بلاگ

نحوه شستشو و نگهداری فرش پرزبلند(شگی)

شستشو-و-نگهداری-از-فرش-شیگ-پرز-بلند
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

فرش‌های پرزبلند و فانتزی، زیبایی زیادی را به خانه و کوراسیون شما می‌دهد، اما باید بلد باشید که چگونه از این فرش‌ها مراقبت کنید و نحوه تمییز کردن آن‌ها را بلد باشید. فرش‌های پرزبلند و شگی به خاطر داشتن پرزهای بلند و نحوه شستشو فرش شگی و تمیز کردن آن‌ها تفاوتی نسبت به فرش‌های پرز کوتاه دارند.

اگر قصد خرید فرش شگی را دارید و یا هم اکنون در خانه یکی از این فرش‌های زیبا را دارید تا انتهای این متن همراه ما باشید تا نحوه مراقبت و شستشو فرش شگی و از این قبیل فرش‌ها را یاد بگیرید.

اصول و نحوه شستشو فرش شگی

همیشه یکی از دغدغه‌های خانم‌های ایرانی، تمیز کردن و شستشو فرش‌هایشان است. به خصوص زمانی که ماده‌ای روی فرش می‌ریزد و شما نمی‌خواهید کل فرش را بشورید تمیز کردن لکه روی فرش کاری سخت است. این سختی زمانی بیشتر می‌شود که فرش شما رنگی روشن داشته باشد.

به خاطر داشته باشید، فرش‌های پرزبلند نیز به نسبت فرش‌های پرزکوتاه برای شستشو و تمیز کردن مشکل تر هستند و دلیل آن هم پرزهای بلند فرش است.

کارشناسان قالیکده البرز، در ادامه این متن به شما چندین راهکار ساده و کاربردی می‌دهند تا شما بتوانید بدون هیچ مشکلی، فرش‌های پرزبلند خود را تمیز کنید و یا بشورید.

تکاندن فرش شگی

در صورتی که در خانه ی خود از فرش‌های شگی کوچک تر استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی فرشتان را هفته‌ای یکبار یا هر ده روز یکبار در هوای باز بتکانید، با این کار می‌توانید گرد و خاک و یا حتی اگر حشره‌ای در بین پرزهای بلند رفش تان رفته باشد یا پاک کنید.

تکاندن هفته‌ای یکبار یا دوبار فرش‌های شگی طول عمر آن‌ها را به طور معجزه آسایی برای شما بیشتر می‌کند.

پادری‌های شگی و فرش‌های گرد آن به اندازه‌های 1*1 و 1.5*1.5 بهترین اندازه‌ها برای تکاندن هفتگی هستند.

در حالی که فرش‌های شگی شما از این سایز بزرگتر هستند به عنوان مثال از فرش‌های شگی4 متری و 6 متری و 9 متری استفاده می‌کنید می‌توانید فرشتان را روی میله‌ای یا بدنه‌ای پهن کنید و با میله‌ای آهنی و یا چوبی که محکم باشد، ضربه‌هایی با به نسبت محکم به فرشتان بزنید تا گرد و غبار موجود در بین پرزهای فرشتان خارج شوند.

تمیز کردن لکه روی فرش پرزبلند

در صورتی که لکه‌ای روی فرش پرزبلندتان به وجود آمد، چایی، قهوه روی فرشتان ریخت، در نحوه شستشو فرش شگی خود می‌توانید اقدامات زیر را برای پاک کردن لکه فرش انجام دهید:

در ابتدا باید به سرعت با دستمال کاغذی یا حوله‌ای که تمیز باشد، چایی ریخته شده را پاک کنید تا از نفوذ بیشتر آن به داخل فرش جلوگیری شود.

در وهله دوم نیاز است تا گرد وغبار موجود فرش را بگیرید و بعد به لکه گیری بپردازید. برای اینکار بهتر است از شامپو فرش استفاده کنید.

در وهله سوم از نحوه شستشو فرش شگی محلول شستشو دهنده را درست کنید. برای درست کردن این محلول از آب داغ استفاده نکنید که منجر به از بین رفتن تار و پود فرشتان می‌شود و در نهایت طول عمر فرش‌تان کم می‌شود.

همچنین نباید از آب سرد برای درست کردن محلول شوینده استفاده کنید چون قابلیت تمیز شوندگی بالایی ندارد. در نتیجه نیاز است تا با آب ولرم محلول شوینده را آماده کنید و ناحیه لک شده را با آن تمییز کنید.

در نهایت بعد از شستشو فرش با محلول شوینده و پاک شدن لکه فرش، نیاز است تا فرش را به صورت کامل خشک کنید.

اگر رطوبت در فرش باقی بماند، طول عمر فرش شگی شما کاهش می‌یابد.

شما می‌توانید فرش شگی خود را بعد از شستشو به وسیله پنکه خشک کنید و یا برای خشک کردن فرش از بخارشو استفاده کنید.

جارو کردن فرش پرزبلند

بهترین روش برای جاروکشیدن فرش پرزبلند (فرش‌های شگی)، این است که فرش را به پشت برگردانید به صورتی که پرزهای فرش روی زمین باشد.

به یاد داشته باشید به هیچ وجه فرش‌های پرزبلند را به سمت پرزها جارو نکنید چون در نهایت منجر به آسیب به بافت فرشتان می‌شود.

برای جارو کردن فرش‌های شگی جارو را روی خطی مستقیم درعرض فرش به جلو و عقب به آرامی حرکت دهید. مکندگی جارو می‌توانید گرد وغبار را از درون فرش خارج کند.

به یاد داشته باشید بعد از جارو کردن، حتما قبل از پهن کردن فرش، زیر فرش را نیز جارو کنید زیرا زمانی که فرش را به سمت پرزها پهن و جارو می‌کشید، ممکن است آشغال‌هایی روی زمن بریزد که بعد از پهن کردن مجدد فرش دوباره آشغال‌ها و گرد و غبارها به فرش شما بچسبند.

مطلب پیشنهادی: فرش پرز بلند چیست؟


شستشو فرش شگی

اگر قصد دارید تا فرش پرزبلند را به صورت کامل بشورید. اولین پیشنهاد ما به شما این است که فرش شگی را برای شستشو به قالیشویی بدهید.

حال اگر خواستید فرش شگی را خودتان بشورید بهتر است برای نحوه شستشو فرش شگی از شامپو فرش استفاده کنید و یا از بخارشوی استفاده کنید.

کلام آخر

برای شستن و تمیز کردن لکه روی فرش باید دقت زیادی به خرج دهید تا فرشتان طول عمر بیشتری داشته باشد.

در صورتی که با راهکارهای فوق و نحوه شستشو فرش شگی نتوانستید آن را تمیز کنید و یا لکه روی آن را پاک کنید، می‌توانید از طریق کادر زیر اصول آن را از کارشناسان ما در مجموعه قالیکده البرز بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ شما داده شود.

همچنین به یاد داشته باشید فرش پرزبلند خود را از بهترین فرش فروشی تهیه کنید تا از کیفیت و تراکم و شانه فرش اطمینان خاطر داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *