بلاگ, فرش

چگونه ریشه فرش را سفید کنیم؟

سفید کردن ریشه فرش
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

ریشه یکی از اجزای اساسی فرش است، که تاثیر زیادی بر روی ظاهر آن دارد. اگر شما هم به دنبال تمیزی و سفید کردن ریشه‌ فرش‌ ماشینی یا دستبافت هستید؛ از این راهکار ها غافل نشوید. چگونه ریشه فرش ماشینی یا دستبافت را سفید کنیم یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان پس از شستن فرش در منزل است. ریشه فرش ماشینی یا دستبافت همیشه یکی از مهم ترین جاهایی می باشد؛ که اگر تمیز نباشد ، تمیزی فرش اصلا به چشم نخواهد آمد. اما موضوعی که مهم است و قبل از شستن ریشه های فرشتان باید بدانید و به آن توجه کنید این است؛ که ابتدا و حتما از جنس ریشه های فرش ماشینی یا دستبافت آگاهی پیدا کنید. از گذشته تا کنون یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد؛ پس از شستشوی فرش به خصوص فرش های دستباف این است که ریشه های آن کثیف می ماند.

شستن ریشه فرش ماشینی یا دستبافت در خانه، سخت‌ترین قسمت تمیز کردن فرش است. که به آن می پردازیم.

چگونه ریشه فرش را سفید کنیم

فروشگاه بزرگ قالیکده البرز قبل از آموزش چگونه ریشه فرش را سفید کنیم؟ و به روش های سفید کردن فرش بپردازیم، برخی از محصولات قالیکده البرز را در فروشگاه آنلاین فرش بپردازیم. قالیکده البرز یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین فرش است. شما عزیزان میتوانید به صورت نقد و اقساط تمامی محصولات فرش ماشینی را خریداری کنید. شما عزیزان میتوانید محصولات مختلفی شامل انواع فرش های 700،1000،1200،1500 و حتی 1600 شانه را به صورت نقد و اقساط در فروشگاه آنلاین فرش قالیکده البرز دریافت کنید. برای ورود به فروشگاه روی لینک فروشگاه آنلاین فرش کلیک کنید.

اهمیت سفید کردن ریشه فرش

اهمیت سفید کردن ریشه فرش

یکی از کارهایی که واقعا می‌تواند ظاهر فرش شما را پاکیزه‌ تر از آن چه که هست نشان دهد؛ سفید کردن ریشه فرش می‌ باشد. ابتدا ریشه های فرش را با وایتکس شسته تا کاملا سفید بشوند. پس از خشک شدن ریشه های فرش آن را در کنار هم ردیف کرده و یک اندازه می کنیم. بنابراین تميز كردن ريشه فرش و شستن ریشه فرش در خانه؛ با کاربرد سازگارترین و بهترین لکه بر فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. با این وجود تمیز کردن ریشه فرش و رفع زردی ریشه فرش کار تخصصی است که اگر به درستی انجام نشود؛ نتیجه آنچه که انتظار می‌رود نخواهد شد. سپس چسب شیشه ای را با دقت بر روی ریشه های فرش می کشیم. باید بگوییم ریشه‌ ها به دلیل اینکه معمولا رنگ روشن‌ تری نسبت به زمینه فرش دارند؛ زود تر کثیف می‌ شوند و رنگ تیره به خود می‌ گیرند.

همین کار را زیر ریشه های فرش انجام میدهیم تا کاملا ریشه ها را بپوشاند. درست به همین سادگی. ریشه ها در دو طرف فرش یعنی ابتدا و انتهای یک فرش قرار دارند. اگر یک فرش بدون ریشه در نظر بگیریم، چقدر ظاهر آن با زمانی که ریشه دارد، فرق می کند‌. چگونه ریشه فرش را سفید کنیم. سفید کردن ریشه فرش راهکار هایی دارد. یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های فرش ریشه آن است؛ که باید برای مراقبت از آن اقدامات لازم را به انجام رساند. حتی در مواردی پس از شستن فرش با شامپو فرش نیز ممکن است.

روش های سفید کردن ریشه فرش

روش های سفید کردن ریشه فرش

قبل از انجام هر کاری، باید ریشه‌ها را برس بکشید تا اگر چیزی لابه‌لای آن گیر کرده است بیرون بیاید. ابتدا ریشه های فرش را با وایتکس شسته تا کاملا سفید بشوند؛ پس از خشک شدن ریشه های فرش آن را در کنار هم ردیف کرده و یک اندازه می کنیم. زیرا هنگامی که آلودگی ها روی هم انباشته شوند، علاوه بر این که تمیز کردن را با مشکل روبرو می کنند، باعث پوسیدگی ریشه ها به مرور زمان‌ می شوند. مروزه می‌توان از مواد مختلفی برای سفید کردن ریشه فرش بهره برد؛ که هر کدام از آن‌ها در شرایط خاصی به کار می‌ روند. در این مقاله به این می پردازیم که چگونه ریشه فرش را سفید کنیم. و راهکار های سفید کردن ریشه فرش را ارائه می دهیم. شستشوی فرش با مواد پاک کننده نامناسب و بسیار شیمیایی و نه بهترین ماده شوینده برای شستشوی فرش خانه است.

ریشه های فرش به دلیل سفید بودن معمولا زودتر از خود فرش کثیف می شوند. نحوه سفید کردن و تمیز کردن ریشه فرش؛ یکی از مهم ترین دغدغه های خانم ها بعد از شستشوی فرش در منزل است. این مشکل باعث می شود که هر چند فرش شما تمیز شده است؛ همچنان کثیف به نظر برسد و جلوه خوبی در فضای منزل، محل کار و دیگر مکان ها ندارد. زمانی که شما با زحمت و وسواس فراوان فرش را در خانه می ‌شویید؛ قطعا انتظار دارید که فرشی تمیز و درخشان داشته باشید. سفید کردن ریشه فرش راه هایی دارد.

استفاده از مواد شوینده برای سفیذ کردن ریشه فرش

استفاده از مواد شوینده نامناسب

زمانی که برای شستشوی فرش از مواد شوینده نامناسب استفاده شود؛ ممکن است فرش رنگ پس بدهد. اگر از مقاومت الیاف ریشه‌ها مطمئن هستید؛ می‌ توانید از شوینده ‌ای که حاوی مقداری ماده سفید کننده است؛ برای این کار استفاده کنید. سپس چسب شیشه ای را با دقت بر روی ریشه های فرش می کشیم. زمانی که با کثیفی فرش خود روبرو می شوید و ملاحظه می کنید؛ که چطور ریشه های سفید آن در اثر برخورد با آلودگی ها رنگ خود را از دست داده است. حال باید دید چگونه ریشه فرش را سفید کنیم. چرا که سفید کردن ریشه فرش روش های ویژه ای دارد. همان ‌طور که می‌دانید ریشه‌ ها باعث استحکام هر چه بیشتر تار و پود می‌ گردند. و به همین علت نقشی اساسی در ساختار فرش ایفا می ‌کنند. آویزان کردن فرش به طور عمودی بلافاصله پس از شستن فرش با شامپو فرش است.

برای سفید کردن ریشه فرش ابتدا با دست یا شانه ریشه ها را صاف و مرتب می کنیم؛ تا اگر چیزی لابه لای آن گیر کرده باشد خارج شود و پروسه شستشو بهتر صورت بگیرد. بنابراین تمیز کردن ریشه فرش و شستشوی ریشه فرش در منزل؛ با استفاده از سازگار ترین و بهترین لکه های روی فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل هرچه سریع تر باید برای رفع این مسئله چاره بیاندیشید. بنابراین تماس رنگ فرش با ریشه‌، آن را تیره خواهد کرد. ضروری است که با شناخت الیاف فرش خود، مواد شوینده مناسبی به کار ببرید.

مطلب پیشنهادی: روش براق کردن فرش

سفید کردن ریشه های زرد فرش

چرا ریشه فرش زرد می شوند؟

ریشه فرش نیز مانند سایر قسمت های آن مستعد جذب انواع مختلف کثیفی ها و لکه ها است. ریشه دارای نخ‌ هایی با رنگ سفید است که همین موضوع، آن را مستعد کثیف شدن می‌ کند. این دلایل نه تنها می ‌توانند، نیاز ما به شستن ریشه فرش در خانه و شستن ریشه فرش در خانه را افزایش دهند. بلکه می‌ توانند طرح و رنگ فرش را نیز کمرنگ کنند. یک روش برای سفید کردن ریشه فرش این است؛ که با مقداری ماده پاک کننده که شامل سفید کننده باشد ریشه ها را شستشو دهیم. باید دید چگونه ریشه فرش را سفید کنیم. سفید کردن ریشه فرش را بررسی کردیم. لکه های زرد یا کثیفی که پس از شستشوی فرش، مخصوصا روی ریشه ها دیده می شود. لازم به توضیح است گاهی زرد شدن ریشه فرش می تواند؛ به دلیل ریختن مواد غذایی و چربی های ناشی از آن باشد.

زردی ناشی از مواد غذایی را می توان؛ با برخی از مواد شوینده از بین برد و ریشه ها رو به حالت اولیه ی خود در آورد. در بعضی از موارد شستشوی غیر اصولی فرش‌ها باعث زرد شدن بیشتر ریشه می ‌گردد؛ که این مورد به دلیل جذب رنگ فرش اتفاق می ‌افتد. این مشکل، درصورتی که شستشوی فرش را به متخصصان بسپاریم، معمولا پیش نخواهد آمد. اگر همچنان ریشه ها به میزان کافی تمیز نشدند؛ از مقداری سرکه سفید استفاده می کنیم و ریشه ها را شستشو می دهیم. که ریشه فرش ساخت ریشه فرش دستباف بسیار مهم است.

ما در این مقاله هر آن چه باید درباره تمیز کردن و شستشوی ریشه فرش بدانید را شرح دادیم.

بخش پیشنهادی: فرش یا Covoare

فرش یک محصول ایرانی بینظیر است که توانسته است خود را در هر جای دنیا به اثبات برساند. محصولات فرش با طرح جدید در سراسر دنیا طرفدار دارد. در واقع محصولات فرش ایرانی جز محبوب ترین محصولات در دنیا است. این محصولات را با نام covoare میشناسند. معنای covoare در زبان لاتین به معنای فرش جدید است. فرش های طرح جدید در دنیا بسیار خواهان دارد.

لینک منبع: Covoare

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *