بلاگ

فرش 1500 شانه چیست؟

فرش 1500 شانه چیست؟
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

انتخاب فرشی زیبا که هم کیفیت بالایی و هم ماندگاری و دوام بیشتر داشته باشد، اهمیت به سزایی دارد. تفاوت میان قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه است که. خریدار را وادار می‌کند تا نگاهی اجمالی به ویژگی‌های هر کدام داشته باشد. شاید برای بسیاری از شما جای سوال باشد که تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه در چیست؟فرش 1500 شانه جدیدترین دست آورد صنعت فرش ماشینی در کشور ایران است. سوالی که برایتان پیش می آید این است که فرش 1500 شانه یعنی چه؟با پیشرفت تکنولوژی شانه در فرش ماشینی با مقدار بالاتری تولید و بافته می شود که از مهم ترین آن ها می توان به فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه اشاره کرد. فرش  ۱۵۰۰ های  شانه در حال حاضر به دلیل مرغوبیتی که دارند. و همین طور با زیبایی و ظرافت خود، توجه بسیاری از خریداران فرش ماشینی را به خود جلب نموده اند.

الیاف فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه

الیاف فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه

جدیدترین محصول فرش های ماشینی در دنیا در حال حاضر فرش ۱۵۰۰ شانه هست. تراکم و شانه از مهمترین اصطلاحات فرش ماشینی هستند. غالبا تمام فرش‌های ماشینی کلاسیک با نخ‌های اکرولیک بافته می‌شوند. یکی از محصولات مدرن که جزء فرش های دستبافت گونه نیز به شمار می آید، فرش ۱۵۰۰ شانه می باشد. به تعداد گره های موجود در عرض فرش شانه و به تعداد گره های موجود در طول فرش تراکم می گوییم. همان طور که گفتیم شانه فرش ماشینی تعداد گره های عرض فرش و تراکم فرش ماشینی؛ تعداد گره های طول فرش می باشد اما دلیل این تفاوت ها چیست؟ این روز ها فرش های تراکم بالا به دلیل داشتن ظرافت و زیبایی خاص و بی نظیری که دارند. مناسب ترین فرش سالن پذیرایی شیک و لوکس می باشند. اما سوالی که پیش می آید این است که فرش 1500 شانه چیست؟ که به آن می پردازیم.

در تولید نخ اکریلیک از ماده ای به نام پلی اکریلیک استفاده می شود. نخی که برای فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه استفاده می شود باید نخی بسیار نازک باشد. با پیشرفت روز افزون صنعت و تکنولوژی ، این پیشرفت و مدرن شدن تاثیر بسیار زیادی. در صنعت فرش ماشینی داشته است. هم چنین تراکم به معنای، تعداد گره های بافته شده در طول فرش در یک متر می باشد. آیا این گران‌ تر بودن فرش 1500 شانه ارزش پرداخت و خرید را دارد؟ همین مشخصات سبب شده اند که فرش ۱۵۰۰ شانه شباهت زیادی به فرش های دستبافت داشته باشد.

ویژگی های فرش ۱۵۰۰ شانه

ویژگی های فرش ۱۵۰۰ شانه

الیاف استفاده شده برای بافت و تولید این فرش , نخ اکریلیک است. در یک متر عرض فرش 1500 شانه تعداد 1500 گره و در یک متر طول آن تعداد 4500 گره وجود دارد. در بیان بررسی مشخصات قالی ۱۵۰۰ شانه گل برجسته باید بگوییم. که فرش های ۱۵۰۰ شانه از جمله فرش های سبک کلاسیک به حساب می آیند. این محصول که با مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بافته می شود. تراکم و شانه بالاتری نسبت به فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه دارد. اگر در فرش ۱۵۰۰ شانه از نخی که ظریف نباشد استفاده شود. در آن صورت ممکن است طرح ها قابل دیدن نباشند. با ورود دستگاه های بسیار پیشرفته ۱۵۰۰ شانه ، محصولات تولیدی فرش ماشینی 1500 شانه به حدی به زیبایی و ظرافت رسیده است. در این بخش به این مورد اشاره کردیم که ویژگی های فرش 1500 شانه چیست؟

مترین ویژگی فرش 1500 شانه نیز تراکم عرضی بالای آن است که باعث زیبایی فوق العاده آن شده است. نخ‌های هیت ست شده به دلیل فرآیندی که به کمک حرارت روی آن‌ها صورت می‌گیرد از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردارند. علاوه بر این، برای بافت و تولید این محصول، از ظریف ترین و ماندگار ترین نخ ها بهره گرفته می شود. به دلیل ریزبافت بودن این فرش. در حال حاظر کم ترین ضخامت فرش را  فرش 1500 شانه دارد. که ضخامت تقریبی آن فرش بین 6 تا 7 میلی متر می باشد. اما ویژگی های دیگر فرش 1500 شانه چیست؟

تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

همان طور که گفته می شود فرشی ۱۵۰۰ شانه و تراکم ۴۵۰۰ است یعنی هر یک متر از عرض فرش ۱۵۰۰ گره بافته شده. تفاوت عمده فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه در میزان تراکم و ظرافت این فرش ها است. زیرا که شانه این فرش بسیار بالا می باشد. فرش های 1500 شانه اغلب با تراکم 4500 بافته می شوند. فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه به‌صورت هیت ست شده به کار می‌ رود. فرش 1500 شانه تراکم و شانه بالاتری نسبت به فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه دارد. تا به اینجا به این موضوع پرداختیم که فرش 1500 شانه یعنی چی؟برای بافت و تولید این فرش از دستگاه HCIX2 استفاده می شود. قیمت فرش 1500 شانه نسبت به سایر فرش های ماشینی بالاتر می باشد. که دلیل آن ریز بافت بودن این فرش می باشد. تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه با۱۵۰۰  شانه چیست؟

در این بخش به بررسی ویژگی و تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه پرداخته ایم. اکنون که با ویژگی های این دو فرش آشنا شدید، شاید ببپرسید. که فرش ۱۵۰۰ شانه بهتر است یا فرش ۱۲۰۰ شانه. در فرش های ۱۵۰۰ شانه ارتفاع خاب فرش ماشینی،‌ حدود ۶ میلی متر است. برای بهتر متوجه شدن میزان بالای این مقدار شانه باید این نکته را بدانید که. اولین فرش های ماشینی تولید شده در ایران حدود ۳۵۰ شانه بوده است .هر چه تعداد شانه و تراکم فرش بالا برود ضخامت فرش کمتر و بافت آن ریز تر می شود.

کیفیت فرش 1500 شانه

کیفیت فرش 1500 شانه

برای بافت این فرش از ظریف ترین نخ ها استفاده می شود. نخ آکریلیک نخی است که دارای دوامی بالا و بی نظیر می باشد و با پشم طبیعی رقابت می کند. فرش 1500 شانه یعنی چه و ویژگی های فرش 1500 شانه چیست؟ فرش های ۱۵۰۰ شانه با الیاف اکرولیک هیت ست شده و نخ ترک بافته شده. و در نتیجه از ظرافت و ریز بافتی منحصر به فردی برخوردار هستند. لطافت و ظرافت فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه بی نظیر است. دوام و استقامت این نوع نخ در برابر حرارت و کوبیدگی بسیار عالی است. به همین دلیل ضخامت آن نسبت به فرش 700 شانه خیلی پایین تر است. فرش ۱۵۰۰ شانه به‌عنوان ریزبافت‌ترین فرش ماشینی جهان حدوداً ۳۰ درصد ظرافت بیشتری دارد. به دلیل بالاتر بودن تراکم فرش ۱۵۰۰ شانه نسبت به ۱۲۰۰ شانه، قیمت آن بیشتر می باشد. ضخامت تقریبی بین 6 تا 7 میلیمتر می باشد.

پفکی، سبک بودن الیاف منجر به توپری و فشردگی گره ها در فرش ۱۵۰۰ شانه می شود. در موضوع قیمت فرش 1500 شانه باید بگوییم جنس الیاف به کار رفته در بافتن فرش ماشینی. و نیز دستگاهی که برای تولید آن ها به کار می رود، نقش بسزایی را در قیمت ایفا می نمایند. دوام و استقامت این نوع نخ در برابر حرارت و کوبیدگی بسیار عالی است. طرح ها و نقشه های فرش ۱۵۰۰ شانه به دلیل شانه و تراکم بالایی که دارد از وضوح بیشتری برخوردار است. به این موضوع نیز پرداختیم که فرش 1500 شانه یعنی چه؟

قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه در مقایسه با دیگر فرش های ماشینی بالاتر است . که علت آن نوع الیاف فرش است که متفاوت است .

بخش پیشنهادی: فرش وینتیج در جهان

یکی از مهم ترین محصولات ایرانی در سراسر جهان، فرش است. بسیاری از افراد فرش و تاریخچه آن را مربوط به ایران و ایرانی میدانند. فرش های وینتیج نیز در جهان جلوه بسیار  ویژه ای دارند. این فرش ها در جهان با نام Covoare Vintage شناخته میشوند. Covoare Vintage در معنای ایرانی آن به معنی فرش کهنه نما یا همان وینتیج است. covoare vintage در معنای واقعی چیزی فراتر از آن است که بدانید. این محصول در واقع به معنی آن نیست که فرشی کهنه باشد. covoare vintage بر خلاف نام آن ظاهری بسیار نو ویژه را دارد. البته این محصول در سراسر جهان به شکل دیگری شناخته میشود و ظاهری خاص را دارا است. از همین رو نیز شما عزیزان هم میتوانید با مراجعه به لینک زیر این محصولات را در خارج از ایران مشاهده کنید.

لینک محصول: covoare vintage

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *