم طبیعی دارند؛ و چون سبک و گرم هستند، انتخاب مناسبی برای خرید فرش می باشند. اصطلاح هیت ست صرفا یک نام است؛ یا اینکه مدل فرش بوده، یا مزیت فرش تان محسوب می شود؟ در این بخش اطلاعات تخصصی در مورد نخ اکریلیک به شما داده می شود که به شما کمک میکند که فرش اکریلیک چیست و ایا خرید فرش به صرفه است؟

خریذ اقساطی فرش اکریلیک

اگر شما هم قصد خرید اقساطی فرش اکریلیک را دارید، میتوانید از مجموعه قالیکده البرز تهیه کنید. شما عزیزان میتوانید تمامی محصولات قالیکده البرز را به صورت اقساط از قالیکده البرز خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید اقساطی فرش میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

نخ فرش اکریلیک چیست؟

الیاف اکریلیک جزو الیاف های مصنوعی می باشد. الیاف اکریلیک سبک می باشد و به الیاف پشمی که جزو الیاف طبیعی است شبیه می باشد. اگر این نوع الیاف را بر روی پایه کوتاه دستگاه ریسندگی ببافند خاصیتی شبه به پنبه پیدا می کند. که آن را از مواد نفتی تهیه می کنند. برای ساخت این نوع الیاف همچنین از پلیمر پلی اکریلونیتریل استفاده می کنند؛ که دارای میانگین مولوکولی 1900 مونومر است. فرش یکی از مواردی است که از دیرباز جایگاهی غیرقابل جایگزین در فرهنگ ایرانی داشته؛ و تقریبا هیچ خانه ‌ای را نمی ‌توان بدون آن ‌ها تصور کرد. فرش‌ اکریلیک از حدود ۵۰ سال قبل محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهان پیدا کرد؛ و از حدود ۲۰ سال پیش نیز وارد بازار ایران شد. متاسفانه گاها از روش‌ یا شوینده‌ های نامناسب برای شستشوی فرش اکریلیک استفاده می‌کنیم. همین مسئله می‌تواند مشکلاتی را برای  به وجود آورد.

اکریلیک یک الیاف مصنوعی است که از اکریلونیتریل (نوعی پلاستیک شفاف) ساخته می‌ شود. فرش های ماشینی در انواع مختلف اکریلیک و پلی استر تولید می شوند. فرش اکریلیک همان طور که دارای مزایای زیادی نسبت به فرش پلی استر است معایبی نیز دارد. تا ببینیم فرش اکریلیک چیست؟ زیرا از تکنولوژی ” هیت ست ” در تولید نخ های آن استفاده شده است. اگر با میزان کم پرزدهی فرش اکریلیک مشکلی ندارید؛ لذا لازم به توضیح است که می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت بهترین گزینه برای شما استفاده از فرش دست باف مدرن است.

نخ فرش اکریلیک چیست

معایب فرش اکریلیک چیست؟

معایب فرش اکریلیک چیست؟ و چه عواملی سبب می شود استفاده از نخ های اکریلیک در برخی از کشور های اروپایی ممنوع اعلام شود؟با تعریف نخ اکریلیک بالتبع مشخص می شود که فرش اکریلیک چیست. نخ اکریلیک از پلیمری که نام آن پلی اکریلو نیترل است تهیه می شود. میانگین مولکوکی این ماده حدود 1900 مونومتر است. منظور از فرش اکریلیک هیت ست شده این است که الیاف این فرش بخاردهی شده اند. همچون سایر فرش ها، مهم ترین عیب فرش های اکریلیک پرزدهی آن ها است. که این ویژگی طی فرآیند هیت ست شدن به صورت کامل از بین می رود. نخ اکریلیک نسبت به بید زدگی فرش، روغن، مواد شیمیایی؛ و رغن و هم چنین تابش نور آفتاب بسیار مقاوم می باشد. شتسشوی فرش در یک جهت می باشد تا از آسیب به الیاف فرش جلوگیری شود. بهترین نوع فرش اکریلیک فرش صد در صد اکریلیک می باشد.

الیاف اکریلیک مصنوعی هستند و از مواد نفتی ساخته می شوند. الیاف اکریلیک سبک بوده و حالتی شبیه، نخ پشم طبیعی دارند. به طور کلی از اکریلیک در تولید جوراب، دستکش، روسری، ژاکت، پارچه های تزیینی و چادر استفاده می شود. این الیاف گرم بوده و برای محصولی چون فرش بسیار مناسب می باشد. بهترین فرش ماشینی موجود در بازار، فرش ماشینی اکریلیک است. در مطلب گذشته که در خصوص راهنمای تشخیص فرش اکریلیک صحبت کردیم گفتیم. مهم ترین دلیل این امر مربوط به عدم تجزیه پذیری این نخ ها در طبیعت است. دیگر از معایب فرش اکریلیک این است.

بخش پیشنهادی: فرش مدرن

معایب فرش اکریلیک

تشخیص فرش اکریلیک

مطمئن ترین راه این است که فرش را به آزمایشگاه ببرید تا مشخص شود؛ که آیا نخ آن از جنس اکریلیک هست یا خیر . جهت تشخیص اکریلیک بودن فرش ابتدا به نرمی و لطافت فرش دقت نمایید؛ چرا که فرش های اکریلیک بسیار نرم و لطیف تر در مقایسه با فرش ها پلی استر هستند. در این بخش به این موضوع می پردازیم که راه های تشخیص فرش اکریلیک چیست؟ نقش فرش‌ ها در دکوراسیون منازل و اهمیت و ارزش آنها باعث شده است. فرش‌ های اکریلیکی شباهت زیادی به فرش‌های پشمی دارند. و به دلیل وزن کمتر و گرمای بیشتر محبوبیت بیشتری دارند. فرش‌ های اکریلیکی از بهترین و با کیفیت ‌ترین فرش ‌های ماشینی هستند. می ‌توانند ظاهر فرش ‌های پشمی را داشته باشند. فرش ‌های اکریلیک بر اساس مشخصات زیادی دسته‌ بندی می ‌شوند؛ از مواردی مانند تراکم، شانه، تعداد رنگ، طرح و غیره نام برد.

روش ‌های زیادی برای شستشوی فرش اکریلیک وجود دارد؛ که هر کدام از آن‌ ها از یک سری مواد خاص استفاده می‌ کنند. فرش را بو کنید، فرش اکریلیک به هیچ عنوان بوی مواد نفتی و پلاستیکی را نمی دهد. هرگونه فرورفتگی یا کوبیدگی فرش را به خوبی صاف کنید. از برس مو یا شانه برای برطرف کردن آن‌ها استفاده کنید. فرش اکریلیک در واقعیت به فرشی گفته می شود؛ که برای بافت این فرش از نخ اکریلیک استفاده شده باشد. اکریلیک یک الیاف مصنوعی است که به‌وسیلهٔ مواد نفتی و پلیمری که نام آن، پلی اکریلونیترل تهیه می‌ شود.

مطلب پیشنهادی: کارخانه های فرش

تشخیص فرش اکریلیک

روش شستشوی فرش اکریلیک

در این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت که روش شستشوی فرش اکریلیک چیست؟ این فرش‌ ها نیز همانند سایر فرش‌ ها ممکن است؛ بعد از مدتی استفاده دچار آلودگی شده و نیاز به شستشو پیدا می ‌کنند. اولین و مهم ‌ترین مرحله در شستن انواع فرش‌ ها تمیز کردن گرد و غبار از سطح آن است. برای زدودن گردوغبار از سطح فرش‌های اکریلیکی لازم است؛ که از یک جارو برقی با قدرت مناسب استفاده شود. برای انتخاب مواد شوینده برای فرش لازم است که حتماً به جنس الیاف آن توجه شود. بعد از آنکه محلول شوینده تهیه شد؛ می‌توان از یک برس مناسب با پرزهای نرم استفاده کرد و سطح فرش را برس کشید. بعد از انجام مراحل گردگیری و شستن فرش لازم است؛ که حتماً آبکشی فرش با بالاترین دقت ممکن انجام شود. مرحله آخر شستشوی فرش اکریلیک خشک‌کردن اصولی آن است و لازم است که زیادی شود.

با مراجعه به فروشگاه‌ های تجهیزاتی می‌ توانید یک بخارشو اجاره کنید. فرش را مطابق دستورالعمل دستگاه با بخارشو تمیز کنید. در صورتی که محلولی برای دستگاه پیدا نکردید؛ این امکان را در اختیار دارید که از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنید. تمامی درب و پنجره‌ها را باز کنید تا فرش برای چند ساعت یا در طول شب به خوبی خشک شود. در این بخش به این موضوع پرداختیم که روش شستشوی فرش اکریلیک چیست؟ در زمان خریداری شامپو فرش دقت داشته باشید؛ مواد سازنده آن با الیاف فرش سازگاری داشته باشد. از مقدار کمتری شامپو استفاده کنید.

شستشوی فرش اکریلیک

خرید فرش از فروشگاه آنلاین فرش

در این مقاله به بیان ویژگی های فرش اکریلیک پرداختیم؛ و اشاره کردیم ویژگی های فرش اکریلیک چیست؟ برای خرید فرش اکریلیک می توانید از طریق سایت و یا به صورت حضوری؛ از قالیکده البرز اقدام به این کار کنید. امکان خرید اقساطی برای شما وجود دارد. از دیگر مزایای خرید فرش از قالیکده البرز این است که؛ فرش را به قیمت کارخانه خریداری می کنید. در پاسخ به این سؤال که فرش اکریلیک چیست باید گفت این فرش‌ها در اصل بهترین نوع فرش‌های ماشینی هستند. برای خرید فرش کافی است به صفحه فروشگاه آنلاین فرش سایت قالیکده البرز مراجعه کنید.

شستشوی فرش اکریلیک

بخش پیشنهادی: فرش کلاسیک آکریلیک در اروپا!

لازم به ذکر است که این بخش از این مقاله در بلاگ قالیکده البرز برای کسب اطلاعات بیشتر شما از دنیای فرش است! وقتی صحبت از دنیای فرش میکنیم، یعنی فرش در تمام دنیا. که بخش عظیمی از فرش های ایرانی آکریلیک مربوط به قاره اروپا است. به صورت معمول فرش های کلاسیک اروپایی از جنس اکریلیک هستند. اروپایی ها به این فرش ها Covoare Clasic میگویند. فرش های covoare clasic یکی از فرش های بسیار پر فروش در بازار اروپا هستند. این محصولات یعنی covoare clasic جز محصولاتی هستند که بسیاری از ایرانیان مشغول به صادرات این فرش ها به اروپا هستند.

لینک منبع: covoare clasic

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *