بلاگ

چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟

چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اصول شستن فرش با شامپو فرش چیست و چه زمانی به شستن فرش با شامپو فرش نیاز داریم؟ فرش های خانه همیشه در معرض کثیفی هستند؛ مخصوصا فرش هایی که در مناطق پر تردد خانه چون راهرو و آشپزخانه پهن شده اند. فرش‌ ماشینی، به دلیل ماهیت ذاتی خود، یکی از وسایل خانه هستند که زیاد تمیز نمی ‌مانند. جاروکشیدن منظم، بهترین راه برای جلوگیری از کثیف ‌شدن فرش ماشینی است. اما گاهی نیاز است که فرش‌ها عمیق ‌تر تمیز شوند. برای شستن و تمیز کردن فرش‌ های ماشینی می ‌توان از روش‌های سنتی و مدرن استفاده کرد. بنابراین دفعه بعد که می خواهید؛ فرش ماشینی خود را تمیز کنید بهتر است شامپو فرش خانگی خود را تهیه کنید. در این مقاله به این می پردازیم که؛ چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟

خرید اقساطی فرش

خرید اقساطی فرش ماشینی:

بسیاری از افراد قصد تهیه انواع فرش را دارند اما توانایی خرید آن را به صورت نقد دارند. ما برای این افراد پیشنهاد ویژه حرید اقساطی فرش را ارائه میکنیم. قالیکده البرز اولین وبسایت ایرانی است که انواع فرش ها را به صورت آنلاین و اقساط عرضه میکند. برای مشاهده شرایط و ضوابط خرید اقساطی فرش از قالیکده البرز روی دکمه زیر کلیک کنید.

جایگزینی برای شامپو فرش

جایگزینی برای شامپو فرش

جایگزین ‌های طبیعی دیگری برای شستن فرش‌ با شامپو فرش وجود دارد. مشکل اینجا است که شامپو فرش های تجاری پر از مواد شیمیایی سمی هستند؛ که موجب بیماری می شود. به همین دلیل است که تمیز کردن آن ها به طور منظم؛ و با استفاده از شامپو فرش خانگی یا صنعتی بسیار مهم است. برای تهیه یک شامپو فرش خانگی ، نیاز به زحمت زیادی نیست. استفاده از شامپو فرش خانگی در بسیاری از موارد به‌ اندازه شامپو فرش‌ های شیمیایی موثر و کارساز است. در هنگام استفاده از این قبیل پاک کننده‌ ها توجه به سوالاتی مثل  چگونه ریشه فرش را سفید کنیم؛ یا انواع لکه‌ ها را چگونه از سطح فرش با الیاف مختلف پاک کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بگوییم که چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟ لذا تهیه این شوینده خانگی هزینه کمی داشته و حتی از محلول شیمیایی کم هزینه تر است.

تهیه شوینده فرش خانگی از خرید شوینده های تجاری موجود در بازار بهتر و به صرفه تر است. بسیاری از شامپو های موجود در بازار از نظر اندازه یا گران هستند یا کوچک هستند. درست کردن شامپو فرش خانگی می‌ تواند به روش‌ های مختلفی انجام شود؛ و از مواد مختلفی برای آن استفاده شود. درست است که استفاده از شامپو فرش‎های شیمیایی آسان است؛ اما مزایای استفاده از شامپو فرش خانگی آن‌ قدر زیاد است که به سختی ‌اش می‌ ارزد. تهیه شامپو فرش خانگی بسیار آسان با موادی که در خانه دارید می توانید آن را درست کنید.

نحوه تمیز کردن فرش با شامپو فرش خانگی

نحوه تمیز کردن فرش با شامپو فرش خانگی

تهیه یک شامپو فرش خانگی در مقایسه با شامپو فرش تجاری، گزینه ای آسان و سازگار با محیط زیست می باشد. محصولات صنعتی که در اکثر سوپرمارکت‌ ها به عنوان شامپو فرش فروخته می‌ شوند؛ دارای دستورالعمل خاصی برای مصرف هستند. خصوصیاتی مثل؛ چربی زدایی، بو زدایی و رفع لکه های مختلف، باعث می گردد؛ اهمیت استفاده از آن را در یک شامپو فرش خانگی دوچندان گردد. مواد لازم برای ساخت شوینده‌های دست‌ساز در اکثر خانه‌ها وجود دارد. با توجه به آن که شامپو فرش‌های تجاری از مواد شیمیایی و گاها سمی ساخته می ‌شوند؛ می‌ توانند مشکلات و معضلاتی برای فرش و افراد به وجود بیاورند. قبل از هر چیز این را بخاطر بسپارید که شامپو فرش خانگی می تواند؛ از قدرت شامپوهای موجود در بازار برخوردار باشد. مراقبت از فرش های ماشینی ساده بوده و به همین دلیل این دستورالعمل برای تمیز کردن این فرش ها مناسب است.

مراقبت از فرش های ماشینی ساده بوده؛ و به همین دلیل این دستورالعمل برای تمیز کردن این فرش ها مناسب است. جوش شیرین و سرکه از بین‌ برنده بو ها و لکه‌ هایی هستند؛ که به سختی جدا می ‌شوند بنابراین جایگزین خوبی برای شستن فرش با شامپو فرش هستند. از این رو باید بدانیم چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟ فرش های ماشینی با الیاف مصنوعی، عمده ترین فرش موجود در بازار را شامل می شوند. لازم به توضیح است چند دستور مختلف برای درست کردن شامپو فرش خانگی وجود دارد؛ که هر کدام مناسب یک نوع فرش هستند.

مطلب پیشنهادی: پاک کردن لکه از روی فرش

راهنمای تهیه شامپو فرش در منزل

چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟

از مواد طبیعی قابل دسترس در منزل استفاده می کنیم؛ و با مخلوط کردن آن ها به ترکیب دلخواه خواهیم رسید. در ترکیبات برخی از شوینده‌ های تجاری، مواد سفید کننده به‌ کار رفته است. همان طور که گفته شد ممکن است؛ استفاده از استفاده از شامپو فرش تجاری به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در آنها ممکن است؛ به فرش‌ ها، خصوصاً فرش‌ های دستبافت آسیب وارد کند. به خاطر داشته باشید که استفاده کم و بیش از این موارد می تواند؛ به فرش شما آسیب برساند یا قدرت تمیز کردن محلول را کاهش دهد. مواد لازم: 4 قاشق غذاخوری محلول هیدروژن پراکسید 3 درصد؛ یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک پیمانه و نیم آب داغ، 5 قطره روغن خالص. در مواردی که امکان کاربرد روش  شستن فرش با وایتکس به دلیل حساسیت انواع فرش امکان پذیر نبوده؛ انواع لکه بر‌های طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین بهره برد.

نگهداری فرش ماشینی نسبتا ساده است؛ و به همین دلیل این دستورالعمل برای تمیز کردن چنین فرش هایی مناسب است. اکثر فرش‌ هایی که در بازار با عنوان فرش ماشینی فروخته می ‌شوند؛ از الیاف مصنوعی ساخته شده ‌اند. فرقی نمی کند از کدام استفاده می کنید؛ فقط دقت داشته باشید انداره بیشتری اضافه نکنید چراکه همه چیز باید به اندازه باشد. شوینده ‎های تجاری حاوی تعداد زیادی ترکیبات شیمیایی هستند؛ چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم از طرفی فرش چیزی‌ست که فرزند دلبندتان رویش می‌نشیند؛ راه می‌رود، دراز می‌کشد و بازی می‌کند.

مطلب پیشنهادی: براق کردن فرش

شامپو فرش خانگی برای فرش‌های روشن

شامپو فرش برای فرش‌های روشن

درست کردن شامپو فرش خانگی برای انواع فرش‌های روشن نیز می ‌تواند؛ با استفاده از موادی همچون هیدروژن پراکسید 3 درصد، مایع ظرفشویی، آب داغ و روغن خالص انجام شود. به خاطر داشته باشید که این آب به عنوان حلال برای محلول ما استفاده می شود؛ و بقیه مواد در آن حل می شوند. هیدروژن پراکسید خواص سفید کنندگی داشته و می تواند لکه های سرسخت را از بین ببرد. مواد را در سطلی بزرگ ریخته و خوب مخلوط کنید و این محلول را در ماشین فرش شویی خود اضافه کنید؛ و طبق دستورالعمل های سازنده ماشین، تمیز کردن فرش را آغاز کنید. چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟ این شامپو فرش خانگی حاوی پر اکسید هیدروژن به عنوان ماده اصلی به همراه آب گرم است. لازم به توضیح است دقت داشته باشید حتما از سرکه سفید استفاده کنید؛ باید بگوییم به اشتباه از سرکه قرمز در محلول بهره نگیرید.

افرادی که درگیر آلرژی‌های تنفسی و آسم هستند؛ در استفاده از شوینده باید خیلی احتیاط کنند. یک شوینده دیگر که می‌توان با مواد خانگی ساخت و از آن برای لکه ‌گیری فرش و شستشوی آن استفاده کرد؛ محلول آمونیاک، مایع ظرفشویی، الکل و روغن خالص است. اگر شامپو فرش دیگری در خانه دارید؛ می توانید سه قاشق غذاخوری شامپو فرش را به آب اضافه کنید. برای شستن فرش از بخارشو استفاده می کنید؛ دیگر لازم نیست از شوینده های شیمیایی قوی استفاده کنید. در این دستورالعمل، از پراکسید هیدروژن به عنوان ماده اصلی به همراه آب گرم استفاده می شود.

اینکه چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم؟ را در این مقاله بررسی کردیم. با این راهکار ها می توانید فرشی تمیز داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *