بلاگ

کدام فرش ماشینی برای شما مناسب تر است!

کدام-فرش-ماشینی-برای-خانه-ما-مناسب-تر-است؟
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

فرش، از قدیم یکی از ضروری ترین وسایل برای هر خانه‌ای بوده و هست. انتخاب یک فرش مناسب نیز برای هر فردی دغدغه‌ای اساسی به شمار می‌رود، اما همیشه یکی از مهم ترین فرش‌ها برای انتخاب هر خانواده، فرش ماشینی مناسب و مدرن است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به فرش‌های ماشینی و کلاسیک علاقه دارید و به دنبال انتخاب بهترین فرش برای خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این متن همراه ما باشید. ما در این بخش قصد داریم در مورد یک فرش ماشینی مناسب برای منزل شما صحبت کنیم. محصولات فرش ماشینی جز بینظیر و جدا نشدنی از خانه هر ایرانی است. اما شما عزیزان میتوانید برای مشاهده بیشتر محصولات فرش ماشینی روی لینک فرش ماشینی کلیک کنید.

فرش مناسب شما

فرش ماشینی

این گونه از فرش‌ها، با استفاده از دستگاه‌های صنعتی به وسیله الیاف‌های مصنوعی بافته می‌شوند و در نهایت به دست مصرف کننده می‌رسد.

به دلیل صنعتی بودن تولید اینگونه از فرش‌ها، تنوع طرح و رنگ بالاتری را نیز داریم و همچنین سرعت تولید نیز به نسبت فرش‌های دستباف بسیار بالاتر می‌رود. علاوه بر این ویژگی‌ها می‌توانیم به ویژگی پر اهمیت قیمت مناسب تر فرش‌های ماشینی اشاره کنیم.

همانطور که همگی می‌دانیم، ایران در بین کشورهای جهان جز قدیمی ترین کشورهایی است که به تولید فرش پرداخته است. از قدیم، ایران به دلیل داشتن منسوجات بسیار با ارزش در حوزه تولید فرش جایگاه ویژه‌ای در بین تولید کنندگان فرش جهان را دارد.

ما می‌توانیم با افتخار بگوییم که قالیکده البرز با عرضه مستقیم برترین و زیباترین فرش‌های تولید شده در کارخانه‌های درجه یک ایران و خارج از ایران را با بهترین قیمت‌های بازار در اختیار شما ایرانیان خوش سلیقه می‌گذارد.

قبل از خرید هرگونه فرشی باید اطلاعات کافی و لازم را در خصوص فرش‌های ماشینی داشته باشید، همچنین انواع مختلفی دارند که در ادامه شما را با انواع فرش ماشینی مناسب آشنا خواهیم کرد، لذا فرش‌ها اطلاعات کلی و اصلی دارند که باید بدانید.

فرش مناسب خانه

فرش فانتزی مناسب برای شما:

فرش های فانتزی در چند وقت اخیر جای خود را به خوبی در خانه هر ایرانی باز کرده است. فرش های فانتزی جزئی بینظیر از خانه های ایرانی شده اند. این فرش ها غالبا در اتاق ها و در هال و پذیرایی و همچنین اشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند. هر چند فرش های فانتزی به خودی خود به چند دسته تقسیم میشوند. یکی از دسته های فرش فانتزی، فرش های شگی هستند که بسیار هم پر طرفدار هستند. فرش های شگی یک نوع فرش ماشینی مناسب برای خانه های شما هستند. فرش های فانتزی میتوانند به خوبی جای خود را در بین شما باز کنند. برای مشاهده این محصولات روی لینک فرش فانتزی کلیک کنید.


تراکم و شانه فرش ماشینی

ویژگی اصلی و مهم در هر فرش‌های ماشینی تراکم و شانه آن است. فرش‌های ماشینی تراکم و شانه‌های مختلفی دارند، که در کارخانه‌های تولید فرش ایرانی، در تراکم و شانه‌های مختلف بافته می‌شوند.

به یاد داشته باشید، هرچقدر تراکم و شانه فرش ماشینی بیشتر باشد، ظرافت و استقامت فرش نیز بیشتر می‌شود.

هرچقدر تراکم در تولید فرش بالاتر برود، فرش تولید شده ظریف تر و مستحکم تر و زیبا تر دیده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نیازتان فرشی با تراکم و شانه کمتر و یا بیشتر تهیه کنید.


تراکم بیشتر نشانه کیفیت بهتر

درست است که هرچقدر تراکم و شانه بیشتر باشد، فرش از استحکام و ظرافت بیشتری برخوردار است، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که در کیفیت و استحکام فرش نقش بسازایی دارد.

برخی از ویژگی‌های فرش ماشینی با کیفیت عبارتند از:

  • مواد اولیه در تولید فرش
  • نحوه ساخت و بافت فرش
  • دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده در تولید
  • رنگ‌های استفاده شده در فرش
  • تراکم
  • شانه
  • نخ پود به کار رفته در فرش

انواع و تنوع فرش ماشینی

فرش‌‌های ماشینی از نظر جنس الیاف به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به چند نوع از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

فرش‌های پلی پروپلین

این نوع از فرش‌های که با این جنس بافته می‌شوند، در برابر رطوبت و کپک بسیار مقاوم هستند و گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در خانه است.

فرش‌های پلی پروپلین از نخ‌های پلی پروپلین که با نام الفین نیز شناخته می‌شوند، در کارخانه‌های تولید فرش، بافته می‌شوند.

جالب است بدانید اینگونه از فرش‌ها حدود 30 درصد از بازار فرش‌های ماشینی را خود اختصاص می‌دهد.

این جنس از فرش‌ها عموما برای اتاق‌های پر رفت و آمد و اتاق کودکان و غیره استفاده می‌شوند به دلیل ویژگی شگفت انگیز این فرش ماشینی است که رطوبت نمی‌گیرد در نتیجه کمتر لکه به فرش می‌افتد. این فرش‌ها علاوه بر داشتن شستشو راحت تر، از نرمی فوق العاده‌ای برخوردار هستند که راه رفتن روی آن را برای هر فرد لذت بخش می‌کند.


فرش‌های پلی استر

یکی دیگر از فرش های ماشینی مناسب فرش‌های پلی استر است. این دسته از فرش‌ها به دلیل داشتن ظاهری براق و درخشنده، جز محبوب ترین نخ‌های تولیدی در فرش‌های ماشینی هستند.

ویژگی‌های فوق العاده این فرش‌ها تاثیر بسزایی در میزان محبوبت این فرش‌ها و خرید آن‌ها توسط خانم‌های خانه دار را داشته است.

برخی از ویژگی‌های فرش پلی استر:

  • ضد لک بودن
  • تنوع رنگی بسیار بالا
  • درخشنده و براق بودن فرش
  • ظاهری بسیار شکیل

به یاد داشته باشید اینگونه از فرش‌ها برای اتاق‌های پر رفت و امد استفاده نکنید زیرا استحکام کمتری به نسبت فرش‌های دیگر دارند.


فرش‌های آکریلیک

یکی دیگر از انواع فرش ماشینی فرش‌های آکریلیک است. این نوع از فرش‌ها با نخ‌های دیگری مانند پشم ترکیب می‌شوند و فرش با ترکیب آن‌ها بافته می‌شود. باید بگوییم ما به ندرت می‌توانیم فرش ماشینی را پیدا کنیم که 100% آکریلیک باشد.

فرش‌های آکریلیک به دلیل داشتن پشم، فرش‌هایی با استقامت مناسبی هستند، اما به یاد داشته باشید در صورتی که فرشی با جنس آکریلیک در خانه دارید، از موادی که خاصیت شیمیایی قلیایی دارند روی این فرش‌ها استفاده نکنید، زیرا سبب می‌شود رنگ فرشتان به رنگ قهوه‌ای در بیاید.


فرش‌های نایلونی

باید بگوییم تقریبا دو سوم تمامی فرش‌های ماشینی موجود در بازار ایران از جنس نایلونی هستند. این فرش‌ها از تنوع و انواع رنگ‌های بسیار بالا و زیبایی برخوردار هستند و انتخابی بسیار مناسب برای خانه است. این فرش‌ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

فرش‌های نایلونی در زیر وسایل سنگین استقامت خوبی نیز دارند.

فرش وینتیج

فرش های وینتیج یکی از فرش های مناسب ماشینی است. فرش های وینتیج یکی از فرش های است که مناسب برای خانه است. از فرش وینتیج میتوان برای هال و پذیرایی و اتاق خاب نیز استفاده کرد. برای مشاهده این محصولات میتوانید به صفحه فرش وینتیج مراجعه کنید.


خرید فرش مناسب

کلام آخر

همانطور که گفته شد فرش‌ ماشینی با تنوع رنگی بسیار بالا، انواع مختلف در طرح‌های بی نظیر، جز محبوب ترین فرش‌های تولیدی در ایران هستند. فرش‌های ماشینی مدرن و کلاسیک با اینکه مدت زمان زیادی نیست که تولید و در بازار عرضه می‌شوند، اما استقبال بسیار زیادی از این فرش‌ها شده است.

شما می‌توانید از بین بیش از یک ملیون طرح و رنگ در فرش‌های ماشینی، طرح و رنگ مورد علاقه خودتان را با در نظر گرفتن رنگ دکوراسیون منزلتان خریداری کنید و از وجود فرشی زیبا و با کیفیت در خانه رویایی خود، لذت ببرید.

در صورتی که هرگونه سوالی درمورد فرش‌های ماشینی و انواع آن‌ها داشتید می‌توانید از طریق صفحه ارتباط با ما از متخصصین مجموعه تخصصی فروشگاه قالیکده البرز بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ را دریافت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *