بلاگ

نکات مهم در هنگام خرید فرش

نکات خرید فرش
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

فرش از جمله کالایی هایی است که هر چند سال یک بار آن را خریداری می کنیم. این موضوع در کنار قیمت به نسبت بالای آن باعث می شود؛ در خرید آن دچار وسواس شویم. رعایت نکات ساده ای در هنگام خرید فرش باعث می شود؛ انتخاب مناسبی داشته باشید. نکات خرید فرش چندان پیچیده و سخت نیست. اما رعایت همین نکات به ظاهر ساده باعث می شود با توجه به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید. و سال ها از فرشی که خریداری می کنید استفاده نمایید. به طور معمول فرش ماشینی با برند های مختلفی عرضه می شود. همچنین در رنگ و طرح نیز با هم تفاوت دارند. مورد دیگر که در هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد؛ ابعاد آن است، با فضای مورد استفاده هماهنگ باشد. این موارد و دیگر نکات خرید فرش را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات خرید فرش از قالیکده البرز

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

اولین فرشی که به آن می پردازیم فرش ماشینی است. چرا که بیشترین مخاطب را در بین انواع فرش دارد. در این بخش از مقاله علاوه بر آشنایی کامل با انواع فرش ماشینی؛ نکات خرید فرش ماشینی را نیز فرا می گیرید. شما باید در زمان خرید و انتخاب فرش ماشینی به موارد زیادی فکر کنید. که طرح فرش تنها یکی از آن ها است. توصیه ما این است که حتما نکات خرید این محصول را نیز مدنظر داشته باشید. و اگر امکان آن را دارید که یادداشت نمایید حتما این کار را انجام دهید. و به عنوان چک لیست در هنگام خرید از آن استفاده کنید. انجام این موارد به شما کمک می کند تا در نهایت بتوانید به انتخابی هوشمندانه و درست دست یابید. و فرشی را خریداری کنید که کاملا منطبق با نیاز و سلیقه شما است. یکی از مسائلی که باید در نظر داشته باشید تعداد گره‌های فرش است.

 البته این موضوع شاید تخصصی به نظر برسد. اما باید بگوییم این همان شانه فرش است. که باید با توجه به استفاده ای که از فرش دارید آن را انتخاب کنید. همان طور که گفتیم به تعداد گره‌های فرش در هر متر را شانه می‌ نامند. شانه فرش از آن جهت اهمیت دارد که ضخامت فرش را تعیین می کند. باید بدانید معمولاً هر فرشی دارای دو تراکم عرضی و طولی است. که توجه به آن در هنگام خرید فرش می تواند در انتخاب فرش به شما کمک کند. فرش ماشینی در شانه های ۷۰۰شانه به بالا در بازار موجود می باشند.

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

نکات مهم در خرید فرش وینتیج

یکی از انواع فرش که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، فرش وینتیج  است. نکات خرید فرش وینتیج بسیار ساده است. که با رعایت آن ها قطعا بهترین خرید را خواهید داشت. وقتی می‌خواهید فرش وینتیج بخرید باید بدانید با دو گونه مختلف فرش وینتیج روبرو هستید. این دو گونه تفاوت های اساسی با هم ندارد. اما در جزئیات متفاوت هستند که باید با توجه به نیاز و سلیقه خود آن را خریداری کنید. اولین نوع از فرش وینتیج، فرش وینتیج دستبافت است. این فرش به فرش‌ های با قدمت بیست سال اشاره می ‌شود. قیمت بالای این فرش باعث شده است امکان خرید آن برای همه فراهم نباشد.  این فرش‌ها بیشتر از آنکه خاصیت آنتیک داشته باشند. کاربرد های دیگری دارد. فرش وینتیج به‌ دلیل حس نوستالژیکی که منتقل می‌ کنند مورد توجه هستند. نکات خرید فرش وینتیج  در ادامه ذکر می شود تا خرید بهتری داشته باشید.

در ذهن بسیاری از افراد این است که فرش وینتیج؛ یک فرش آنتیک یا کلکسیونی است. اما باید بگوییم این یک تصور اشتباه است. چرا که فرش وینتیج کاملاً قابل استفاده است. و می توانید آن را در مکان های پر تردد خانه نیز پهن کنید. برای خرید فرش‌ وینتیج کار چندان سختی در پیش ‌رو ندارید. با راعایت نکات خرید فرش ماشینی به سادگی می توانید یک فرش وینتیج مناسب خریداری کنید. چرا که ای ن‌گونه از فرش ‌ها پدیده‌ های تازه‌ای در دنیای فرش نیستند.  و سال ها توسط افراد خریداری شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

نکات مهم در خرید فرش وینتیج

نکات مهم در خرید فرش فانتزی

در این مقاله به نکات خرید فرش می پردازیم. این بخش از مقاله را به بیان نکات خرید فرش فانتزی اختصاص داده ایم. فرش ماشینی فانتزی، در ابعاد مختلف، رنگ ‌های متنوع و برندهای گوناگون در بازار به فروش می‌ رسند. این فرش ها بیشتر در آشپز خانه و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. فرش فانتزی یا مدرن دارای انواع مختلفی است. این تنوع در فرش فانتزی باعث شده است؛ هر سلیقه ای بتواند فرش مناسب خود را خریداری کند. از انوع فرش فانتزی می توان به شَگی، شَنل،  گلیم ‌فرش، فریز و… اشاره کرد. این فرش‌ های فانتزی به صورت پرز بلند که به ماکارونی معروف هستند موجود می باشند. اولین نکته از نکات خرید فرش فانتزی این است که؛ این فرش ها به دلیل پرز بلندی که دارند می توانند پر از گرد و خاک شوند. پس در هنگام خرید این نکته را مد نظر داشته باشید.

 البته باید بگوییم فرش ماشینی در انوع فاقد پرز و پرز کوتاه نیز تولید می‌شوند. که در صورت تمایل می توانید آن ها را خریداری کنید. از فرش فانتزی می ‌توانید در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق کودک، پذیرایی استفاده کنید. این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که از فرش فانتزی در کدام فضا استفاده نمایید. و هر نقطه دیگر منزل، دفتر کار و… استفاده کرد. یکی از مزیت های مهم فرش ماشینی این است که در اشکال مختلفی تولید می شوند. پس اگر به دنبال یک فرش به شکل بیضی، گرد، مستطیل ،لوزی و… هستید باید به سراغ فرش فانتزی بروید.

نکات مهم در خرید فرش فانتزی

نکات مهم در خرید فرش از مغازه

خرید فرش خوب می ‌تواند کاری دشوار باشد. البته اگر به نکات خرید فرش توجه نداشته باشیدو اما در صورت توجه به نکات خرید فرش ماشینی به سادگی می توانید بهترین فرش را خریداری کنید. کیفیت فرش را تنها از طریق نگاه کردن نمی توان کشف کرد. راه های دیگری نیز به این منظور وجود دارد. که در ادامه به آن ها می پردازیم. یکی از این راه ها برای پی بردن به میزان کیفیت فرش توجه به مشخصات ظاهری آن است. بیشتر افراد در همان خرید فرش ماشینی از همان ابتدا دچار سر در گمی می ‌شوند. چرا که پیش از مراجعه به فروشگاه نیاز خود را تشخیص نداده اند. باید بگوییم ویژگی های پنهان زیادی در فرش ماشینی وجود دارند. که می تواند به شما در خرید فرش کمک کند. این موارد نقش اصلی را در کیفیت فرش دارند و نکات خرید فرش نیز به این خصوصیات توجه دارند.

 اگر به دنبال خرید فرش خوب برای خانه خود هستید؛ بهترین راهکار این است که به فرشگاه های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه های باسابقه بهترین فرش ها را عرضه می کنند. و شما با خرید از آن ها می توانید از کیفیت فرشی که می خرید مطمئن باشید. در هنگام خرید فرش باید تمام ویژگی ‌های آن را درک کرده و مد نظر قرار دهید. تا فروشنده بتواند راهنمایی مناسبی ارائه دهد. برای خرید فرش ماشینی می توانید به قالیکده البرز مراجعه کنید. تا بهترین فرش ها را به قیمت کارخانه؛ و با گارانتی خریداری نمایید. همین طور اماکن خرید اقساطی نیز در صورت خرید فرش ماشینی از قالیکده البرز برای شما فراهم است.

نکات مهم در خرید فرش از مغازه

فرش ارزان = covoare ieftine

خرید فرش ارزان یا همان covoare ieftine که در زبان لاتین به معنای فرش ارزان است، یکی از مهم ترین نکات خرید فرش در کشور های اروپایی است. به همین خاطر با توجه به ارزش سرمایه گذاری و خرید کالای ایرانی در دنیا، covoare ieftine بیشتر مربوط به فرش های ایرانی است! به خصوص شاید باورتان نشود که بسیاری از این فرش ها دستبافت است. به طور مثال یکی از فرش های ارزان یا covoare ieftine در فروشگاه انلاین covoare persane با قیمت 400Lei معادل تقریبا 3 میلیون تومان است. پس در واقع در دنیا به خصوص کشور های اروپایی ارزش فرش را قیمت ارزان آن یا همان covoare ieftine است.

منبع: covoare ieftine

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *